Csatlakozz hozzánk

Hírek

Turjányi és a Tiger sikere a Budapest-Bamakón

A legelőkelőbb helyen végezve, sikeresen teljesítette a „világ legnagyobb amatőr sivatagi rally-ját” a Go Go Triumph Team színeiben induló Turjányi János és a Tiger 800 XC

Közzétéve

ekkor

triumph a budapest bamakon
Euromotor3

A 2005 óta évente megrendezett amatőr tájékozódási és jótékonysági sivatagi verseny, a Budapest Bamako Rally 2012/13-as kiadásán gondok és problémák nélkül végigért a Triumph Budapest által támogatott Turjányi János, sőt, a motorok Race kategóriáját meg is nyerte a Triumph Tiger 800 XC nyergében.

Az idei verseny a Maliban tapasztalható bizonytalan politikai helyzet miatt nem Bamakóban ért véget; a Nyugat-Szahara átkelése után, Szenegált elhagyva a szervezők a lehetséges emberrablásoktól tartva jobbnak látták inkább nyugatra, az óceán felé fordítani a mezőnyt és Bissauban inteni le a még versenyben lévőket.

A 142 nevező csapatból a nem egészen 9000 kilométeres távot 89-en teljesítették a 16 nap alatt, a résztvevők összesen 800 000 eurós támogatást osztottak szét út közben. Egy dán team egy működőképes tűzoltóautót adományozott Bissau polgármesterének, de Mauritánia, Szenegál és Bissau-Guinea szerte egyéb hasznos tárgyakat, mint napelemes oltóanyag tárolókat, számítógépeket, szövőgépeket és bicikliket is adományoztak a versenyzők.

A verseny próbára teszi az embert és a gépet is

János számára a rali igencsak kalandosan és meglehetősen fájdalmasan indult. A motoros mezőnyből egyedül ő indult el „lábon” Budapestről, de a januári időjárást ugye ismerjük: a Biatorbágy környéki jeges utakat egy „kellemes” bokarepedéssel végződő eséssel abszolválta a pilóta. Szerencsére az ijedtségnek nagyobb volt a füstje, mint a lángja, így ugyan összeszorított fogakkal, de folytatta útját Turjányi.

Afrikába átérve kezdődtek az extrém terepkörülményekből adódó helyzetek, de szerencsére egyik sem volt komoly. A Tigeren összesen két szett bütykös gumi fogyott a 9000 km alatt. Bezzeg a szaharai por megtette, amit tudott: az idő előtt eltömődő levegőszűrő okozott műszaki leállást. Egy gyors légszűrőcserével azonban minden gond megoldódott, és onnan már eseménytelenül ért be a célba János és a Tigris.

János és a Tiger jó párosnak bizonyult a sivatagi rallyn

Egy rövid kérdezz-felelek Turjányi Jánossal:

Mi volt a legemlékezetesebb pillanatod a verseny alatt?
– Nem is annyira egyetlen pillanatot emelnék ki, inkább az érzést, hogy megtapasztalhattam ember és gép határait; például amikor a 420 km-es sivatagi szakaszon 7,5 liter víz elfogyasztása után sem kellett WC-re mennem. Az út alatt arra is ismét rá kellett jönnöm, hogy minden fejben dől el: a sivatagi -14 fokban sikerült nem fáznom annyira, mint Marokkóban az 5 fokban.

Mi az, amit legszívesebben örökre elfelejtenél?
– A bokarepedést, természetesen. Az nagyon nem hiányzott. Illetve annak sem örülnék, ha többet nem indulhatnék a versenyen.

A motorral kapcsolatban..?
– Tökéletesen meg voltam elégedve a Tiger XC-vel, nagyon jól viselkedett mindenhol. Azt hiszem, ez a motor az egyik legkiválóbb kompromisszumot nyújtja: a sivatag miatt feltett nagyon bütykös gumik miatt nem volt annyira tökéletes aszfaltra, mint gyári állapotban, de így is nagyon jól motorozható volt. Földúton és keményebb terepen sem éppen ideális a kisebb, könnyebb endurókhoz képest magasabb tömege miatt, mégis könnyen elboldogultam vele – kivéve a tükörjegen…

Jövőre találkozunk ugyanitt, csak már a Tiger 1200 Explorerrel, netán?
– Minden lehetséges! Attól függ, milyen támogatást tud nyújtani a Triumph Budapest! (nevet)

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending