Csatlakozz hozzánk

Hírek

Új belpiacos négyszázasok

A két új Honda CB400-as modellel sajnos csak a japán vásárlók szemezgethetnek…

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Sokszor sóhajtottunk már fel egy-egy megnyerő új modell láttán, amikor megtudtuk, hogy csak a szigetországi vásárlóknak kedveskednek velük… A Honda CB400-as két új verziója is ebbe a kategóriába tartozik.

Sajnos az egykor virágzó 400 köbcentis kategória mára már leáldozóban van, mondhatni halott – legalábbis Európában. Manapság a 125-ös és a 600-as osztály között jókora szakadék tátong, amit nagy vonalakban a 250-esek és az 500-asok igencsak gyér választéka próbál kitölteni, de a 400-as utcai motorokat mintha a föld nyelte volna el ebben a szakadékban. A robogókat (és pár egyhengerest) tekintve valamivel jobb a helyzet, de a klasszikus utcai motorokat nézve egy elfeledett osztályról beszélünk.

Pedig az ésszerűség határain belül gondolkodva egy 400-as sok motorosnak kínálhatna megfelelő alternatívát. Sőt, ha mélyen magunkba nézünk, elmondhatjuk, hogy például el négyhengeres 400-as dinamikájának elégnek kellene lennie az utcai, főleg városi közlekedésre. Ha nem is egy “öreg motorosnak”, de egy átlagembernek mindeképp. Természetesen nem is ez az oka, hogy “nem divat” a 400, hanem különböző piaci és marketing folyamatok okán jelenleg a “limit” a 600-as kategória. Persze ezek között már nagyon finom és könnyen kezelhető gépek is vannak, úgyhogy nem kell megijedni a hatszázastól, akár motorozni tanulni is lehet némelyiken, de ennek leginkább a négydecisek látták kárát.

Az új Honda CB400-asokat sem merik Európában piacra dobni a japánok. Két verzió is készült, a Super Four SE és a Super Bol d’Or SE egyaránt limitált szériás modellek, ahogy azt a nevük végén a Special Edition kifejezés is jelöli: mindkettőből 500 darab készül. A csupasz és a félidomos verzió sem lesz az a tipikus, olcsó hétköznapi négyhengeres, mivel a Super Four-ért nagyjából 1.8 millió forintnyi japán yen-t kérnek majd, a Bol d’Or ára pedig meghaladja a kétmilliót. Igaz, a motorok kinézete sem mindennapi, bár ez a két CB is tradicionális Honda: a szárnyas márka rajongói nyilván elégedettek a kalsszikus piros-fehér kék fényezéssel és az aranyszínű felnikkel. Bár képről biztos sokak tetszését elnyerték az új túravasak, de a nagy H nem meri kipróbálni, hogy a valóságban, a hatszázasok árnyékában hányan döntenének az új CB-k mellett – ilyen árak és “válsághangulat” mellett főleg. Aki itthon CB-t akar, az kaphat 1300-masat, ABS-szel, hárommillióért: ár/köbcenti arányt tekintve nem olyan rossz, csak ekkora motor sokaknak túl sok.


A mai fantáziadús koncepciók világában a béke szigete ez a józan Honda


Neked elég lenne egy 400-as?

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending