Hírek

Új középsúlyú túrázó: BMW F 800 GT

Az F 800 ST utódja lép a színre a bajor 'Gran Turismo' személyében...
Euromotor2
MotoStar

Az F 800 ST utódjának szánt új F 800 GT-vel tovább korszerűsíti aszfaltos túramotor kínálatát, és új mércét kíván állítani a középkategóriában a BMW.

Az új modellt is a már ismert vízhűtéses, 798 cm3-es soros kéthengeres motor készteti a haladásra. Finomhangolásának köszönhetően nagyobb teljesítményt ad le, mint eddig, egészen pontosan 90LE-t 8.000-es percenkénti fordulaton (F 800 ST: 85LE). A gondozásmentes szíjhajtással együtt még ütőképesebb hajtásrendszert alkot.

A fentieken kívül tökéletesített ergonómia, hatékonyabb menetszél és időjárás elleni védelmet adó teljes idom, praktikusabb csomagszállító rendszer és nagyobb teherbírás farag „gran turismót” a 800 köbcentis BMW-ből. A „Biztonság 360 fokban” koncepciónak megfelelően alapfelszerelés rajta az ABS. Ennek, valamint a továbbfejlesztett futóműnek, az extraként rendelhető automatikus stabilizáló rendszernek (ASC) és elektronikus futóműállításnak (ESA) köszönhetően mind biztonság, mind komfort szempontjából élenjáró a kategóriájában az új F 800 GT.

Egyebek mellett Akrapovic sportkipufogó dob rendelhető hozzá a BMW Motorrad gazdag kiegészítő-kínálatából. A slip-on kivitelű gyári Akra titánból és nemesacélból készül – 1,7 kilogrammal könnyebb, mint a gyári darab.

Ami új az eddigiekhez képest

·    Nagyobb teljesítmény: 66 kW/90 LE 8000 percenkénti fordulaton (F 800 ST: 62,5 kW/85 LE/8.000 ford./perc)
·    Hatékonyabb menetszél és időjárás elleni védelmet adó, dinamikusabb vonalvezetésű idom. Új színek
·    A legújabb fejlesztésű BMW Motorrad ABS alapfelszerelésként
·    Automatikus stabilizáló rendszer (ASC – Automatic Stability Control) extrafelszerelésként/kiegészítőként
·    Elektronikus futóműállítás (ESA – Electronic Suspension Adjustment) extrafelszerelésként
·    Kényelmesen, kézi kerék segítségével állítható hátsó rugóalap
·    Jobb stabilitást és nagyobb kényelmet eredményező, tökéletesített futómű
·    Könnyebb és lendületesebb kivitelű, új felnik
·    Kényelmesebb túrázás a magasabb kormány és a módosított lábtartó-pozíció jóvoltából
·    Kényelmesebb vezető- és utasülés
·    Új kapcsolók és első fékfolyadék-tartály
·    Rezgésszigetelt, kúpos alumínium kormánycső
·    Új számlapú kilométeróra és fordulatszámmérő, kibővített műszerfali funkciók
·    207 kilogramm terhelhetőség (+ 11 kg)
·    Új kipufogó rendszer tökéletesített sarokvédelemmel
·    Füstszürke irányjelző burák
·    Új fejlesztésű csomagszállító rendszer (kiegészítő)
·    Újfajta rögzítés BMW Motorrad Navigator IV-hez a kormánybilincsen (kiegészítő)
·    Teljesítménykorlátozás: 35 kW/48 LE (kiegészítő/extrafelszerelés)

Forrás: BMW

Hangulatos gyári videó

EICMA videó a bemutatott modellekkel

Comments

comments