Csatlakozz hozzánk

Hírek

Új a hajad, bogaram?

Az Aprilia bemutatta a Scarabeo új generációját. Első pillantásra alig vehető észre a változás.

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Fotó: Aprilia

Megérkezett az új Scarabeo, de az Aprilia klasszikusa maradt olyan, amilyennek a vásárlók megszerették. A változások nem szembeötlők, pedig az olaszok a formatervet és a technikát is felfrissítették.

Az ember valahogy úgy van a megújult Scarabeó robogóval, mint a férfi, akinek a felesége új frizurával állít haza: „Bogaram, szép vagy, mint mindig, de pontosan mit is csináltak a hajaddal?” Pedig szegény mennyire igyekezett, hogy egy kicsit megújuljon, hogy vonzóbbá varázsolja magát és felélessze a régi tüzet

Az Apriliánál pontosan ez volt a cél a Scarabeo felfrissítésekor, csak nem szerelmi vallomásokat szeretnének gyűjteni, hanem új vásárlókat amellé a több mint 750 ezer mellé, akik 1993-tól mostanáig kimondták a boldogító (és hasznot hozó) igent. Mivel egy klasszikus, jellegzetes megjelenésű típusról van szó, a formatervhez csak óvatosan nyúltak a mérnökök. A Scarabeo 125 i.e. és 200 i.e. modellpáros új, ovális „hűtőrácsot”, jobban látható első irányjelzőket, új kormány- és lámpaburkolatot valamint krómozott házú visszapillantó tükröket kapott. Emellett módosították az első sárvédőt, a faridomot és a hátsó lámpát is.

Az áttervezett formájú és új párnázással ellátott ülésnek nemcsak esztétikai, hanem ergonómiai funkciója is van: az immár kétrészes nyereg a gyáriak szerint a korábbinál jóval nagyobb kényelmet nyújt a vezető és az utas számára is. A szélvédelemről a kormányba integrált plexi gondoskodik, a poggyászt a lábtér mellett az alumíniumból készített hátsó csomagrögzítő és az ülés alatti tároló várja. A gazdag felszereltségű műszerfal minden lényeges információról tájékoztat; a fedélzeti számítógép kijelzője az analóg műszerek között kapott helyet, a menüben a kormányon elhelyezett gomb segítségével lehet lépkedni.

Az új Scarabero 125-ös és 200-as (valójában csak 181 cm3-es) változatban kerül piacra, mindkét erőforrás kimondottan ehhez a típushoz készült. A négyütemű, vízhűtéses, négyszelepes, két felül fekvő vezérműtengellyel és elektronikus befecskendezéssel ellátott blokkok érdekessége, hogy két vezérlési térképpel rendezkeznek, amelyek közül a vezető a kormányon elhelyezett gombbal választhat. Hogy robogók esetében van-e értelme ennek a manapság oly divatos megoldásnak, szerintünk kérdéses, mindenesetre az Aprilia azt ígéri, hogy ECO üzemmódban akár 7 százalékkal is csökkenhet a fogyasztás. Ha valakinek nem ez az elsődleges szempont, válassza a SPORT módot, amelyben „optimális” a teljesítmény. A nyolcadliteres verzió 14,3 lóerőt ad le 9750-es fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 11 Nm 7750-nél. A 200-as megfelelő adatai: 19 lóerő 9000-nél, 17,1 Nm 7000-nél.

A sajtóanyag ígérete szerint az újdonság erős, acélcsövekből összeállított váza kiváló csavarodási merevséggel rendelkezik. Elöl 35 mm belsőcső-átmérőjű teleszkópok dolgoznak, hátul a hagyományos blokk-lengőkar egységet találjuk két rugóstaggal, amelyeken négy lépésben állítható az előfeszítés. A merev váz és a komoly futóműalkatrészek mellett a 16 colos kerekek is a stabil kanyarvételt segítik. A lassulásról integrál fékrendszer gondoskodik, elöl 260 mm-es féktárcsát és háromdugattyús nyerget, hátul 220 mm-es tárcsát és kétdugattyús nyerget találunk. Az új Scarabeo hat színben – fekete, fehér, ezüst, kék, rózsaszín és vörös – lesz kapható.







MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending