Csatlakozz hozzánk

Hírek

Tuningolt GSX-R750 Amerikából

Replika fényezés, 150 ló keréken, Öhlins futómű. És egy jó csaj.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Az amerikai MotoUSA magazin szerkesztői gondoltak egy nagyot, és megépíttették saját superbike-jukat. Nem egy 200 lóerő fölé tuningolt ezrest akartak, abból van elég, hanem – a régi iskolát követve – egy spéci 750-est. De nagyon spécit.

Az alapot a kategória egyetlen életben maradt képviselője, a Suzuki GSX-R750 adta. A srácok igazi, keményvonalas superbike-ot akartak faragni belőle, olyat, amely akár azonnal feltolható a rajtrácsra – ugyanakkor alkalmas közúti közlekedésre is. A munkát egy profira, az MPT Racinges Grant Matsushimára bízták, aki korábban egy AMA gyorsasági csapat társtulajdonosa volt.

A motortuning részleteiről semmit nem árultak el, a végeredményt is csak megközelítőleg: állítólag

„jóval 150 lóerő felett”

teljesít most a masina – a hátsó keréken! Ez bizony durva, hiszen a szériagép főtengelyen ad le ennyit. Az MPT-nél kézzel készített kipufogórendszer végére két dobot is készítettek: az egyik egy rövid, vágott végű, GP-stílus és állítólag iszonyú hangos kidörrentő, a másik a Kenny Roberts-féle KR Tuned cég utcán is használható dobja.

A futómű és a fékrendszer ugyanilyen komoly evolúción ment keresztül. Az eredeti első satuk helyét a Brembo jól ismert, radiális, négydugattyús Monobloc féknyergei foglalták el. Természetesen a Brembo főfékhenger is radiális, ráadásul a dugó mérete 18 és 20 mm között állítható, így az amerikai firkász kollégák saját ízlésükhöz igazíthatják a fékérzetet. Az első teleszkóp kívül maradt a gyári, belsejébe viszont Öhlins alkatrészek kerültek; a hátsó, TTX típusú rugóstag szintén az Öhlinstől érkezett.

A teljesen állítható lábtartók, illetve a váltó- és a fékkar a Vortex terméke, és tőlük származik a rövidített kuplungkar, valamint a rövidebb áttételt adó lánckerekek. A kormány-lengéscsillapító a GPR spéci V4-ese, a kerekekre pedig Dunlop 209 GP abroncsokat húztak. A művet a Barry Sheene replika fényezés replikája koronázza meg. Izé… kicsit érthetőbben: a GP-legenda Sheene két 500-as világbajnoki címet nyert a Suzukival 1976-ban és ‘77-ben, és az ő motorjának színeiben, de 7-es helyett 71-es rajtszámmal versenyzett Chris Vermeulen két évvel ezelőtt az Ausztrál Nagydíjon. Na, a MotoUSA gépe ez utóbbinak a replikája.

Miután elkészült a moci, Steve Atlas, a magazin komoly versenytapasztalatokkal rendelkező szerkesztője rögtön el is vitte egy pályanapra Laguna Secába, és el volt ragadtatva attól, amit tapasztalt. Atlas szerint a 750-es Gixer ugyanolyan kezesen viselkedett, mint az ő korábbi supersport versenygépei, és minden aznap jelen lévő ezres tempóját tartani tudta. Tette mindezt úgy, hogy teljesen utcai állapotban volt.

Azt nem tudjuk, hogy a hölgynek mi köze van a tuninghoz, de az biztos, hogy jó párost alkotnak a GSX-R-rel, úgyhogy róla is mutatunk pár képet.

Galéria



MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending