Az NC700-as család két új taggal bővül, a CTX700-as túratesók személyében, ezzel tovább hasznosítja jól kitalált blokkját a Honda. A VTR250-es koncepcióját is felfrissítették egy csinos félidom formájában…
Hatalmas sikernek örvendhetett a Honda NC700-as sorozata, amit a válság ellen, vagy inkább ahhoz igazodva vetett be a legnagyobb japán gyártó. Ezt a sikerhullámot meglovagolva érkezik a CTX700-as, természetesen a rövid idő alatt is jól bevált NC-alapokon.
Az NC700 előtt egyébként szerintünk is le a kalappal, igazán jól sikerült megvalósítaniuk a mérnököknek a gazdaságos (nagy)motorozás elvét, ráadásul például az S verzió (teszt) jóval praktikusabb is egy átlag nakednél.
A technikával és a kényelemmel biztosan nem lesz gond, ahogy várhatóan az ára is józan marad
Visszatérve az újdonságokra, a CTX is egyből két kivitelben készül majd, a különbség kettejük között egy ‘N’ betű. Utóbbi a sportosabb verzió, ami azért még mindig elég túrázós. Klasszikus NC-s fejidom és felnik, de az egész gép igen powercruiseres benyomást kelt.
A különbség az N-es és a sima CTX700-as (jobbra) között. Egyik sem szépségdíjas alkotás, de nem is szobornak készültek
A CTX700 (‘N’ nélkül) a túraidomos-dobozos verzió, amely a dizájnt tekintve igencsak az amerikai vásárlók szájíze szerint készült. Szerintünk akár a szegény ember Gold Wing F6B-je is lehetne… Az előretolt lábtartókkal és az alacsony ülésmagassággal (720mm) az üléshelyzet is hasonló, szemmel láthatóan is kényelmes.
Dobozzal és háttámlával is kapható lesz (2014-től) azoknak, akik tényleg messzebbre mennének vele
Egyelőre nem tudni, hogy mikortól lehet kapni Európában, hiszen még az idei félliteres-gazdaságos trió, a CBR500R és CB500F/X sajtóbemutatóján sem estünk túl – amiről egyébként hamarosan beszámolunk.
A félidomos VTR250F menetpróbájáról azonban biztosan nem tudósíthatunk, mivel az újdonságot megtartják magunknak a japánok. Ez érthető is, hiszen – az egyébként szép és jó – VTR250-es naked eladásai döcögtek hazánkban, a térségben és Európában is.
A háttérben az alap, a naked verzió. Az új fehér félidomos VTR-F ugyanúgy 30 lóerős
Kár érte, de talán tényleg felesleges lenne, hiszen a Hondának házon belül még ott a CBR250R is, ha ‘A2’-esekről beszélünk. Hozzá hasonló lámpát kapott a félidomos VTR is, és ha messzebbről, hunyorítva nézzük, akkor az egykori VTR1000F FireStorm-ot is “beleláthatjuk” – ami jó.