A motoros rendőrök nem jelentenek nagy újdonságot senkinek (bár a motorozási tudásuk miatt sokkal több figyelmet érdemelnének), és néhány éve már a két keréken közlekedő mentőorvosok hallatán sem kapjuk fel a fejünket. De hogy a tűzoltók is mocin közlekedjenek?
Pedig miért ne? A motoros egység előnyei itt is ugyanazok, mint a mentősök vagy a zsernyákok esetében: a kicsi, mozgékony jármű könnyen és gyorsan eljut bárhová, főleg a zsúfolt nagyvárosokban képes nagyságrendekkel hamarabb a helyszínre érni és segítséget nyújtani, amíg meg nem érkezik az erősítés. Természetesen itt is a felszerelés szállítása jelenti a fő problémát, de a Firexpress megoldotta a feladatot.
A dán cég a hordozható tűzoltóberendezések specialistája, kis méretű, de – állítólag – nagyon hatékony cuccokat készítenek. És ha már terveztek könnyen kezelhető, akár háton is hordozható oltókészüléket, sőt tűzoltóquadot is, gondoltak egyet s megalkották a tűzoltómotort.
Az alapot a BMW boxermotoros túragépe, az R 1200 RT adta, de amint a képeken is látható, más márkák típusai is felszerelhetők a szettel. A BMW-nél a gyári oldaldobozok helyére két, egymással összeköttetésben lévő, egyenként 20 vagy 25 literes tartály kerülhet, ezekbe töltik a víz és hab keverékéből álló oltóanyagot. Egy harmadik, 6,8 literes tartály tárolja a fecskendő működtetéséhez szükséges sűrített levegőt. A középső doboz helyére szerelt dobra 20 vagy 30 méteres tömlőt csavarnak, ennek végére szerelik a speciális porlasztófejet. A felszerelést három villogó és sziréna teszi teljessé.
A Firexpress tűzoltómotorja munka közben
Az ám a meglepetés, amikor a jellegzetes hangot hallva egy tűzoltóautót keresel a tükörben, de ez a Bömös jelenik meg helyette!
Galéria



