A Superbike- világbajnokság vezetői összedugták a fejüket, majd közhírré tették a megszületett technika szabálymódosításokat.
Aki követi az WSBK-t tudja, hogy az utóbbi szezonokban pár gyártó túl dominánssá vált, a többiek pedig nem tudták felvenni velük a versenyt. Így már szinte előre megjósolható volt, ki fog állni a pódiumon, ezáltal a verseny elvesztette izgalmát, és gondolom az emberek érdeklődése is csappant. Radikális változtatásokkal akarják ezt kiegyensúlyozni, és visszaállítani a régi felfűtött versenyek hangulatát.
- Minden gyártónak külön meghatározzák a maximális fordulatszámát, amin minden harmadik forduló után módosíthatnak a márka eredményei – mint köridők, végsebességek, versenyeredmények – alapján.
- A MotoGP-hez hasonló kedvezménypontos rendszert léptetnek életbe a motorfejlesztésben.
- Bevezetik az F1 költségsapkáját, amely segíthet a kisebb csapatok helyzetén.
„Célunk, hogy egyenlőbb esélyekkel indulhassanak a csapatok, de ez nem változtat azon a tényen, hogy a legjobb versenyző fog nyerni. Muszáj a a költségeket is kontrollálni, hogy ne csak a nagy cégek érvényesüljenek, mert nekik több pénzük van a fejlesztésekre. Innentől is lehet fejleszteni, de azt ki kell érdemelni! „
