Csatlakozz hozzánk

Vezetéstechnika

Törésteszt élesben

Avagy, amikor a hóhért akasztják…

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Avagy, amikor a hóhért akasztják…

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy csak magunkra számíthatunk közlekedés közben. Nem elég 100%-osan figyelni, hanem inkább 120%-on kell folyamatosan radarozni az esetleges veszélyek elkerülésére. Azonban most velünk is megesett, amitől mindenkit óvunk, a BALESET.

Tartós-tesztmotorunk a Gilera Fuoco utolsó perceit töltötte nálunk, amikor január 30-án verőfényes napsütésben elindultunk vele a Moto-Itáliába, hogy visszaadjuk jogos tulajdonosának. Csak történt egy kis bibi útközben…

Felakadtunk egy kukás autó hátuljára.

Így jártunk

Leírom a szitut, hogy történt.
A II. kerület Fillér utcából indultunk el Dénes kollégámmal, ő ült hátul, én vezettem. Az utca végén jobbra fordultunk a Bimbó útra, kicsit még beszélgettünk, szép lassan haladtunk kb 40-50-nel. Egyszercsak előttünk termett egy bazi nagy álló kukás autó, ami még az előző pillanatban haladt. Úgy megállt mindenféle jelzés és féklámpa nélkül, mintha egy horgonyt dobott volna ki. Kb 20 méterre voltunk lemaradva, amikor észrevettem, hogy ott áll. Elkezdtem satuzni. A  téligumi nem csúszott, de valahogy nem is lassultunk úgy, ahogy kellett volna, pedig úgy húztam a két fékkart, ahogy tudtam. Már láttam, hogy itt nem állunk meg, kiabáltam Dénesnek, hogy B…meeeeeg !
Majd csatt.

Én lefejeltem a kukás autó hátulját, ami lebontotta a motor elejét. Mindeközben térddel elkezdtem bontani belülről a kasznit, mivel a lendülettől előre repültünk mindketten. Dénesnek annyival jobb volt a helyzete, hogy engem fejelt meg és nem a kemény kukás autót. Viszont amikor oldalra borultunk, a lába alászorult a motornak és csúnyán megzúzódott.
Ő maradt a helyszínen intézkedni, én nem úsztam meg ennyivel, engem vitt a mentő a János kórházba.
Térdszalagszakadás a bal lábamon, a jobbon kiszakadt a sípcsontom felett a bőr, így onnan egy elég nagy darabot ki kellett vágni és összevarrták.  A többi zúzódásról már nem is beszélek. A fejemen az “ARAI” sisakom megsemmisült, de hála neki még agyrázkódást sem kaptam. Még nem kaptam vissza, ezért nem tudom lefotózni, de ahogy meglesz, felteszem azt is, hogy néz ki egy ARAI baleset után, ahol igencsak helyt kellett állnia.

Amit az autóvezető látott:
Az autó vezetője elmondta a baleset után, hogy a belógó fa és a szembejövő autók miatt nem fért volna el az úton, ezért amikor ezt észrevette, az utolsó pillanatban nyomott egy satut. Igen ám, de mi ezt nem láthattuk, mert akkora egy ilyen kukás kocsi, hogy mindent eltakar, ami előtte van.

Ott a fa tényleg. Innen már látszik,
csak mi nem innen néztük a baleset előtt.

Mindezek ellenére úgy érzem, hogy szerencsések voltunk, mert mindketten otthon tölthettük az éjszakát. Igaz, hogy nem volt felhőtlen az éjszaka ilyen lábakkal, de legalább otthon voltam a családom mellett.
Ezt leginkább a gondos orvosi ellátásnak köszönhettem. Nem kellett várnom, egyből sorra kerültem, ahogy a mentő bevitt a János kórház traumatológiai osztályára,  Dr. Csaba Ákos el is kezdte a kezelést. Mondjuk ez is mázli volt, mert Ő is motoros és még a fájdalom ambulancián is dolgozik ahová Bitter Sanyi és Czúni Laci is jár kezelésekre.

Igen ez a kézilabda nagyságú buci a térdem jelen pillanatban

Röviden és tömören ennyi a történetünk, de mi ebből a tanulság?
Első körben talán annyi, hogy mi ugyan folyamatosan motorozunk, de a téli kihagyás után fokozottan ügyeljen mindenki, amikor felül a paripára, mert nagyon berozsdásodik az ember ezalatt az idő alatt
A 20 éves rutin is kevés egy ilyen eset megoldásához, ha nincs rendesen felkészülve az ember. Sőt még talán rosszabb is, mert hajlamos az ember a rutinra hivatkozva nem megfelelően figyelni. Nem győzzük hangsúlyozni a motoros iskolák fontosságát, főleg ilyenkor!
Egy biztos, hogy a saját hibámból tanulva mostantól még ennél is jobban odafigyelek vezetés közben.

Most jönnek a fájdalmas hétköznapok, amíg meggyógyulunk. Lesz időnk írogatni most bőven, úgyhogy figyeljétek az oldalt termékenyek leszünk, ha kicsit alábbhagy a fájdalom.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending