Csatlakozz hozzánk

Hírek

Triplespeed KTM SD8

Íme a házi készítésű KTM Venom: az osztrákok nem építették meg, a németek igen.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Fotó: Triplespeed

A KTM egy ideig ígérgette az RC8 alapjaira épülő naked, a Venom sorozatgyártását, az utóbbi időben viszont már nem is beszélnek róla. Egy német motorosbolt megelégelte a várakozást és megépítette saját csupasz RC8-át.

Emlékszik még valaki a KTM szépséges naked-tanulmányára, a Venomra? Valamikor a békebeli ’10-es években, a gazdasági válság előtt az osztrákok ezzel a meztelen gyönyörűséggel izgatták a népet a motorkiállításokon. Teltek az évek, de a Venom formás idomait csak bámulni lehetett, kézzel érinteni nem, hogy egy közös menetről már ne is beszéljünk…  Előbb érkezik az utcai RC8, aztán a superbike-vb-s változat, s utána – ígérték –, utána már tényleg jön Ő is. De nem jött.

A legtöbben megunták a hiábavaló várakozást, őnagysága helyett a Ducati Streetfightert választották vagy böjtöltek az Aprilia Tuono V4 R bemutatásáig. Sógoraink sógorai azonban másképp gondolkodtak: a német Triplespeed motorosbolt csapata fogta magát és megépítette saját csupasz RC8-át. Alkotásuk nem olyan szexi, mint a Venom, az SD8 szépség helyett nyers brutalitással hódít. Igen, hódít, ugyanis rendelésre bárkinek elkészítik.

Az átalakítás természetesen a vetkőztetéssel kezdődött: az RC8-ról legombolták a fejidomot és az oldalidomokat, helyükbe csupán a KTM 690 Duke fényszórója került. Az eredeti légbeszívókat gyönyörű szénszálas darabokra cserélték, ahogyan a megmaradt idomokat is. A blokk még az első szériás RC8-asból származik, az 1148 cm3-es egység az Akrapovic-féle titán kipufogórendszernek és a szabadon programozható elektronikának köszönhetően 165 lóerőt ad le (a német PS magazin mérése szerint 162-t 10200-as fordulatszámnál), legnagyobb forgatónyomatéka pedig (szintén PS-mérés) 118 Nm 8300-nál.

A Triplespeed szerint a V2-es erőforrásnak 188 kg alatti „harcra kész” tömeget kell mozgatnia. Az SD8 lovasának munkáját gyorsváltó, átdolgozott WP futómű és hullámos féktárcsák segítik. A masina további finomságai a CNC-mart lábtartókonzolok, fék- és kuplungkarok, valamint a sokküllős felnik.

S hogy mit kérnek mindezért? A komplett motor minimum 25000 euróba kerül (további extrákkal feljebb tornázható az ár), ez a jelenlegi árfolyamon számolva 6,8 millió forintot jelent.




MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending