Az F 800 ST utódjának szánt új F 800 GT-vel tovább korszerűsíti aszfaltos túramotor kínálatát, és új mércét kíván állítani a középkategóriában a BMW.
Az új modellt is a már ismert vízhűtéses, 798 cm3-es soros kéthengeres motor készteti a haladásra. Finomhangolásának köszönhetően nagyobb teljesítményt ad le, mint eddig, egészen pontosan 90LE-t 8.000-es percenkénti fordulaton (F 800 ST: 85LE). A gondozásmentes szíjhajtással együtt még ütőképesebb hajtásrendszert alkot.
A fentieken kívül tökéletesített ergonómia, hatékonyabb menetszél és időjárás elleni védelmet adó teljes idom, praktikusabb csomagszállító rendszer és nagyobb teherbírás farag „gran turismót” a 800 köbcentis BMW-ből. A „Biztonság 360 fokban” koncepciónak megfelelően alapfelszerelés rajta az ABS. Ennek, valamint a továbbfejlesztett futóműnek, az extraként rendelhető automatikus stabilizáló rendszernek (ASC) és elektronikus futóműállításnak (ESA) köszönhetően mind biztonság, mind komfort szempontjából élenjáró a kategóriájában az új F 800 GT.
Egyebek mellett Akrapovic sportkipufogó dob rendelhető hozzá a BMW Motorrad gazdag kiegészítő-kínálatából. A slip-on kivitelű gyári Akra titánból és nemesacélból készül – 1,7 kilogrammal könnyebb, mint a gyári darab.
Ez a futómű nagyon szereti a kanyarokat, ezért mi is nagyon szerettük őt…
“Nagyobb teljesítmény a lendületes túraélményért”
Ami új az eddigiekhez képest
· Nagyobb teljesítmény: 66 kW/90 LE 8000 percenkénti fordulaton (F 800 ST: 62,5 kW/85 LE/8.000 ford./perc)
· Hatékonyabb menetszél és időjárás elleni védelmet adó, dinamikusabb vonalvezetésű idom. Új színek
· A legújabb fejlesztésű BMW Motorrad ABS alapfelszerelésként
· Automatikus stabilizáló rendszer (ASC – Automatic Stability Control) extrafelszerelésként/kiegészítőként
· Elektronikus futóműállítás (ESA – Electronic Suspension Adjustment) extrafelszerelésként
· Kényelmesen, kézi kerék segítségével állítható hátsó rugóalap
· Jobb stabilitást és nagyobb kényelmet eredményező, tökéletesített futómű
· Könnyebb és lendületesebb kivitelű, új felnik
· Kényelmesebb túrázás a magasabb kormány és a módosított lábtartó-pozíció jóvoltából
· Kényelmesebb vezető- és utasülés
· Új kapcsolók és első fékfolyadék-tartály
· Rezgésszigetelt, kúpos alumínium kormánycső
· Új számlapú kilométeróra és fordulatszámmérő, kibővített műszerfali funkciók
· 207 kilogramm terhelhetőség (+ 11 kg)
· Új kipufogó rendszer tökéletesített sarokvédelemmel
· Füstszürke irányjelző burák
· Új fejlesztésű csomagszállító rendszer (kiegészítő)
· Újfajta rögzítés BMW Motorrad Navigator IV-hez a kormánybilincsen (kiegészítő)
· Teljesítménykorlátozás: 35 kW/48 LE (kiegészítő/extrafelszerelés)