Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Triumph cruiser bemutató – 2014.

Sok króm vagy sok fekete? Fehér falú felni vagy dupla fényszóró? Három új Triumph cruiser érkezett 2014-re: bemutatkozik az America LT, Thunderbird LT és Thunderbird Commander

Közzétéve

ekkor

triumph cruisers 2014
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Ahogy azt az elmúlt év végén Milánóból is jelentettük, a brit gyártó három új modellel bővíti cruiser kínálatát a 2014-es modellévre. A kisebb, 875 köbcentiméteres kategóriát a sikeres America és Speedmaster típusok mellett jövőre a túrakiegészítőkkel felszerelt America LT erősíti tovább, a világ jelenleg gyártott legnagyobb hengerűrtartalmú (1699 cm3) soros kéthengeres blokkja által hajtott Thunderbird család pedig két új taggal – a Commander és LT változatokkal – gyarapszik.

America LT

LT, mint Light Touring: az alap America felszereltségéhez képest gyárilag a túrázás kényelmét növelő kiegészítőkkel kerül a szalonokba. Alapjait a jól ismert America szolgáltatja, így a váz, az erőforrás és a felfüggesztés változatlanok, azonban a gyári Triumph Accessories katalógusból a legkedveltebb termékek alapáron járnak az America LT-hez: a pár mozdulattal eltávolítható, nagyméretű szélvédő plexi, az igazi bőrből készült oldaltáskák és az utasháttámla, párnázott deréktámasszal.


Az America (LT) karakteres hangjáról könnyen felismerhető; a motor kellemesen lendületes menetteljesítményeiért klasszikus soros kéthengeres blokk felelős. A 875 köbcentiméteres, 270 fokban elfokolt főtengelyű motor 61 lóerős teljesítmény-, és már 3.300-as főtengelyfordulatnál elérhető 72Nm-es nyomaték leadására képes. A DOHC vezérlésű erőforrás léghűtéses bordákkal vadított külalakja a hatvanas-hetvenes évek Triumph-jait idézi, de odabent már jóval modernebb.

Thunderbird LT

A sportos, mégis könnyed kezelhetőséget 41mm-es csúszószár-átmérőjű KYB teleszkópvilla és szintén Kayaba gyártmányú, előfeszítésben állítható hátsó rugóstagok szavatolják. A biztonságos lassítást elöl 310-, hátul 285mm átmérőjű, Nissin féktárcsák biztosítják. Az izmos cruiser megjelenést a kiváló minőségű krómon és fényezésen felül a széles, hátul 170-, elöl 130mm-es gumiabroncsok hangsúlyozzák.

Az új Thunderbird modellek megkapták az eddigi Thunderbird Storm (teszt ITT) változatának nagyobb, 1700 köbcentiméteres erőforrását, a kényelem és mindennapi használhatóság növelése érdekében pedig egy teljesen új tervezésű vázra épülnek fel.

Thunderbird Commander

Az ergonómia és a kezelhetőség növelése érdekében tehát a Triumph mérnökei új vázat konstruáltak a vadállat nyomatékáról elhíresült kéthengeres Triumph-nak: az új Thunderbird Commander és Thunderbird LT hátul alacsonyabb kialakítású, elöl pedig megváltoztatott kormánygeometriával rendelkező cruiserek. A gyártó szerint nem csak kényelmesebbek, de kezelhetőbbek is lettek.

A Triumph mérnökei a váznyakot kitolták előre, az ülésnél nyert térrel együtt mindez több helyet biztosít a motorosnak. Ráadásul új, nagyobb és dupla vastagságú szivacs használatával hosszabb távokon komfortosabb nyeregkiképzést nyertek anélkül, hogy a 700mm-es ülésmagasság változott volna.

Thunderbird LT

A váznyak-geometria változása során a gyártó az új, 140/75-17 méretű első abroncsok érdekében a kezelhetőséget befolyásoló paramétereken is módosított annak érdekében, hogy a szélesebb gumi és kormány, valamint a némileg megváltozott súlyeloszlás mellett megmaradjon a Thunderbird könnyed kezessége. Az új, 140-es első abroncs „mögött” a hátsó maradt 200/50-17 méretű, azonban a Thunderbird LT számára a Triumph és az Avon közösen kifejlesztette a világ első – és ez idáig egyetlen – fehér oldalfalú radiális abroncsát.

A Thunderbirdök futóműve továbbra is megfelel a sportosabb követelményeknek is: mindkét modellen elöl 47mm-es Showa teleszkópokat, hátul pedig – öt fokozatú rugóelőfeszítés-állítási lehetőséggel bíró – Showa tagokat találunk. A fékezés feladatait a Nissin rendszerei látják el, kiegészülve a Triumph – a szériafelszereltség részét képező – ABS rendszerével. A fékek elöl és hátul egyaránt 310 mm-es tárcsákból, elöl négy-, hátul egydugattyús nyergekből állnak.


Mindkét új modellt az eddigi Thunderbird Storm 1700 köbcentis, folyadékhűtéses, benzinbefecskendezéses soros kéthengeres erőforrása mozgatja. A két 850 köbös henger a DOHC szelepvezérlés, a csúcsmodern injektor rendszer és a 270 fokban ékelt főtengely közbenjárásával 5.400-as fordulaton 94 lóerőt, és már 3.550-nél nem kevesebb, mint 151Nm-nyi (!) nyomatékot szabadít az aszfaltra. Mindezt a tolóerőt egy progresszív gázkarral uraljuk, átviteléről egy hatfokozatú váltó gondoskodik, míg a szekunderhajtás feladatát – a minél stresszmentesebb együttélés érdekében – bordásszíjra bízták a mérnökök.

A 2014-es Triumph Thunderbird LT – mint Light Touring – ereje, stílusa és méreteihez képest könnyű kezelhetősége egy igazi prémiumkategóriás cruisert eredményezett. A Triumph egyedi, gyorszáras plexifelfogatásának köszönhetően az LT nagyméretű túraplexije pillanatok alatt eltávolítható, ha éppen nem lenne szükségünk túrázós szélvédelemre.

A szintén alapáron biztosított, igazi bőrből készülő oldaltáska rendszer űrtartalmát a jobb kihasználhatóság érdekében tovább növelték. A szimpla fényszóró két oldalára helyezett kiegészítő lámpatestek, a krómozott, cserélhető csúszóbetéttel ellátott lábtartó deszkák, az állítható sarokváltókar és a típusegyedi, klasszikus küllős kerekek teszik teljessé az LT felszereltségét.

Thunderird LT

A 2014-es új Thunderbirdök „fenegyereke” a Commander (parancsnok) nevet kapta, méghozzá nem véletlenül. Jellegzetes, dupla fényszóróival, az LT változat krómos csillogásához képest sokkal gonoszabb, sötétebb megjelenésével – és összetéveszthetetlen motorhangjával – képes megmozgatni bennünk a fenegyereket…

Az épített cruiserek világát idézi a Commander kormányán belül elvezetett kábelezés, a kizárólag erre a típusra jellemző egyedi jelvények, vagy az Art Deco stílusú hátsó lámpaegység az újfajta, fénydiódás irányjelzőkkel. Az LT küllősei helyett a Commander sportosabb, öntött kerekeken gurul, az igényes és minőségi kétszínű fényezés árnyalatait pedig minden motorkerékpáron emberi kéz által húzott hajszálfestés választja el.

Thunderbird Commander

Mindkét új Thunderbird hatalmas, 22 literes tankkal büszkélkedhet, gyújtásrendszerük immobilizeres, az új, LED-es indexek pedig önműködően kapcsolnak ki. A tankon helyet kapó hagyományos mutatós kilométe óra melletti LCD-kijelző által megjelenített üzemanyagszint, napi kilométerszámlálók és az időóra között immár kényelmesen, a kormányon elhelyezett gomb segítségével váltogathatunk.

A plusz egy ráadást pedig a 2014-es Triumph Speedmaster jelenti: Hinckley „befeketíti” a 865 köbös cruiserek sportosabb változatát. Az Americákhoz képest vagányabb stílust képviselő modell öntött kerekeit, kormányát, lámpatestét, valamint – többek között – a lábtartóit és pedáljait is fekete fényezéssel látják el, ezzel még vadabb irányba terelve a Speedmastert. Majd – már csak a miheztartás végett – a kipufogórendszert is áthangolják, hogy akárcsak a színeké, a kipufogóhang tónusa is mélyüljön…

– a Triumph America LT, Thunderbird LT és Thunderbird Commander modelljei tavasztól elérhetőek – bővebb infó a Triumph Budapestnél

Ráadásként a végére egy kis sorkettes hangpróba:


MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending