Csatlakozz hozzánk

Hírek

Travertson V-Rex: az enyém a legnagyobb!

Extrém óriáscruiser a nagy vízen túlról. Plusz egy csaj. Plusz videó.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Nem, ezt a gépet nem a következő Batman film forgatásán fotózták le. Nem is ügyes fotósoppolás eredménye. Ez bizony valódi, több színben választható, meg lehet vásárolni. Az Amerikai Egyesült Államokban. Hol máshol?

A Travertson V-Rex – merthogy így hívják a kis drágát – az ausztrál Tim Cameron agyában született meg, majd számítógépes, háromdimenziós fantáziamodellként kelt először életre. A virtuálisból aztán hús-vér, pontosabban fém-króm valóság lett a floridai Travertson Motorcycles műhelyében, a tulajdonos, Christian Travert vezetésével. Talán ismerős a neve? Ő készítette annak idején a híres turbinahajtású gépet, az Y2K-t, amelyből az autó- és motormániás Jay Leno is vásárolt egyet.

A V-Rex váza részben öntött alumíniumelemekből áll – ide építették be az üzemanyagtartályt –, részben acélcsövekből, utóbbiak alkotják azt a részt, amelyhez a függőcsapszeges kormányzású, alu lengőkaros első futómű kapcsolódik. Hasonlót láttunk már több helyen, de ilyen hatalmasat még sosem. A V-Rex tengelytávja több mint 2 méter, egészen pontosan 2010 mm, szárazsúlya 304 kg, az első keréken 140-es, a hátsón 280-as gumi feszül – a puszta adatok alapján úgy tűnhet, a gépezet motorozhatatlan.

Meglepő módon nem az. Az amerikai Motorcycle.com magazin tesztelői szerint a megforduláshoz ugyan többsávos útra van szükség, szabadmagasságról pedig lényegében értelmetlen beszélni, de azért használható a Travertson óriása. Azt a néhány kanyart érdemes végigszenvedni, hogy aztán egyenes menetben pózolhassunk valamelyik floridai vagy kaliforniai tengerparti sugárúton… Érdekes sajátosság, hogy erős fékezéskor a V-Rex eleje nem besüllyed, hanem megemelkedik a különleges futóműgeometriának köszönhetően. A felnire szerelt peremféktárcsa és a hozzá kapcsolódó hatdugattyús féknyereg egyébként a Buelltől származik.

Az óriás menet közben

A V-Rex más módon is rokonságban áll a Harley-Davidson Motor Company-val, ugyanis az erőforrását is milwaukee-ból kölcsönézték. A V-Rodból ismerős, 1250 cm3-es Revolution erőforrás szinte elvész a hatalmas testben, a látvány alapján mi nagyobb és kevésbé hevesen verő szívre számítottunk – mondjuk úgy 2 literre és 6000-nél leszabályozó elektronikára.

A Travertson 43 990 dollárt, vagyis nagyjából 9,6 millió forintot kér mindezért – a feltűnési faktort figyelembe véve a V-Rex szinte alkalmi vételnek mondható. Bátran ajánljuk mindenkinek péniszhosszabbítás gyanánt, jól mutat majd a garázsban a másik „segédeszköz”, a Hummer mellett…

Galéria



MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending