Csatlakozz hozzánk

Hírek

Tuningolt GSX-R750 Amerikából

Replika fényezés, 150 ló keréken, Öhlins futómű. És egy jó csaj.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Az amerikai MotoUSA magazin szerkesztői gondoltak egy nagyot, és megépíttették saját superbike-jukat. Nem egy 200 lóerő fölé tuningolt ezrest akartak, abból van elég, hanem – a régi iskolát követve – egy spéci 750-est. De nagyon spécit.

Az alapot a kategória egyetlen életben maradt képviselője, a Suzuki GSX-R750 adta. A srácok igazi, keményvonalas superbike-ot akartak faragni belőle, olyat, amely akár azonnal feltolható a rajtrácsra – ugyanakkor alkalmas közúti közlekedésre is. A munkát egy profira, az MPT Racinges Grant Matsushimára bízták, aki korábban egy AMA gyorsasági csapat társtulajdonosa volt.

A motortuning részleteiről semmit nem árultak el, a végeredményt is csak megközelítőleg: állítólag

„jóval 150 lóerő felett”

teljesít most a masina – a hátsó keréken! Ez bizony durva, hiszen a szériagép főtengelyen ad le ennyit. Az MPT-nél kézzel készített kipufogórendszer végére két dobot is készítettek: az egyik egy rövid, vágott végű, GP-stílus és állítólag iszonyú hangos kidörrentő, a másik a Kenny Roberts-féle KR Tuned cég utcán is használható dobja.

A futómű és a fékrendszer ugyanilyen komoly evolúción ment keresztül. Az eredeti első satuk helyét a Brembo jól ismert, radiális, négydugattyús Monobloc féknyergei foglalták el. Természetesen a Brembo főfékhenger is radiális, ráadásul a dugó mérete 18 és 20 mm között állítható, így az amerikai firkász kollégák saját ízlésükhöz igazíthatják a fékérzetet. Az első teleszkóp kívül maradt a gyári, belsejébe viszont Öhlins alkatrészek kerültek; a hátsó, TTX típusú rugóstag szintén az Öhlinstől érkezett.

A teljesen állítható lábtartók, illetve a váltó- és a fékkar a Vortex terméke, és tőlük származik a rövidített kuplungkar, valamint a rövidebb áttételt adó lánckerekek. A kormány-lengéscsillapító a GPR spéci V4-ese, a kerekekre pedig Dunlop 209 GP abroncsokat húztak. A művet a Barry Sheene replika fényezés replikája koronázza meg. Izé… kicsit érthetőbben: a GP-legenda Sheene két 500-as világbajnoki címet nyert a Suzukival 1976-ban és ‘77-ben, és az ő motorjának színeiben, de 7-es helyett 71-es rajtszámmal versenyzett Chris Vermeulen két évvel ezelőtt az Ausztrál Nagydíjon. Na, a MotoUSA gépe ez utóbbinak a replikája.

Miután elkészült a moci, Steve Atlas, a magazin komoly versenytapasztalatokkal rendelkező szerkesztője rögtön el is vitte egy pályanapra Laguna Secába, és el volt ragadtatva attól, amit tapasztalt. Atlas szerint a 750-es Gixer ugyanolyan kezesen viselkedett, mint az ő korábbi supersport versenygépei, és minden aznap jelen lévő ezres tempóját tartani tudta. Tette mindezt úgy, hogy teljesen utcai állapotban volt.

Azt nem tudjuk, hogy a hölgynek mi köze van a tuninghoz, de az biztos, hogy jó párost alkotnak a GSX-R-rel, úgyhogy róla is mutatunk pár képet.

Galéria



MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending