Tesztek

Tyredog, ami menet közben méri a gumi nyomását és hőmérsékletét

És nem csak méri, hanem ki is jelzi és figyelmeztet, ha nem megfelelő az érték.
Euromotor2
MotoStar

Újabb hasznos kütyü került szerkesztőségünkhöz a Dover Kft. kínálatából. Ez a Tyredog nevezetű guminyomásmérő rengeteg lusta motoros biztonságát szolgálja. Őszintén valljátok be magatoknak, hogy milyen gyakran nézitek a motorotok guminyomását?!

Van aki hetente? Az még elmegy.

Van aki havonta? Az már rég rossz.

Van aki évente? Arról már ne is beszéljünk.

Pedig, ha valami fontos a biztoságos közlekedéshez, akkor a guminyomás az egyik legfontosabb tényező a motorkerékpár viselkedésében. Ezt minden elindulás előtt ellenőrizni kellene!


A DOVER Kft. motoros termékei. Ezeket mind leteszteljük.

Nem véletlen, hogy a versenyeken ez az egyik legfontosabb adat, amit minden edzésen és versenyen feljegyeznek. Ez befolyásolja a gumi melegedését, az úttartást, a gumi oldalfalának a rugalmasságát. Itthon a versenyzőink általában 2,1 bar első és 1,9 bar hátsó guminyomással mennek a pályáinkon. Ettől persze eltérhetnek néhányan, de ez az átlag. Érdekes, hogy az utcai motorok guminyomása pont fordítva van. Ott az elsőt fújják keményebbre, míg a hátsó a puhább általában. Ezzel érdemes próbálkozni nektek is. Nekem sokkal jobban irányítható egy motor a versenyzők által használt értékkel. De ezzel sokat lehet kisérletezni, míg mindenki megtalálja a magának helyes beállítást.


 

Ehhez is segít ez a kis készülék a biztonság mellett. Ki szereti nézegetni a benzinkúton állandóan a gumiban lévő levegőnyomást? Én nem. Nekem tetszik ez a kis kulcstartó, aminek a kijelzőjéről le lehet olvasni a nyomásértékeket. És ha valami eltérés mutatkozik a szabadon beállítható értékhez képest, még figyelmeztet is a kis távpöckölő. Hangosan sípol és rezeg, ha nem megfelelő a nyomás és/vagy a hőmérséklet a gumikban.

Külön méri az első és a hátsó nyomást is, mindössze annyit kell tennünk, hogy a szelepsapka helyére, ezt a kicsit annál nagyobb műszert fel kell csavarni a helyére. Ennyi. A többit magától elvégzi.

A mérési eredmények folyamatosan valós időben láthatóak a kijelzőn. Arra kell figyelni, hogy ne cseréljük föl az első és hátsó műszereket, mert akkor fordítva jelzi ki a távirányítón a mért értékeket.
A guminyomás mellett még az abroncsban lévő levegő hőmérsékletét is méri, de ennek az értéknek a pontossága szerintem nem mindig valós. A légnyomás századra stimmel, így abban meg lehet bízni.
Sötétben is leolvashatóak az adatok, hiszen kék háttérvilágítással rendelkezik a kijelző, amit egy gombnyomással be lehet kapcsolni.

Miért érdemes ilyet használni?
– Mindig tudja a vezető, hogy kell e fújni a kerekekbe
– Megnöveli a gumi élettartamát
– Csökkenti az üzemanyag fogyasztást
– Azonnal jelzi a defektet
– És a legfontosabb, hogy a motor állandóan jó kezelhetősége miatt növeli a közlekedésbiztonságot.

Szerkesztőségünk mindenkinek ajánlja az ilyen biztonságot szolgáló kiegészítőket!

Bővebb info: +36-1-239-2202 telefonszámon, vagy a info@doverkft.hu e-mail címen. Vagy katt a képre!

Van még más hasznos dolog is a cég kínálatában, amiket mind letesztelünk a későbbiekben.

Comments

comments