Természetesen a plakát, mint funkcionális reklámeszköz a mai napig létezik, de még az internet és a televíziózás előtt sokkal hatalmasabb erejük volt. Csak ezeken keresztül jutottak el az információk egy-egy új termékről, új motortípusról, versenyekről, s ezek buzdították álmodozásra, vágyakozásra, vásárlásra az embereket.
Az utca hírnökei a 19. század végén és a 20. század elején élték aranykorukat, majd száz éven át hű lenyomatai voltak a kor hangulatának, a gazdasági helyzetnek, és jövőképnek. Olyanok akár az időkapszulák, dekódolva az akkori művészettel, kultúrával, történelemmel, politikával, amelyek feldobták a nekünk sötétnek tűnő utcaképet.
Egy jó plakát áttekinthető, esztétikus, és éppen annyi információt tartalmaz, ami gyorsan eljut az ember tudatáig. A még jobb plakát olyan, mint amikor „bogarat ültetnek az ember fülébe”.
A művészi hatás mellett – hiszen úgy néztek ki mint a festmények, amik csodálása akkoriban csak a gazdagok kiváltsága volt – előnyét az is tetézte, hogy nem volt belőle sok, nem szakította kéretlenül negyedóránként félbe senki életét.
Talán el sem hinnétek, de manapság a plakátokat hihetetlen összegekért veszik meg gyűjtők, akár több (10-20) millió forintért is, bár Magyarországon főleg a filmplakátoknak van nagy értéke.
Itt van a mi TOP 20 motoros plakátunk. Te mennyit adnál értük? :P




