Csatlakozz hozzánk

Hírek

Triumph Daytona 1050

Hiánypótlás: sportmotorrá átépített Speed Triple Németországból.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A Triumph nagyot alkotott a Daytona 675 sportgéppel és a huligánok kedvenc nakedjével, a Speed Triple-lel, a várva várt keresztezést azonban nem hajtotta végre, így a 955i nyugdíjazása óta nincs ‘literes sportmotorja az angol márkának. A hiányt nemrég pótolták – csak épp nem Nagy-Britanniában, hanem Németországban.

A Six Monkeys tuningcég megunta a várakozást és elkészítette saját Daytona 1050-ét, ha már a Triumph nem volt hajlandó megtenni ezt a lépést. A németek természetesen nem vadonatúj gépet konstruáltak, hanem a csupasz motorok között sokak által mércének tartott Speed Triple-t vették alapul. A soros háromhengeres blokknál kicsit megmatatták a motorvezérlő elektronikát és az airboxot, illetve az eredeti kipufogót lecserélték egy BOS rendszerre. A nyomatékbajnok erőforrást körbeölelő vázhoz nem nyúltak, a gyári futóművet viszont komolyabb, Wilbers márkájú cuccokra cserélték; utóbbi cégtől érkezett a kormány-lengéscsillapító is. Hogy ne csak a technika, hanem a megjelenés is sportmotoros legyen, arról a (modellfrissítés előtti) 675-ös Daytonáéval szinte teljesen megegyező szénszálas idomzat és csutkakormányok gondoskodnak.

A szabadabban lélegző blokk némileg megerősödött, 132 helyett 139 lóerőt ad le 9100-as fordulatszámnál, és nyomatékosabbá is vált, 105 helyett 116 Nm-rel tekeri a főtengelyt. Ez tisztességes eredmény, ugyanakkor az is biztos, hogy a Daytona 1050 nem veheti fel a versenyt a japán, olasz és német konkurenciával. És akkor arról még nem beszéltünk, hogy kissé túlsúlyos őlordsága, teli tankkal 222 kg-ot nyom a mérlegen.

A súlytöbblet és a lóerőhiány azonban inkább csak a versenypályán jelent gondot. A Six Monkeys alkotása önmagában nézve nagyszerű gépezet, biztosak lehetünk abban, hogy az utcai motorozás során felhőtlen élvezetet nyújt, és nyomatékossága miatt valószínűleg barátibb, mint a kihegyezett ezres sornégyesek.

A komplett gép nagyjából 22 ezer euróba kerül, ez közel 6 millió forint, vagyis a Daytona 1050 majdnem kétszer olyan drága, mint az alapjául szolgáló Speed Triple. Ha így is lesz rá elég érdeklődő, elképzelhető, hogy a németek készítenek belőle egy korlátozott példányszámú szériát.


Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending