Csatlakozz hozzánk

Hírek

Új modell: Yamaha XT1200Z Super Tenere

Képek, videó és műszaki adatok a frissen bemutatott, kategória bajnok esélyes óriás túraenduróról

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Szöveg: Somorjai István (Roc)

Február 24-én este a Yamaha végre bemutatta régóta várt új modelljét, az XT1200Z-t, más néven a Super Tenerét. Az újdonságról mindeddig csak pár adatot tudhattunk, illetve azt, hogy a BMW R 1200 GS ellenfelének szánják. A bajor túraenduró sokáig egyedül képezett egy önálló kategóriát, de népszerűségét látva több európai gyártó is beszállt mellé. A Moto Morini Granpasso és a Moto Guzzi Stelvio nem tudta megingatni a BMW pozícióját, 2010-ben viszont két ígéretes kihívó is akad: az egyik az új Ducati Multistrada, a másik az egyetlen japán, a Yamaha XT1200Z.

A frissen nyilvánosságra hozott adatok és műszaki megoldások tudtában nyugodtan állíthatjuk, hogy a Super Tenere jó esélyekkel száll harcba a kategória trónjáért, a végeredményt majd a leendő összehasonlító tesztekből tudhatjuk meg.

A Super Tenere soros, kéthengeres blokkot kapott, amelyben a dugattyúk nem felváltva, nem is egyszerre, hanem a Ducatik L-blokkjainak ütemében (270°) pumpálnak, jellegzetes karaktert, és kedvező nyomatékkifejtést biztosítva a motornak. A teljesítmény-leadás módját a vezető választja ki, sport és túra üzemmódban másképpen kezeli a gyújtás és az injektor az elektronikus gázkar felől érkező parancsokat. Ezen felül kétfokozatú kipörgésgátlót építettek a Super Tenerébe, amit akár ki is lehet kapcsolni. Az 1200-eshez kardánhajtás tartozik, megkímélve a vezetőt a lánc folytonos karbantartásától.

Tisztességes futóművet kapott a hatalmas jószág, előre 43 mm-es fordított teleszkópvillát, hátra hagyományos központi rugóstagot. Mindkettőn külön állítható a csillapítás kifelé és befelé, valamint az előfeszítés. A rugóstagnál ez utóbbihoz szerszám sem kell, kényelmesen, kézzel a csomagok és az utas súlyához állítható a motor hátulja. A Super Tenere fékrendszere szintén nem hétköznapi, az első és hátsó fék kombinált, tehát egyszerre működik, ráadásul számítógép osztja el a fékhatást a két kerék között. Az ABS szériatartozék.

A Yamaha megjelenése a márkára jellemzően sikerült, egy ekkora óriást lehetetlen szebben becsomagolni. A motor súlya 23 liter üzemanyaggal feltankolva 261 kg, valamivel több, mint a BMW R 1200 GS Adventure-é. Az ránézésre látszik, hogy a Super Tenere nem a homokdűnék leküzdésére született, ezt támasztja alá a viszonylag kicsi, 19 colos első kerék, és az országúti mintájú gumik, ennek ellenére 190 mm-es rugóútjai lehetővé teszik, hogy elhagyjuk vele az aszfaltozott utakat. A kiegészítők listája elég széles, a Super Tenere felszerelhető minden földi jóval, ami a hosszútávú túrázáshoz kell, illetve megvédi a motort a terepen elszenvedett sérülésektől.

A Yamaha XT1200Z Super Tenere áráról egyelőre nincsen információnk.

Motor: Soros kéthengeres, 4 szelep és 2 gyújtógyertya hengerenként
Lökettérfogat: 1199 cm3
Furat x löket: 98 x 79,5 mm
Teljesítmény: 80.9kW (110LE) / 7250 ford., sport és túra üzemmódú gyújtás
Nyomaték: 114.1Nm / 6000 ford.
Váltó: 6 sebességes
Hajtáslánc: kardánhajtás, kikapcsolható kipörgésgátló
Futómű: fordított teleszkópvilla, központi rugóstag, állítható előfeszítés, ki- és befelé csillapítás
Rugóút: elöl-hátul 190 mm
Gumiméret: 110/80-19 és 150/70-17
Állítható ülésmagasság: (845-870 mm)
Tengelytáv: 1540 mm
Hasmagasság: 205 mm
Üzemanyagtank: 23 liter
Súly: 261 kg (menetkészen, fullra teletankolva)




MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending