Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Hírek

Tóth Zoli beszámoló Santa Pod-ból!

Totti elmeséli az angliai dragbike EB-fordulón szerzett élményeit

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Szöveg, képek: Tóth Zoli (Totti)

Tóth Zoli remekül szerepelt a magyarországi dragbike EB-nyitányon, Kunmadarason! Papp Laci után első magyarként 8 másodperc alá tudott menni és nem rajta múlt, hogy nem jutott be az elődöntőbe. Ezek után nagy várakozásokkal tekintett a Totti Drag Team a következő, legendás Santa Pod-i verseny felé, amelyről Zoli mesél Nektek.

Május utolsó hétvégéjén került megrendezésre az Európa Bajnokság angliai versenye. Nagy dilemmában voltunk, hiszen ekkor zajlott Kunmadáron az Drag OB. II fordulója is… Az idén a magyar bajnoki cím visszaszerzése abszolút fontos célom, így nehéz döntés előtt álltam, hogy melyik versenyen induljunk. Végül a csapat úgy döntött, hogy kicsit kockázatos ugyan, de menjünk Santa Podba!

Nagyon készültem erre a fordulóra, még az egyedi elképzeléseim alapján, a dragozás sajátosságainak megfelelő kétrészes bőrruhát is készíttettem! Ezt Katona Albert bőrszabó „követte el”, aki nem mellesleg régi motoros és nem csak a szakmájában. Háromszor voltam nála a kecskeméti műhelyében próbálni, mire ez a tökéletes mestermű elkészült. Köszi Albert, hogy éjjel-nappal dolgoztál, hogy időre készen legyen! Ennek a ruhának egyébként az a lényege, hogy gyűrődésmentesen a legnagyobb szabad mozgást tegye lehetővé a vállamnak és a felsőtestemnek.


Santa Pod-ban lobog a magyar zászló – hazánkból Zoli az első, aki itt versenyez

Négyen indultunk neki a több, mint kétezer kilométeres útnak, egy Jeep mögé kötött nagy lakókocsival, hiszen valahol lakni is kell. A vezetést Jenő (Sugarman) barátom, a főszponzor cég képviselője vállalta magára, mellette az éberőr szerepében a magyar főszerelőm, Kasziba Pisti (Lütyő) foglalt helyet. Én magam hátul egy üveg whisky és Dr. Kiss Csaba (Kékvérű) ügyvédünk társaságában vártam az út viszontagságait.  Tényleg kemény volt! Több, mint huszonöt órát mentünk folyamatosan! De megérkeztünk és nagyon komoly látvány volt csak végignézni a boxon, ahol körülbelül kétszáz csapat táborozott! Péntek este megérkezett a dán szerelőm és mesterem, természetesen a motorommal együtt. Őket Peter Gusstavson, volt Topfuel Európa Bajnok szállította át Svédországból. Hihetetlen, hogy az EB menők milyen gyorsan befogadtak minket, hiszen ez volt életemben mindössze a harmadik alkalom, mikor velük egy mezőnyben indultam! Ráadásul nagyon pozitívan nyilatkoznak hazánkról és rólunk, magyarokról!


Nagyon fontos a csukló pozíciója a rajt pillanatában…

Másnap egész nap esett az eső, így Brian-nel elemeztük a kunmadarasi futásokat videóról és telemetriáról, valamint több százszor gyakoroltam a rajthoz szükséges mozgásokat. Sajnos az utolsó versenyen, amikor a középdöntőben leállt a motorom, akkor az eltört dugattyúgyűrűk tönkretették a hengereket és a dugókat egyaránt. Az amerikai tuningcégnél pedig, ahol ezt a motort építették, csak kisebb hengerszett volt raktáron. Így itt, az angol versenyen kénytelen voltam 3150ccm helyett csak 2720ccm-el menni! Ez mínusz 35-40 lóerőtt jelent… Másnap az első kvalifikáción a rajt pillanatában egy hibás léptetővilla miatt kidobta az egyest a gép, így állva maradtam a rajtnál. Volt új alkatrészünk és délutánra el is készültünk, azonban akkora oldalszél volt a pályán ekkorra, hogy senki sem tudott javítani a délelőtti idején. Nekem viszont nem volt még mért időm, így nekivágtam. Kétszáz méter után annyira elindult a motor a bal oldali fal felé – annak ellenére, hogy teljes felsőtestemmel mellé feküdve húztam vissza – hogy kénytelen voltam gyorsan felváltani a negyediket és az ötödiket. Ekkor ért le az első kerék, ami kicsit keresztbe fordulva találkozott a talajjal és csúszott vagy ötven métert, mire elkezdte visszahozni a motort és engem a faltól… Na, ebből az inkább sreetfighterre hasonlító futamból tudtam 8,4-el kvalifikálni magam az elődöntőbe. Csak annyit a szélről, hogy utánam Eric Teboul (Madarason ő ment a rakétamotorral) el is találta a falat, úgy, hogy még a hengerfejéről is bontott le cuccokat! Szerencsére Eric nem sérült meg, de utána még vagy ketten pályát cseréltek. A harmadik kvalifikáció elmaradt, mert annyi baleset volt, hogy körülbelül öt órát csúszott a program – így az esélyem a javításra is elszállt.


…amit a szombati esőben volt ideje Zolinak gyakorolnia

Az elődöntőben így az aktuális bajnokkal, Ulf Öggével kellett meccselni. Egyesben a rajt után volt egy kis kerék túlforgásom, de összeségében szép futás volt részemről, még akkor is, ha reakcióidőm nem volt a legjobb. Féltávon három századra megközelítettem Ulf-ot, de azután a G2 Buell erőfölénye legyűrte a szenzációra éhező értem drukkolók álmát – és az enyémet is. A végeredmény, hogy két tizeddel kikaptam az Európa Bajnoktól, de a 8 fokos hideg ellenére megint héttel kezdődő időt futottam a kisebb hengerek ellenére!


Látványosra sikeredett Totti új ruhája

Legközelebb július elején, Finnországban indulok az EB következő állomásán.
Drukkoljatok légyszi, és én meghálálom egy jó eredménnyel:

Tóth Zoltán „Totti”


Az öt órás csúszás már Zoli ábrázatán is meglátszik…


Az elődöntőben a címvédő, Ulf Ögge volt Zoli ellenfele – a meglepetés sajnos elmaradt

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Trending