Az idei ECIMA kiállításról a KTM sem maradt le, be is mutattak gyorsan három 2020-as modellt, a 1290 SUPER Duke R, a KTM 890 Duke R és a KTM 390 Adventure személyében.

A KTM 1290 Super Duke R modell
Ez az első utcai motorjuk amely kap a MotoGP fejlesztésekből is, legszembetűnőbb módon új vázat, valamint új elektronikát is kapva. Átdolgozták az LC8-as kódnevű, 1301 köbcentis, 75 fokos V2-es blokkot, ami jelen formájában 180 lovat és 140 Nm nyomatékot tud, előbbit 9,500-as, utóbbit 8,000-es fordulaton. Ezt a hengerfejben titán szelepekkel, 56 mm-es fojtószelepekkel és új injektorokkal sikerült elérni, de a Pankl váltó se tett rosszat a motorral. Az új vázat sem nehéz kiszúrni, köszönhetően a rikító narancssárga fényezésnek, de emellett új a villabefogó, a hátsó lengőkar, az első villa és a hátsó rugóstag is, utóbbi párost a WP APEX szállította.

Ami az elektronikát érinti, az itt is erősen felsőkategóriás, hat tengelyes IMU szenzor dolgozik a motorban, így a szokásos RAIN, STREET, SPORT & TRACK üzemmódok itt is megvannak. Az infók egy állítható szögű, 5 colos, tükröződésmentes és karcálló TFT kijelzőn köszönnek az arcunkba. Gyárilag Bridgestone S22-es abroncsokon kapjuk a motort, mindenhol LED fényszórókkal és Brembo Stylema fékekkel, de további feláras kiegészítőket is kínálnak az osztrákok, a kínálat a Powerparts katalógusban áttekinthető.

A 790-es Duke 890-esre hízott

Ezt a 100 köbcentit viszont nem volt annyira egyszerű összeszedni, hiszen a blokkot alaposan felfúrták, a furat 90.7 mm a löket pedig 68.8 mm lett, de a hengerfejben is növelték a szívó és a kipufogó oldali szelep átmérőket. Kellett még egy új kiegyensúlyozótengely is, hiszen a megemelt kompresszió mellett többet forog a blokkja mint a 790-es elődjének. Mindezek a változások a KTM szerint 121 lóerőt és nagyjából 100 Nm nyomatékot eredményeztek, ami nem rossz egy soros kettes blokktól. Opcionálisan választható lesz a gyorsváltó és a tempomat is.

A váz tudomásunk szerint érintetlen maradt, leszámítva persze a dögös KTM narancs fényezést, a futómű viszont itt is egy állítható WP Apex páros lett elöl-hátul, a Powercup II abroncsokat pedig a Michelin szállítja. A radiál, állítható Brembo MCS főfékhenger fém fékcsővel csatlakozik a szintén Brembo Stylema munkahengerekhez, azok pedig 320 mm-es tárcsákra harapnak rá. A kormány lejjebb került, cserébe négy pozícióba állítható, a lábtartók pedig némileg feljebb és hátrébb költöztek, így egy fokkal agresszívabbnak hat a motoros a 890-es Duke-on, ami így már egy elég szép csapásmérő eszköz lett.

A legkisebb KTM, a 390-es Adventure

A belépő szint sem maradt új modell nélkül, bemutatkozott a zsír új 390-es Adventure is, ami a 390-es Duke mostoha testvére, hiszen a kis Duke volt a kiindulópont a fejlesztésnél. A 376 köbcentis egyhengeres DOHC blokk is a legkisebb “hercegből” származik, ebben a formájában 42 lóerőt és 37 Nm nyomatékot tud felmutatni, katalizátorával és benzintank szellőztető rendszerével az Euro4-es normáknak tud megfelelni, a gyorsváltó már itt is kérhető plusz felszereltségként.

Kapunk még egy színes TFT kijelzőt is, KTM My Ride telefonos kapcsolódási képességgel és választható üzemmódokkal, valamint kipörgésgátló és menetstabilizáló is jár a vevőnek, a hátsó ABS teljesen kikapcsolható, az első pedig érzéketlenebbre állítható ha a motoros bátrabban ismerkedne a tereppel. A váz a jól megszokott térhálós kialakítású, elöl egy fordított, 43 mm-es WP Apex villa dolgozik, de ugyanez a beszállító adja a hátsó rugóstagot is, a BYBREE féle fékmunkahengerek pedig elöl 320, hátul 230 mm-es tárcsákkal dolgoznak együtt. Említésre méltó még a 14.5 literes benzintank és a 855 mm magas, vagyis inkább alacsony ülésmagasság, ami felfelé is lefelé is alkuképes tud lenni.
