Csatlakozz hozzánk

Hírek

Új motorkerékpáros szárazföldi sebességrekord elérését kísérlik meg Triumph-al

640 km/h elérése a cél a Bonneville-sóstó kiszáradt medrében.

Közzétéve

ekkor

triumph speed triple my14
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Kerekítve 38 km/h, körülbelül ennyi volt Usain Bolt átlagsebessége, amikor beállította a 100 méteres síkfutás világrekordját és ugyanekkora sebességkülönbségre lesz szükség, hogy a Castrol Rocket-tel átlépjék a 400 mérföldes (a jelenlegi csúcs 376,156 mph – szerk.) álomhatárt és új szárazföldi motoros sebességi rekordot érjenek el.
A sebességi rekordok elérése már régóta nem hobbisták hétvégi szórakozása, akik sufniban reszelgetik a technikát, majd felpakolják egy trélerre és amíg a haverok barbecue oldalast sütnek a pálya mellett, addig ők a tisztább overálljukban futnak egy kört a pályán.
A Castrol Rocket-et is komoly múlttal rendelkező csapat állította talpra.
Az áramvonalas felépítmény a Hot Rod Conspiracy készítette. A karbon-kevlár monocoque vázba a Hot Rod Conspiracy saját tervezésű alumínium lengőkarjait és Öhlins TTX36 lengéscsillapítókat építettek. Az erőátviteli rendszer és a kerekek, amelyekre a Good Year speciális sebességi rekordokhoz kifejlesztett abroncsai kerülnek szintén a cég fejlesztései. A megállásról karbon fékek és fékezőernyő gondoskodik.
Ezt a komplett csomagot fel is kell gyorsítani valahogy és itt csatlakozott a projekthez a Carpenter Racing, aminek a tulajdonosa Bob Carpenter kétszeres NHRA motoros bajnok. (Az NHRA vagyis a Nemzeti Hot Rod Szövetség Amerikában irányítja a gyorsulási bajnokságot. – szerk.)
Carpenter egyik legnépszerűbb terméke a Triumph Rocket III motorjához készített tuning, amelynek segítségével a motor hátsókeréken mért teljesítménye eléri a 240 lóerőt és mindezt úgy, hogy utcán is használható.
Az alap már megvan, de 240 lóerő ekkora sebesség eléréséhez nem elég. Ezért két motort építettek be, de mivel még ezek összteljesítménye sem éri el a szükséges 1000 lóerőt, így mindkét motort alaposan átalakították. A szabályok maximálisan 3000 cm3-ben húzták meg a kategória felső határát, ezért az eredetileg 2294 cm3-es lökettérfogatot 1485 cm3-re csökkentették blokkonként a löket lerövidítésével. Mindkét blokk mellé beépítettek egy-egy Garett GT2876-os folyadékhűtéses turbót és a maximális fordulatszámot az eredeti 5.700-ról 9.000 percenkénti fordulatra emelték. Így a metanollal meghajtott motorok egyenkénti teljesítménye már eléri az 500 lóerőt.


Minden kész, már csak egy megfelelő pilóta kell. Ő Jason DiSalvo profi motorversenyző, aki 2011-ben megnyerte a Daytona 200 versenyt. Korábban Angliában és a FIM Supersport bajnokágban is versenyzett. Utóbbiban egy Triumph nyergében ült és ezen kívül sebességi rekordok is fűződnek a nevéhez.
A Castrol pedig nagyon régóta aktív résztvevője a sebességi rekordok megdöntésére irányuló kísérleteknek.
A Triumph-ról manapság nem a sebességi rekordok jutnak eszünkbe, pedig komoly múltja van a gyárnak ezen a téren is. 1955 és 1970 között – 33 nap kivételével – a Világ Leggyorsabb Motorkerékpárja cím birtokosai voltak.
A kísérlet pontos időpontja még nem ismert, de kíváncsi várjuk a híreket.

A Rocket III így néz ki eredetileg

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending