Csatlakozz hozzánk

Hírek

Triumph 2009

A Triumph még mindig exluzív márkának tekinthető köszönhetően a bizalmatlan vevőknek. Pedig ha tudnák mit vesztenek…

Közzétéve

ekkor

Euromotor3



Szöveg: Molnár Dénes (DennyM) – denes@tesztmotor.hu

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Igen, kevés Triumph rohangál a magyar utakon, pedig elhihetitek nekem, nem egy-két éves pillanatnyi fellángolásnak tekinthető az angolok jó szereplése. Aki egyedi és ‘performansz’ gépet akar megának, szerintem keresve sem találna jobbat. Kevés van belőlük, egyedül álló módon három hengeresek, se nem olasz se nem japán, jó az áruk és kegyetlen jók. Daytona, Street Triple, Speed Triple, Tiger, Bonneville, Rocket III… istenem micsoda motorok. Lehet ott a hiba, hogy nem ismerik az emberek. Ezen talán tudok kicsit segíteni, csemegézzük hát végig a 2009-es kínálatot.

Daytona 675, a világ első 3 hengeres sport motorja

A hengerűrtartalmat illetően kicsit csalnak az angolok, akár csak egy időben a Kawasaki a 636-ossal. Így könnyű az élmezőnyben lenni, de a Daytona nem csupán a 600-asokhoz viszonyított plusz 75 köbbel több. Elképesztően jól használható karakterisztika, simulékony futómű, imádnivaló részletek, szemrevaló forma. Ezek azok, amitől ez a 3 hengeres sportmotor a világ összes összehasonlítójában a legrosszabb esetben is ezüst érmes tudott lenni. Oké, kicsit tényleg csal a Triumph, de minket végfelhasználókat zavar ez? Engem nem, csupán a végeredmény érdekel és az lenyűgöző, semmivel össze nem hasonlítható.

A 2008-as modellhez képest jelentősen átszabták a vasat. 3 kiló mínusz, 3 lóerő plusz, és 2 Nm plusz, azaz nettó 162 kg, 128 lóerő és 74Nm. A tiltáshatár 450 fordulattal magasabbra költözött, a teljesímény és nyomaték görbék csúcsai viszont közel ugyanott maradtak. Az első váltó áttétel magasabb lett, a villaszög hegyesebb, az utánfutás nagyobb.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending