Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Triumph Tiger kalandtúra: már hollandiában (frissítve!)

Izsó Ottó – aki Triumph Tigrise (800XC) nyergében Magyarországról európai kaland-körútra indult – képes beszámolója az elmúlt kilométerdús napokról…

Közzétéve

ekkor

triumph tiger 800xc tura julius
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Szöveg, képek: Izsó Ottó

Egy ember, egy Tigris, egy kontinens, 13.000 kilométer. Izsó Ottó egy Tiger nyergében vágott neki Európán átívelő motoros túrájának, amiről folyamatosan beszámol Nektek:

Július 8.

ABBA első nagy sikerét hozta meg ennek a városnak a neve, Napoleon sem felejtette el egy darabig, hogy erre járt . 440km gurulás után ma este Waterloo-ba (Belgium) értem a Tigrissel, reggel először felmotoroztam az Afsluitdijkig és végiggurultam a 32 km-es zárógáton, majd az Afsluitdijk közepén találkoztam Roel-el és 2007-es Tiger 1050-esével. Ezt hamarosan új gépre cseréli, amely úgy néz ki, hogy egy Tiger Explorer lesz. Waterloo-ba érve a helyi Triumph szalonba is beugrottam – volna – de már bezártak. A Waterloo-i csatatérnél felmásztam a La Butte du Lion-ra ahonnan nagyszerű kilátás nyílik a környező mezőkre, ahol 1815-ben 7 ország 300ezer katonája csapott össze.


Július 5.

A mai nap nagy része a moci szervizelésével telt. Udo Kölle és csapata a Triumph Bremen Süd-nél Sykeben nagyon segítőkészek voltak, sőt, amíg várakoztam, felajánlották a a lehetőséget, hogy vigyek el egy Triumph Tiger Explorert kipróbálni – nem mondtam nemet:) Szerviz után nyeregbe, és irány a következő ország, amelyet a bal felső kép alapján nem nehéz kitalálni…

A Murph-járgány nyergében még Rovaniemiben (Finnország) – ma kaptam a képet Murphtől:

Július 4.

Ma reggel kellemes meglepetésként meghívót kaptam a dán – német határ közelében fekvő Flensburg városkába Károlytól, aki rutinosan figyeli a Tigris kalandjait Európában, hiszen már tavalyi Transz-Amerika túrám mind a 47 ezer km-ét végigkövette a blogomon . . . egyébként Károly maga is szenvedélyes „mindenevő” motoros, legyen az enduro, super-moto vagy cross-motorozás . . . és megérett az idő a túramotorozásra… később összefuttam két dán sráccal Nickolasszal és Hansszal akik Horvátországba tartanak két 1989-es R65 GS-sel amelyek fiatalabb éveiket a nyugat-német hadseregben szolgálták… a mocik még Made in West Germany!:) holnap szerviz és utána pedig valamerre Gibraltár irányába:)”

Július 2-3.

Az elmúlt két napban mintegy 1200km-t gurultam többnyire szakadó esőben . . . a Triumph esőruhám tehát teljes mértékben kihasználva, de jó lenne már egy (sok) nap mikor a taskjában marad . . . Tigrisnek viszont egyáltalán nem gond, hogy esik vagy nem (azért ő is a száraz napos időt kedveli jobban ennyi zuháré után) . . . ma útközben beugrottam az Alf Graarud Motorhoz is akik a legnagyobb Triumph kereskedők Norvégiában. összefutottam még két érdekes motorossal is ma. Wolgang az 57 éves német motorszerelő az 1978-as BMW R100RS-sével amelyet újonnan vett 35 évvel ezelőtt és mára 290 000km tett a masinába bejárva egész Európát és az USA-t is. Karsten Hannoverből 125cc Honda Innovájával indult 4000km-es skandináv túrára (ebből már 3000-t megtett), az ő gépén a legjobban az moci elejére felszerelt kosárka tetszett . . (ami egyébként nagyon praktikusnak tűnt:)”



Július 1.

A tegnapi nap Geirangerben telt kajak túrázással . . . még a tavalyi Trans Amerika túrámon találkoztam Uspallatában (Argentína) Jonathannal a Coastal Odyssey fjord-kajak túrákat szervező norvég cég tulajdonosával, aki még akkor meghívott, hogy menjek el velük kajakozni, ha véletlen Geiranger környékén járok egyszer . . . az ilyen ajánlatokra már többen “ráfáztak”:) . . . most ő is . . .nagyszerű nap kerekedett a végén . . . az igazat megvallva a négy óra kajakozás után pihennem kellett egy kicsit mielőtt felmásztam a motoromra ezért utána a parkolóban még egy norvég-német-magyar Tiger találkozó is összejött…”

Június 30.

500km volt a tegnapi etap Geirangerig . . . útközben a Atlanterhavsveient, Trollstigent és egyéb látnivalókat sem hagyhattam ki.”

Június 29.

“Gondoltam, hogy egyszer ide fogok jutni, de azt nem, hogy ilyen hamar… A mai 690km-es gurulás után a Pokolba jutottam, azaz a Hell nevű norvég városkába érkeztem! A rövid etap során ismét átgurultam az Északi-sarkkörön, most déli irányba. A sarkkör közelében a Tűzföldre emlékeztető viharos erejű szelek tették izgalmasabbá a motorozást…  A változatosság kedvéért ma a nap végén zuhogott… A szállásomnál a Tigrist már várta egy svéd rendszámos nagy testvére:)”

Június 28.

“Ma délelőtt ismét lehetőségem nyílt, hogy a Triumph esőruhát teszteljem… “Fjordok és alagutak” lehetne a mai szalagcím. Errefelé a komp is a napi közlekedés megszokott része. A norvégok mindig betartják a sebességkorlátozást – én is, főként tankolás közben… A mai 480km-es gurulás végén Bodøba érve már a nap is előbújt…”

Június 27.

“Fjordok, fjordok és még több fjord úton Furøyba…szállásadómnak jó ízlése van a motorok terén: övé a B/F Bonnie:)”

Június 26.

“A reggeli viharos szél és szakadó eső után abban a pillanatban kisütött a nap, mikor 400km-rel arrébb leraktam a motort Storslettben… Napközben összefutottam két olasz sráccal, akikkel már napok óta előzgettük egymást… Egy útszéli halárussal rögtönöztünk egy kis füstölt lazac kóstolót! A Tigris nagyon jól teljesített eddig, dinamikusan mozog az országúton és a mai szerpentines szakaszokon is öröm volt vele gurulni!”



Június 25.

Június 24.

“Tegnap még az extra bélést is be kellett tennem a motoros dzsekimbe, ma viszont gyönyörű napsütésben gurultam 380 kilométert Kaamasen Kievariig. Útközben nem unatkoztam: rénszarvasok az úton átrohangálva tesztelték az autósok/motorosok reflexeit jó párszor, egy finn motoros rendőrrel is gurultam együtt (“hagytam” őt elöl menni)… Holnap NORDKAPP!”

Június 23:

“Szuper nap volt tegnap Rovaniemiben! Az Északi-sarkkör letudva, érdekes találkozásokkal: Sabine, Irish Murph és Hessu. Hessu – a helyi Karu Motoros Klub elnöke – első motorja 1986-ban egy 1977-es Triumph Bonnie volt. Mára 15 Triumphja van! A képen a Triumph Rocket III-asa nyergében… Hessu már járt Magyarországon, ugyanis Rovanieminek Veszprém és Ajka a magyar testvérvárosai. Irány Nordkapp! Valószínűleg nem lesz internet az elkövetkező 2-3 napban…”

Június 22:

Éjféli kép: Jyväskylä, Finnország. A holnapi tervem, hogy eljussak az Északi-sarkkörig, ami még kb. 600km innen…

Június 21:

“Mindjárt este tíz van itt Tallinban, és a Nap csak nem akar nyugovóra térni.. Egyre inkább így lesz ez, ahogy tovább gurulok északnak. Gyönyörű motorozós nap volt a mai is (maradjon ez így!). 540 kilométer után érkeztem meg az észt fővárosba. Útközben a Balti-tenger partján találkoztam Istvánnal és Ferivel, akik Dunaföldvárról tartanak Nordkapp felé két lakóautóval. Megvettem a holnapi kompjegyem, kimostam a cuccom (remélem megszárad másnapra), és reggel irány Finnország!”

Június 20:

“Hallottál már Ventspilsről? A mai napig én sem, de mint kiderült, a balti államok legforgalmasabb kikötője ebben a lett városkában üzemel… Ja, és ma este eddig jutottam 540 kilométeres tekerés után… Litvániában még átkompoztam a Kur-földnyelven találhatö Kurši? Nerija Nemzeti Parkba is, amit érdemes megnézni, és ha van orosz vízumod (nekem most nem volt), akkor innen Kaliningrad felé is átgurulhatsz, ahol az orosz Balti Flotta parkol… Úton a lett határ felé egy német motoros csapattal is összefutottam, amint épp az egyik pár (száz)ezer kilométert látott masinát javították”


Június 19:

“Egy laza 400 kilométeres etap és máris Litvániában találtam magam . . . tökéletes 28 fok és ragyogó napsütés végig . . . Chile után (erről bővebben olvashatsz a tavalyi TransAm túrámról szóló sorozatom utolsó részében a MotoZIN magazin következő számában) ismét hasznát veszem orosz tudásomnak (annak a kevésnek is:)). A nap végén még egy gyors városnézést is sikerült megejtenem Kaunas óvárosában”

Június 18:

A hű hátas felpakolva

A mai rövid 700km-es gurulás után megérkeztem Varsóba . . . napközben lehetőségem nyílt a Triumph esőruha és csizmám vízállóságának tesztelésére is egy hatalmas felhőszakadásban.

Mindkettő kitűnően vizsgázott és mint kiderült, a Tigris jól tud úszni (is). Az útközbeni csúcshőmérséklet “csak” 34 fok volt, viszont az útburkolat kellemes 55 fokra langyosodott fel… láncolajozás letudva, megyek aludni, reggel tovább Litvánia felé . . .” – üzente Ottó.

Nagyon egyszerű túra: csak a piros vonalat kell követnem – írta Ottó facebook-oldalán

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending