Csatlakozz hozzánk

Hírek

Új rekord a Hungaroringen

A hétvégi Alpok-Adrián csak úgy záporoztak a körrekordok, az egyik főszereplő Kispataki Viktor.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A hétvégi Alpok-Adrián csak úgy záporoztak a körrekordok, az egyik főszereplő Kispataki Viktor

Az Alpok-Adria versenysorozatban a legszínvonalasabb küzdelmeket immár hagyományosan az 1000-es stock gépek vívják. Mi magyarok ebben a kategóriában szoktuk a legnagyobb létszámot produkálni és a legjobb eredményeket elérni. A profi verseny sorozatban sajnos egyre szűkül versenyzőink létszáma és az 1000-es gépek csatáját ezúttal csak két magyar, a Full-Gas Racing Team-es Kispataki Viktor és a Team Suzukis Juhász Dávid tudták vállalni.

A nevezők listáját böngészve már az edzések előtt látni lehetett, hogy nem lesz egyszerű dolga a két suzukis magyar versenyzőnek. Az igazi nagy ász Andreas Meklau ugyan hiányzott, de több, a Superstock Világkupát is megjárt versenyző is tiszteletét tette a Hungaroringen. Ezek közül talán a legnevesebb a szlovén Marko Jerman, de a cseh Tomas Miksovsky is jó eredményeket ért el Smrz csapattársaként. A bolgár Martin Choy a tavalyi évet versenyezte végig, Jiri Drazdak pedig már több Superbike VB futamon is kvalifikálta magát. Radek Rous és Michal Filla több éves 250 GP kategóriában történő szereplése után váltott Supersport 600-ra, ez évben pedig mindketten a Stock 1000-es kategóriát választották. A háromszoros bajnok Kispatakinak és a Suzuki Világkupán már eredményesen szereplő Juhásznak akadt bőven nemes ellenfél.

Az edzések végig parázs küzdelmet hoztak, a versenyzők egyre-másra szárnyalták túl legjobb eredményeiket. Az első mért edzés második körében Kispataki repesztett egy 1:53,0 köridőt, amivel sokáig az élen állt, de végül meg kellett elégednie a második hellyel, mert Filla egy 1:52,9-es idővel, pontosabban 0,044 másodperccel megelőzte. Harmadik Rous lett 1:54,3-al. Juhász az edzés elején összeütközött egy cseh versenyzővel, és így nem tudott jó edzésidőt elérni.

A második mért edzésen aztán Kispataki mindjárt az első mért körében 1:52,3 időt motorozva megszerezte az elsőséget, és ezzel Ő lett az eddigi leggyorsabb magyar versenyző a Hungaroringen. Ezt az időt még tovább javította 1:52,184-re. Dávid 1:53,190-el felmotorozott a negyedik helyre, szintén élete legjobbját megfutva. Rous közben 1:52,972-el feljött a harmadik helyre, de a csata még nem fejeződött be. Filla 4 perccel az edzés leintése előtt 1:51,846-al átvette a vezetést, 1 tized másodpercre megközelítve Meklau pályarekordját. Viktor mindezt a monitoron látta, felpattant a motorjára, hisz még egy kört tudott menni, és 1:51,883-al megjavította saját csúcsát, és beállította Hungaroring magyar körrekordját, de 0,037 másodperccel a második helyre szorult.

Vasárnap reggel a bemelegítő edzésen aztán minden ott folytatódott, ahol szombat délután abbamaradt. Először Kispataki ment 1:52,619-et, a monitorok előtt állók legnagyobb csodálkozására, majd két kör múlva ezt Filla 1:52,436-al überelte. Harmadik Miksovsky 1:53,430-al. A verseny rajtját az első sorban tehát két magyar és két cseh versenyző várta. Mint általában, a rajtot ismét Kispataki vitte el, és két körig vezette is a mezőnyt. Filla hamar dűlőre akarta vinni a dolgot és a célegyenes végén szélárnyékból kilépve megelőzte Viktort, majd a negyedik körben motorozott egy új hungaroringi pályacsúcsot, amit a hetedik körében még 1 tizeddel megfejelt. Így a ringen az új pályarekord 1:51,467. Viktor megpróbált a cseh versenyző nyomában maradni, hét körön keresztül 1:52-es időket motorozva (a versenyen futott legjobb ideje 1:52,012), de a kelleténél talán eggyel keményebb gumit választott, így a biztos második helyet szerezte meg a fantasztikusan motorozó Filla után. Mögöttük is nagy csata dúlt, amelyből a dobogós pozíciót Miksovsky tudta elcsípni Juhász előtt. A verseny tempójára jellemző volt, hogy a superbike kategóriánál is jóval gyorsabb volt az élmezőny.

Kispataki Viktor:

“Természetesen győzni szerettem volna, a tavalyi utolsó versenyen a győzelem már majdnem megvolt mikor hátulról belém szálltak. Akkor is és most is sikerült dobogóra állnom egy pozíciót javítva. Az elért időeredményemnek nagyon örülök, többször mentem már 1:53,0-át, amit most 1,2 másodperccel megjavítottam, és ezzel jelen pillanatban én vagyok a leggyorsabb magyar versenyző a Hungaroringen minden kategóriát beleértve. A versenyen futott időm is a leggyorsabb kör, amit magyar versenyző idáig teljesített. Azt hiszem fejben is tudtam gyorsulni, mert a motorom ugyanaz a GSX-R1000K7 minden részletében és beállításában, mint a tavalyi volt. Az idei fejlesztésű Pirelliknek tudható be az eredmény másik fele. A 2009-es motort a szezon középén tervezzük bevetni. Célom a Ringen 1:51 alá menni, és az Alpok-Adriát megnyerni.

Köszönöm csapatomnak és támogatóimnak a lehetőséget és az ütős technikát: a Full-Gas-nak, A Magyar SUZUKI-Zrt-nek, a Bódisnak és a Pirellinek.”

Képek: Full-Gas Racing Team

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending