Forrás: Team Toth
Tóth Imi a VB-pontot jelentő tizenötödik helyen ért célba a Supersport világbajnokság németországi futamán, mégis két pontot kapott – és mégse teljesen elégedett az eredménnyel.
Az Intermoto Czech csapat versenyzőjét, Gino Rea-t a technikai ellenőrzést követően kizárták a versenyből, így a helyezése érvénytelenné vált. Ez azt jelenti, hogy Imi a 14. helyen végzett, azaz két vébé pont tulajdonosa.
“A warm up után kértem, hogy puhítsanak a futóművömön, de ez egy rossz döntés volt. A kanyarokban annyira kisodródtam emiatt, hogy jó egy mp-cel rosszabbakat köröztem, mint a legjobb időm volt. Gyakorlatilag csak végigmotoroztam a futamot, ami azért elég eseménydús volt, mert rengetegen buktak. Ennek is köszönhető, hogy végül 15. lettem. Örülök ugyan a pontnak, de ez így nem volt az igazi!
Megdöbbenve hallottam a szomorú hírt Tomizava haláláról. A tragédia engem is és az egész csapatot lesújtotta! Nyugodjon békében!”
A Team Toth teljes csapata és Tóth Imi versenyző együttérzését és részvétét nyilvánítja a tragikus balesetben elhunyt versenyzőtárs, Shoya Tomizawa családjának.

Tóth Imi végre feliratkozott a pontszerzők közé, igaz, ehhez a sok kiesőre is szükség volt
Előzmények
Az itthonihoz hasonló, csípős hideg várta Superbike VB versenyzőit az idei Német Nagydíjon. Az első szabadedzésen a beállításoké volt a főszerep, illetve a Nürburgringi pálya vonalának megismerése. Ezen az edzésen Imi a huszadikként zárt 2.05.1-es idővel, amiből az időmérőn több, mint egy másodpercet sikerült lefaragnia.
A gyorsulás alapján jó irányba haladtak a rugózás-beállítással a szerelők, bár Imi elmondása szerint a hátulja még eléggé csúszkált. A német nagydíj második napján Iminek sikerült tovább gyorsulnia, újabb értékes tizedeket faragva le az első időmérőn mért köridejéből. Ennek ellenére Imi csak az utolsó, 21. helyet szerezte meg a rajtrácson.
“Még ismerkedünk ezzel az új tuninggal, próbáljuk belőni hozzá a rugózást is. Egyelőre a hátulja jónak tűnik, most az összhangon dolgozunk. A motor sokkal erősebb, mint a robby motos tuning volt. Meglátjuk mit hoz a futam!” – mondta Imi az időmérő után.
Eredmények
A Supersport futam végeredményét tekintve Eugene Laverty győzelmével továbbra is szorossá tette a világbajnokságot, hiszen mindössze 12 ponttal vezet előtte az összetettben éllovas Sofuoglu, aki ezen a versenyen ezüstöt szerzett. A dobogó legalsó fokára a kawasakis Lascorz állhatott fel.
A “nagyoknál” nem történt érdemi változás a két VB-cím várományos esélyeit illetően: Biaggi egy negyedik és egy ötödik, míg Haslam egy harmadik és egy hatodik helyet szerzett – amivel nagyjából megtartották egymás között a távolságot. A hétvége hőse a hondás Jonathan Rea, aki egy aranyat és egy ezüstöt zsebelt be, a nagy visszatérő pedig Noriyuki Haga, aki hosszú idő után ismét győzelemre vezette gyári Ducatiját.
Supersport
1 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 37’52.893 (154,592 kph)
2 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 5.072
3 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX-6R 15.890
4 99 Foret F. (FRA) Kawasaki ZX-6R 16.911
5 7 Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 28.380
6 25 Salom D. (ESP) Triumph Daytona 675 28.495
14 10 Toth I. (HUN) Honda CBR600RR
Superbike – 1. futam
1 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 38’42.640 (159,243 kph)
2 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1.126
3 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 10.006
4 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 10.716
5 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 17.391
6 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 19.301
Superbike – 2. futam
1 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 38’43.565 (159,18 kph)
2 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 3.061
3 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 8.060
4 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 8.457
5 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 9.392
6 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 9.556
WSBK Nürburgring – 1. futam, összefoglaló
WSBK Nürburgring – 2. futam, összefoglaló