Csatlakozz hozzánk

Hírek

Továbbra is Kispataki a leggyorsabb magyar

Szenzációs köridők, egy sárga zászló és egy győzelem története a Hungaroringről

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Forrás: Viktor Menedzsment

Hosszú hétvégén van túl Kispataki Viktor és a Prop-Tech csapata. A MAMI Szakközép Iskola versenyzője már csütörtökön elkezdte karcolni a köröket, mert “Öhlins-es Béla” átszabta a Honda futóművét. A beállítás Viktorra és Bregyóra maradt, ami biztatóra sikerült, egyértelműen javultak a telók. Kispataki rajthoz állt az Alpok-Adria SBK kategóriában és a Magyar OB Openben is.

A Superbike mezőny alaposan megerősödött: indult a pályarekorder Michal Filla, ezúttal egy Superbike BMW-vel, a sokszoros bajnok Andreas Meklau, az osztrák trónkövetelő, Roland Resch egy Superbike KTM-el (mellesleg Roland tavaly Suzukival SBK VB-n teljesített egy teljes szezont). Berto Camlek rijekai pályarekorder a híresen gyors Yamahájával, a csehek kitűnősége, Radomil Rous szintén Yamahával, a többszörös hungaroringi győztes, Mike Wohner BMW-vel, a 2010 áprilisi SBK futamgyőztes, Sárkány Dezső BMW-vel, a Superstock VB-n rajtoló Győrfi Alen és Ionel Pascota – hogy csak a keménymagot említsük.

Az első mért edzésen Filla bizonyult a legjobbnak a gyors BMW-vel, 1.51.076-os – igen komoly – köridővel. Az ezúttal #1-es rajtszámmal induló Kispataki szerezte meg a második helyet 1.51.746-tal. Őt Resch követte mindössze 15 század lemaradással, a negyedik helyet pedig a 13-mas rajtszámú Meklau szerezte meg 1.52.379-el. Viktor ragaszkodott volna a 13-as rajtszámhoz, lévén a licencében is évek óta ez a rajtszám szerepel, de mint a sportbarátok tudják, a nagy öreg, korábbi Superbike VB-résztvevő  Meklaunak ez a kedvenc száma, úgyhogy engedve a rendezőség kérésének a magyar bajnoknak járó 1-es rajtszámmal állt rajthoz…

A második mért edzésen aztán mindenki iszonyúan belehúzott. Viktor sokáig a gyengébb versenyzőktől hátráltatva nem tudott tiszta kört futni. Meklau állt az élen 1.50.968-as fantasztikus körrel, amit a bolyból kiszakadó, ám már kissé megkopott kilenc körös gumival Viktor überelt 1.50.877-el, ami pillanatokig a Hungaroringen megfutott leggyorsabb motoros kör volt, de Filla bedobott egy kvalis gumit, amivel a tréning utolsó köreiben 1.50.332-ra javította a ‘ringen eddigi mért leggyorsabb, motorral teljesített kört.

A Magyar Bajnokság Open kategóriájának időmérője nem hozott nagy meglepetést. Kispataki keményebb gumival is 1.51.814-es köridővel szerezte meg a pole pozíciót. Juhász Dávid lett a második, 1.52.460-al. A két Hondást több mint két másodperces hátránnyal követte Sárkány Dezső BMW-vel és Vida Tibor Kawasakival.


Viktor az Alpok-Adria futamon bemutatott sportemberi magatartása példaértékű

Vasárnap az Alpok-Adria Superbike futam előtt minden versenyző nagy dilemmában volt a gumiválasztást illetően, egyrészt szemerkélt az eső, másrészt ki milyen keménységű slick gumit válasszon. Viktor a keményebb variáció mellett döntött, mert a mért edzésen használt puha gumi a csapat tapasztaltai szerint nyolc körnél nem bír többet. A rajtrácson kiderült, hogy Filla puhával rajtol és Meklau is gyorsan kereket cserélt. Ezek után a kérdés csak az volt, hogy az ellenfelek hány kör alatt használják el a gyorsabb gumit, illetve Viktor lőtávolban tud-e maradni a keményebbel.

A rajt sajnos nem úgy sikerült, ahogy Viktornak általában szokott. Hiába mozdult meg elsőként, a motor karakterisztikája miatt többen is legyorsulták. Az első kör közepén 7-8-adik helyen motorozott, a célegyenesre viszont már 4-nek fordult. Filla, Resch és Meklau jelentős előnyre tett szert és ez az előny pár körön keresztül sajnos még tovább nőtt. A verseny felénél kezdtek kiegyenlítődni a gumi különbségek és Viktor ha lassan is, de elkezdett közelíteni a vezető hármashoz. Filla a cseh Pirelli kamionból valamilyen csoda gumit kaphatott, amit a BMW kipörgésgátlója is segített. Ő nem lassult, így az első hely kérdése egyértelmű volt. Érdekes, hogy Meklau Suzukija lassabb volt, mint Resch SBK KTM motorja, szélágyból kiállva sem tudta megelőzni. Fordított helyzetben ez simán sikerült. A KTM – V2-es mivoltának hála – jól gazdálkodott a gumival, viszont a sornégyessel versenyző Meklaura Viktor az utolsó 3-4 körben rengeteget jött.

A befejező körben a cél végén Viktor meg is fogta a Suzukist, a rutinos Meklau viszont rettentően zárta az előzési lehetőségeket. Az utolsó biztos előzési ponton, a derékszögű jobbos előtti hosszabb egyenes féktávján Viktor simán betette a gépet Meklau mellé, amikor bevillant a perifériába a lengetett sárga zászló. Egy lekörözött versenyző senkitől sem zavartatva elesett a kanyarban, Viktor pedig betartva a szabályokat visszaengedte Andyt, megúszva ezzel a kizárást. Ezzel a pillanatnyi pozíció vesztéssel a célra fordulóra már nem volt előzési helyzetben. Mindannyian, a csapat és Viktor szurkolói is csalódottak voltak: a taktika bevált, csak az a sárga zászló ne lett volna…- de ilyen a versenysport. Később a versenyigazgató és a zsűrielnök, de még Meklau is gratulált Viktornak, hogy ilyen kiélezett helyzetben volt önuralma a szabályok betartására. Viktort Berto Camlek és Rous Radomil követte jelentős hátrányban az 5-6. helyen.


OB dobogó: Juhász Dávid, Kispataki Viktor és Sárkány Dezső

Az OB-ra alig maradt idő, hogy gumit cseréljen a csapat, ráadásul a Honda műszerfala – akárcsak az előző OB futamon – ismét hibát jelzett. A szerelők villámgyors munkájának köszönhetően elkészült a gép és kiderült, hogy az előző OB-én lecsúszó injektor csatlakozó megint ki volt pattanva (“nagy mák”, hogy nem állt meg a motor). Kiderült, hogy a gyári csatlakozó nem bírja a nagy hőterhelést. Megpuhult a műanyag patent és így engedi lecsúszni a csatlakozót. A problémát egy szuper vékony gyorskötözővel orvosoltuk, valamint Viktor kérésére előre és hátra is puhább gumik kerültek a motorra.

A verseny nem hozott különösebb izgalmakat, ha csak az nem, hogy Viktor körideje egyre közelebb került a mért pályarekordhoz. A rajtot – ugyanúgy, mint az első OB futamon – Juhász Dávid “hozta el”. Ezúttal Viktor a második kör végén állt az élre. Utána teljesített négy fantasztikus gyors kört, aminek következtében biztos hét másodperc előnyre tett szert. A pályarekord nem sikerült, Viktor 265 ezreddel maradt le az eddig mért leggyorsabb versenykörtől, de ezzel az idővel is az összes magyar versenyző közt – akárcsak tavaly – idén is ő a ‘ringen a leggyorsabb hazánk fia. Az egyre jobban elmelegedő hátsó gumival az utolsó három kört Viktor végig poroszkálta és egykerekezgette… Így is biztos előnnyel nyerte a versenyt, a csapat és a szurkolók nagy örömére. A második helyre Juhász Dávid, a harmadikra Sárkány Dezső érkezett.


“Az összes magyar versenyző közt – akárcsak tavaly – idén is ő a ‘ringen a leggyorsabb hazánk fia”

Megszületett Viktor első Prop-Tech Hondás győzelme. Megfutotta  az edzésen és a versenyen is eddigi legjobb körét és ha nincs a sárga zászló… akkor a Hungaroringen rég nem látott, hihetetlenül erős nemzetközi mezőnyben is meglett volna a dobogó. Legközelebb már reméljük nem lesz „ha”…

Pozitívan zárom a hétvégét, hisz sikerült 1.50-es köridőt futnom. A Prop-tech Honda egyre jobban szuperál. A futóművön kell még dolgoznunk, de Kujundvich Bélának köszönhetően jó irányba haladunk. Superbike kategóriáról lévén szó az ellenfelek kicsit jobb technikával rendelkeztek, de ha nincs az a sárga zászló, most dobogósként mosolyognék” – nyiltkozta a magyar csúcstartó.

Viktor versenynaptárában most néhány szabad hétvége következik amit hétköznapi munkája mellett pihenésre és a pályamotoros oktatásra szán.


MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending