Az off-road XCA verzióról eddig is tudtunk, a képeken szereplő aszfaltra szánt kiadás viszont gyanús, hogy az XR modell lesz, ami azért némileg eltér az előbbitől.

Kezdésnek rögtön a blokk hengerűrtartalma 888 köbcentire nő, ami persze a teljesítményt is húzza magával, az eddigi 94-ről kerek 100 lóerőre emelve azt. Ezek után már logikusabb lenne Tiger 800 helyett Tiger 900-nak hívni az új motort, de ezt majd a gyártó eldönti. Első látásra a kipufogó is újnak tűnik, de a hírek szerint a vázon, segédvázon, valamint a fékrendszeren és a futóművön is módosítanak illetve erősítenek kicsit az angolok.

A megjelenést illetően agresszívabb és picit letisztultabb lesz az új tigris, részben köszönhetően a kompakt LED-es fényszóróknak és a magasabb szélvédő plexinek. Az oldal elemek, valamint a hűtő takaró paneljei is szögletesebb, hegyesebb dizájnt kaptak, hátul pedig egy kompaktabb LED hátsó lámpában ér véget a motor. Emellett a képekből sajnos nem derül ki, de gyanús, hogy az elektronikai segédletek is ugranak egy szintet felfelé, már ha a Triumph tartani kívánja a konkurencia tempóját.

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, az őszi EICMA kiállításon valószínűleg többet is mutatnak majd a Britek a motorból, remélhetőleg az új Daytona 765-el egyetemben.