Csatlakozz hozzánk

Hírek

Triumph Daytona 1050

Hiánypótlás: sportmotorrá átépített Speed Triple Németországból.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A Triumph nagyot alkotott a Daytona 675 sportgéppel és a huligánok kedvenc nakedjével, a Speed Triple-lel, a várva várt keresztezést azonban nem hajtotta végre, így a 955i nyugdíjazása óta nincs ‘literes sportmotorja az angol márkának. A hiányt nemrég pótolták – csak épp nem Nagy-Britanniában, hanem Németországban.

A Six Monkeys tuningcég megunta a várakozást és elkészítette saját Daytona 1050-ét, ha már a Triumph nem volt hajlandó megtenni ezt a lépést. A németek természetesen nem vadonatúj gépet konstruáltak, hanem a csupasz motorok között sokak által mércének tartott Speed Triple-t vették alapul. A soros háromhengeres blokknál kicsit megmatatták a motorvezérlő elektronikát és az airboxot, illetve az eredeti kipufogót lecserélték egy BOS rendszerre. A nyomatékbajnok erőforrást körbeölelő vázhoz nem nyúltak, a gyári futóművet viszont komolyabb, Wilbers márkájú cuccokra cserélték; utóbbi cégtől érkezett a kormány-lengéscsillapító is. Hogy ne csak a technika, hanem a megjelenés is sportmotoros legyen, arról a (modellfrissítés előtti) 675-ös Daytonáéval szinte teljesen megegyező szénszálas idomzat és csutkakormányok gondoskodnak.

A szabadabban lélegző blokk némileg megerősödött, 132 helyett 139 lóerőt ad le 9100-as fordulatszámnál, és nyomatékosabbá is vált, 105 helyett 116 Nm-rel tekeri a főtengelyt. Ez tisztességes eredmény, ugyanakkor az is biztos, hogy a Daytona 1050 nem veheti fel a versenyt a japán, olasz és német konkurenciával. És akkor arról még nem beszéltünk, hogy kissé túlsúlyos őlordsága, teli tankkal 222 kg-ot nyom a mérlegen.

A súlytöbblet és a lóerőhiány azonban inkább csak a versenypályán jelent gondot. A Six Monkeys alkotása önmagában nézve nagyszerű gépezet, biztosak lehetünk abban, hogy az utcai motorozás során felhőtlen élvezetet nyújt, és nyomatékossága miatt valószínűleg barátibb, mint a kihegyezett ezres sornégyesek.

A komplett gép nagyjából 22 ezer euróba kerül, ez közel 6 millió forint, vagyis a Daytona 1050 majdnem kétszer olyan drága, mint az alapjául szolgáló Speed Triple. Ha így is lesz rá elég érdeklődő, elképzelhető, hogy a németek készítenek belőle egy korlátozott példányszámú szériát.


MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending