Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Triumph Tiger Sport 2013

Sportváltozat érkezett a közepes Tigrisből: az 1050-es még szebb/jobb lett

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Szöveg: Szikora Dominika >> domino@tesztmotor.hu
Képek: Triumph Budapest

Ha van egy jól bevált alapreceptünk, azt már legfeljebb csak apró plusz összetevőkkel kell feldobni, hogy egy még pikánsabb végeredményt kapjunk, amire még az ínyenceknek is felcsillan a szeme. A Triumphnál is pont ezt tették: az brit gyártó kezelésbe vette népszerű túragépét, a nagy Tigrist, és megújult, sport(os) formában fogják piacra dobni 2013-ban.

Teljesen átszabta túrakirályát, a (több verzióban is elérhető) Tigert a Triumph: egy vadiúj modell született Tiger Sport néven, mely azokat is meggyőzheti, akik túráznának ugyan, de mégis inkább a sportos vonal hívei. Röviden egy olyan utcai vasra számíthatunk, mely ha kell, „belemegy a kalandokba”. A masina 1050 köbcentis, akárcsak az alapmodell, 3 hengeres, azonban az új kipufogó- és szívórendszernek köszönhetően plusz 10 lóerőt sikerült belőle kifacsarni, így már összesen 125 pacival (92 kW-tal) gazdálkodhatunk, és a nyomaték is 6 Nm-el nőtt, szám szerint 104-re.

A geometriát is átszabták: az egyoldalas lengőkart kifejezetten erre a modellre szánták, ezzel is erősítve a sportos jelleget (na meg persze hogy több helyet hagyjon az új kipufogónak), az újratervezett felfüggesztés nyomán hegyesebb lett a villaszög és valamivel hosszabb a tengelytáv – tudták jól, hogy a kanyarvadászok szemében ez nagy előny lesz.

A felfüggesztés egyébként teljesen állítható, a radiális fékek munkáját átdolgozott ABS-szel támogatják meg. Az öntött alumínium kerekekre nem mellesleg Pirelli Angel GT abroncsokat helyeztek. Állítólag a sebességváltó is még simábban működik, egy szemmel nagyobb lett a hátsó lánckerék, és új a befecskendező-rendszer is, így várhatóan kevesebb tápot kér majd a sportos Tigris, mégis erősebb lesz tőle.  


A félkarú lengőkar még látványosabbá teszi a Y-küllős felnit – ez a változat valóban sportosabb lett

Ami a külsőt illeti: a motor hátsó fele teljesen új, de elöl is szinte minden külsőséget átfaragtak – új elemek oldalt, új plexi, új hasidom, és az első lámpát is egy sportosabb darabra cserélték. Állítólag az egész nyerget kényelmesebbre szabták, bár nem jelentős mértékben, de 5 mm-rel alacsonyabb lett az ülés (így 83 centi), és meg is hosszabbították, hogy a nagyra nőtt pilótáknak is tuti kényelmes legyen.

A kormány közelebb került a pilótához, hogy még közvetlenebb legyen az irányíthatóság, az új plexi pedig jobb szélvédelmet ígér. A műszerfal funkciói a bal hüvelykujjal elérhetőek, ráadásul „ujjnyújtásnyi” közelségbe kerültek, így a markolat elengedése nélkül szörfözhetünk a beállítások között. Az utas is „alacsonyabban szállhat”, és jár neki egy kapaszkodó is, hogy könnyebben fent tudjon maradni.

A megújult kialakítás következtében nagyobb dobozokat rögzíthetünk a vasra, sokkal több holmit – akár egy zárt bukót is – elnyel, és plusz 10 kiló terhelést tesz lehetővé oldalanként, ami nem tűnik rossznak. Ráadásul az egyedülálló „Dynamic Luggage System” elnevezésű rendszer a turbulenciát is segít elkerülni.


A Tiger Sport azokat is meggyőzheti, akik túráznának ugyan, de mégis inkább a sportos vonal hívei

Az igényességéről ismert brit gyárban úgy tűnik, valóban minden részletre odafigyeltek: olyan kidolgozott apróságok teszik még kellemesebbé az összhatást, mint a dizájnos lábtartók, a színes ülésvarrás, igényes oldalsó- és hátsó műanyagok, sőt, még a kormányvégsúlyt is úgy tervezték, hogy mutatós legyen.

A nagymacska „Crystal White” and „Diablo Red” színben érhető el, sportos grafikával. Az árról egyelőre nincsenek információk, ez majd februárban derül ki, mikortól már kapni is lehet majd a Sport Tigrist a Triumph kereskedésekben.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Husqvarna 2019 Fall

Trending