Csatlakozz hozzánk

Hírek

Triumph Rocket III 2013

Tovább gyúrta magát a hinckley-i testépítő páros: Rocket Roadster és Touring (bemutató)

Közzétéve

ekkor

KTM
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Szöveg: Szikora Dominika >> domino@tesztmotor.hu
Képek: Triumph Budapest

A világ legnagyobb szériagyártású motorját rejtő Triumph Rocket család két modellje megújul, ezentúl még több erővel és a „krúzolást” még élvezetesebbé tevő extrákkal felturbózva kapható a Roadster és a Touring változat.

2010-et írtunk, mikor a Triumph fogta népszerű Rocket III modelljét, és külsőleg-belsőleg felturbózta, megalkotva a Rocket III Roadster-t. A lábtartók visszaköltöztek középre, a nyereg előrébb került, és felkerültek a jellegzetes dupla, kerek fényszórók. Most még tovább csiszolgattak a gépezeten, és nemcsak a külsejét újították meg, hanem – ahogy a „kor szelleme” megkívánja, még több erőt facsartak ki a masinából.

Nevezetsen ez annyit jelent, hogy azt a nyomatékot, amit eddig korlátok közé szorítottak az első 3 fokozatnál, most „szabadjára engedik”, így fojtás nélkül élvezhetik az új Rocket tulajok a 2294 köbcentis blokk kínálta nyomatékot már az alacsonyabb fokozatokban is. Szám szerint 148 lóerő és 221Nm áll rendelkezésünkre…

A sportosabb üléspozíciónak köszönhetően terelgetni is könnyebb lett, a váz és a felfüggesztés finom összhangjának köszönhetően (fordított villák és állítható hátsó rugóstag) méretét meghazudtolóan könnyű terelgetni a masinát.


Jól áll neki a “gyorsítócsík”: a Rocket Roadster még gonoszabb kinézetű lett, amellett, hogy erősebb is

Az ABS, az üzemanyagszint-visszajelző, a fokozatkijelző, az időóra mind az alapfelszereltség részét képezik, tehát nem spóroltak az extrákkal sem. Az új külső jegyében több króm alkatrészt feketére cseréltek, ezzel javítva a Roadster „kiállását”, a teljesség igénye nélkül például a villavédő elemek, a fényszóró burkolata, a tükrök is feketék lettek, króm helyett fekete típusjelzés látható ezentúl a tankon. Apró szépítés az új, varrott ülés is. Két új festéssel kapható a modell, „Metallic Phantom” feketében piros csíkokkal és „Matt Phantom” feketében fehér csíkokkal.

Ugyanezen modellcsalád Touring verzióját először 2007-ben dobták piacra, és nem plexis-dobozos Rocketnak szánták, hanem szerettek volna egy egyedi modellt kialakítani – ezért is történt az, hogy mindössze az első féket, a visszapillantókat és a hátsó lámpákat örökölte az alapmodelltől, a többi finomságot kifejezetten a túramodellre igyekeztek szabni. Nos, az angolok úgy érezték, ezen a jól összerakott csomagon felesleges változtatni, inkább hozzátettek egy rakat extrát, melyek még kényelmesebbé teszik a túrázást vezetőnek és utasnak egyaránt.


Több, mint egy plexis-dobozos Rocket: A Touring változatra még egy sor extra felkerült 2013-ra

Ilyenek például a könnyen le- és feltehető csomagtartó, a kemény dobozok, a háttámla, mely az utas életét könnyíti meg hosszabb távon, a gyorskioldós kapaszkodó, a szintén gyorszáras plexi, a króm bukórácsokat pedig – amellett, hogy persze védik a blokkot – amolyan dizájnelemnek szánták.

Ami az erejét illeti, hasonló jellemvonásokkal bír, mint az előbb bemutatott tesó, ugyanaz a 2,3 literes, hosszában beépített sorhármas blokk dolgozik benne, ez esetben 203 Nm-es nyomatékkal. 16 collos kerekeken fut a masina, a blokkolásgátló itt is alapból jár.
Két új színben megvásárolható a Touring is, (mely egyedi kézimunka): fekete és piros egy vonallal, illetve fekete dupla arany vonallal a tankon.

Arról, hogy mennyiért guríthatjuk ki a szalonból ezeket a vasakat, még nincsenek pontos információk, de annyi biztos, hogy hamarosan kaphatóak lesznek idehaza is a Triumph Budapestnél.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending