A Street platformhoz tartozó gépet arra tervezték, hogy elterjedjen a város utcáin – és szédítő motorozási élményt nyújtson akkor is, ha mondjuk túráznál egyet, vagy akár még pályára is vinnéd a kicsikét. Nem titkolt célja ezzel a géppel a gyárnak, hogy meglepetést okozzon, nekünk sikerült is meglepődnünk, hogy végre egy izgalmas motort mutat be a legendás gyártó.
Nagyobb teljesítményre hangolt Revolution™ X 750 motorblokkja a középtartományban nagyobb forgatónyomatékot ad le, míg a felső tartományban a teljesítmény újabb csúcsokra tör. A harapósabb motor jól illeszkedik a modernebb vázgeometriához, amely agresszívebb vezető testtartást biztosít. A felfüggesztések, kerekek és a fékek jelentősen át lettek dolgozva.
Emellett, a Street Rod vonalvezetése is tökéletesen illik ehhez a karakterhez. A határozott megjelenést a Harley-Davidson Dark Custom™ stílus (és a Flat-track imázs) garantálja, amely céltudatosságot, az előrehajolt vezetői pozíció pedig mindenre elszántságot sugall.
Jelemzők:
• Továbbfejlesztett teljesítménnyel, jobb vezethetőséggel és agresszívebb motorozási testhelyzettel kialakított erőteljes középsúlyú motor
• A Street Rod™ új, nagy teljesítményű Revolution X™ 750 V-Twin motorblokkja nagyobb csúcsteljesítményt és forgatónyomatékot ad át a kerekeknek nagyobb fordulatszám-tartománnyal
• A váz új geometriája és a 17 collos első és hátsó kerekek gyors és jól reagáló kormányzást tesznek lehetővé
• A 43mm-es fordított első villák (up-side-down) külön gáztartályos hátsó rugóstagokkal alkotnak hatékony párost.
• A dupla 300mm-es első féktárcsa és az ABS-fékrendszer alapfelszerelés
• Háromféle fényezési opció teszi fel a pontot az i-re a Street Rod Dark Custom™ stílusa tekintetében: Vivid Black, Charcoal Denim, Olive Gold
Mathew Weber, a Harley-Davidson főmérnöke:
„A Street Rod új, növelt teljesítményű Revolution X 750 motorját tüzesebb vezérműtengelyek, hatékonyabb öblítésű hengerfejek, magasabb kompresszió viszony és magasabb leszabályzási fordulatszám jellemzi. Minden porcikája figyelemreméltó. Ehhez passzoló vázat, vagány kormánykezelést, agresszivitást szántunk ennek a motornak, amely a városi forgalomhoz és a hegyi szerpentinekhez egyaránt tökéletesen megfelelő. Karakterjegyei, valamint az üléspozíció, a hátratolt lábtartók és a széles kormány együttesen tökéletes kezelést biztosítanak a motoros számára. Az, hogy a Street Rod megjelenése ennyire dögös – és ennyire megfelel az eredeti elképzeléseinknek – bennünket is inspirál.”
Bővebb infó a motorblokkról:
Nagyobb középtartománybeli forgatónyomaték, magasabb csúcsteljesítmény és 1000-rel magasabb fordulatszám
A Street Rod folyadékhűtésű, egy vezérműtengelyes OHC, nyolcszelepes, 60°-os V-twin, növelt teljesítményű Revolution X 750 motorja 20%-kal magasabb teljesítményt ad le 8750f/min fordulatszámon, mint a Street 750 erőforrása. Hasonlóképpen, a maximális forgatónyomaték is 10%-kal több 4000f/min fordulaton. Beállítása alapján 4000-es és 5000-es fordulatszám között a legerősebb, erőteljes középtartománybeli teljesítménnyel, amelyet a motoros valóságos helyzetekben igencsak érezhet és ki tud használni.
Nagyobb teljesítményű légszűrővel és 42mm-es fojtószeleppel, új négyszelepes hengerfejekkel és nagyobb emelésű vezérműtengellyel, valamint növelt térfogató kipufogódobbal látták el – mindezt a még nagyobb légáramlás és hatékonyság érdekében. A sűrítési arányt 11,0:1-ről 12,0:1-re növelték, és a felső határérték 8000-ről 9000-es fordulatszámra emelkedett, tehát a hasznos fordulatszám-tartomány is emelkedett.
A váz és a futómű is sokat fejlődött:
A karakteresebb vázgeometria, az új felfüggesztés és fékek sportosabb menetdinamikát biztosítanak. A Street Rod vázat úgy terveztük, hogy illeszkedjen a motor teljesítményéhez. Az első futómű megerősített, 43mm-es fordított villákból és könnyű alumínium villahidakból épül fel. A gyorsabb kanyarodás érdekében a villaszöget 32 fokról 27 fokra szűkítették vissza, amely jelentős változás.
Az új hátsó rugóstagok külső gáztartályos konstrukciója a növelt hidraulikus kapacitást és a folyamatos jó hatásfokú csillapítást segíti elő. A rugóút 31%-kal, 117mm-re növekedett és hosszítottak a lengővillán is.
765mm-re növekedett az ülésmagasság, hogy a vezető jobban lássa az utat. A Street Rod motor új kovácsolt alumínium fék- és váltó karokat kapott, valamint hátratolt alumínium lábtartókat, amely javítja a vezethetőséget és álló helyzetben a legtöbb motoros számára könnyen elérhetővé teszi a talajt. A lendületesebb motorozás érdekében a dőlésszöget a bal és jobb oldali 28,5°-ról 37,3°-ra növelték a jobb és 40,2°-ra a bal oldalon.
A Street Rod saját különleges 17 collos Y küllős, fekete alumínium öntvény első és hátsó kerékkel és új Michelin Scorcher 21 radiál gumikkal büszkélkedik, méretük elől 120/70 R17V, hátul 160/60 R17V; dupla, kétdugattyús féknyereg és 300mm-es első tárcsafék ABS-el hatékony, fékteljesítményt biztosít, amely már alap ebben a katwgóriában. A Harley-Davidson intelligens biztonsági rendszere (smart security sytem) alapfelszerelés.
A két 300mm-es dupla tárcsával hatékony fékhatást lehet elérni. Az ABS szériafelszerelség részét képezi
Extrák:
Továbbfejlesztett motorblokkját és a még jobb motorozhatóságot a Street Rod több, Harley-Davidson Dark Custom stílusjeggyel egészíti ki. A vastag koromfekete villák és az alsó-felső villahíd, legfelül pedig egy új kis fejidom (színben teljesen egyezik a vázzal, leszámítva a középen elhelyezett fekete betoldást) hangsúlyossá teszik az első futóművet. Az új faridom a lyuggatott hátsó sárvédővel, könnyeddé teszi a motor hátsó részét; a hátsó lámpa nagy fényerejű LED, csakúgy, mint az irányjelzők.
Az emelt ülésmagasság és a 17 collos kerekek sportos megjelenést kölcsönöznek a Street Rod számára, míg az új, ívelt légszűrő-borítás és a magasabb, karakteresebb kipufogóhang kellően kiemeli a motor határozott jellegét.