Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Hírek

Tóth Imi: “Imolában teljesen máshogy csináljuk majd!”

Imi mesél a két pontot hozó nürburgringi versenyről – és a jövőbeli tervekről

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Forrás: MotoRace.hu

Tóth Imi a hétvégi nürburgringi Supersport-futamon a 14. helyen végzett, ami két pontot jelentett számára. A versennyel, a tapasztalatokkal, az egy hellyel feljebb sorolását eredményező Rea-kizárással és a jövőbeni tervekkel kapcsolatosan válaszolt a MotoRace.hu néhány kérdésére.

Szia Imi! Először is gratulálunk a pontszerzéshez, még ha saját elmondásod szerint sem így az igazi. Hogy érzed, mi okozta a fő problémát a futómű-beállítás tekintetében?

Tóth Imre: Köszönöm, de valóban nem vagyok boldog a hétvégét illetően, csak az vigasztal, hogy van két pontom. A fő gondunk az, hogy egyelőre nem az érzéseim után állítgattak futóművet a szerelők, hanem a saját elképzelésük után mentek. A telemetria is engem igazolt, de egyelőre csak a verseny utáni meetingen sikerült eljutni odáig, hogy ha én érzem, hogy a motor kemény és sodródik, és még a telemetrián is látszódik, hogy nem dolgozik rendesen a rugózás, akkor azt állítsák, amit mondok, ne pedig a saját fejük után menjenek.

Ezek szerint nemcsak a megérzéseidre, tapasztalataidra tudtok támaszkodni, hanem használtok telemetriát a problémák utólagos elemzéséhez. Egyértelműen látjátok az adatokból az adott problémák gyökerét?

T.I.: Természetesen használunk telemetriát, de eddig az angolok csak azt nézték, hogy Praia-nak milyenek a beállításai, és akkor az biztos jó nekem is. De ez egyáltalán nem így van, mert minden versenyző más stílusban motorozik és a telemetrián is látni, hogy alattam mégsem úgy dolgozik a gép, mint Praia alatt. A problémát láttuk, csak nem tettünk ellene. A verseny után sikerült leülni velük és átbeszélni, hogyan fejlődjünk tovább, mert a motor jó, csak hozzám kell állítani, mert így nem tudom kimotorozni a maximumot.


Tóth Imre a legutóbbi fordulón, a Nürburgringen szerezte meg első WSSP-pontjait

Motorikus szempontból sikerült rendezni a korábbi lóerőhiány problémákat, vagy érezhető/mérhető még valami elmaradás a riválisok gépeihez képest?

T.I.: Most az angoloktól bérelünk egy motort, mert a sajátomat nem tudtuk ütőképessé tenni. Az a gép, amivel most versenyzek,  ha nem is olyan, mint Laverty-é, de hasonló és motorikusan kevés a különbség.

Terveztek-e valami nagyobb módosítást a motoron a további futamokra? A nürburgringi tapasztalatok rámutattak valami olyan pontra, amin mindenképp változtatást szeretnétek eszközölni?

T.I.: Igen, Imolában teljesen máshogy csináljuk majd a dolgokat és mindent megteszünk a szerelőkkel, hogy az én stílusomhoz állítsuk a motort.


Eddig nem volt teljes az összhang Imi és a csapat között, de ez már Imolában változhat

A hétvégi versenyen Gino Reát kizárták a versenyből szabálytalan “idle control valve”, azaz alapjárat szabályozó szelep miatt. Erről azt nyilatkozták, hogy más csapatok is évek óta használják és különösebb előnyt nem jelent. Ti is használjátok ezt az alkatrészt? Mi ez pontosan, hogyan működik, mi a szerepe?

T.I.: Nem tudom pontosan, hogy jelent-e előnyt és ha igen, mennyit. Azt tudom, hogy mi is használjuk, csak Reát valószínűleg azért zárták ki, mert ők továbbfejlesztették és a határon kívül mentek. Csak annyit tudok, hogy miben segít és mire jó: a kanyarban kevesebb a motorfék, és kigyorsításnál, illetve gázadásnál hamarabb reagál a motor.

Elkezdtél-e/elkezdtetek-e már gondolkodni a jövő évről? Továbbra is a Supersport VB-n maradnátok vagy esetleg a moto2 felé is kacsintgattok?

T.I.: Gondolatok vannak, de még nem tudjuk, hogy hol és hogyan tovább. Sok múlik a szponzorokon. Egyébként itt az SBK-n is jól érezzük magunkat. Családiasabb, nyugisabb, ami nem azt jelenti, hogy nem szeretnénk a moto2-ben részt venni, viszont ha jövőre is a Supersportban versenyzek, akkor sem leszünk elkenődve.


Lehet, hogy jövőre is a szériaalapú VB-n versenyez majd, de a moto2 sem elképzelhetetlen

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Trending