Connect with us
just1 mx
Suzuki

Blog

TOP10: A legjobb A2-es motorok 2015

A kérdés már csak az, hogy mit jelent az, hogy a legjobb? Legyen viszonylag olcsó, megbízható, kényelmes, gazdaságos, kiforrott konstrukció, továbbá legyen jó egy kezdőnek, de ne unja meg három nap alatt…és így tovább… A2-es motorok

Published

on

top10 a2
ICONSHOP 300
jgpr
RST AIRBAG

A TOP10-es lista összességében egy nagy átlagot von a fent felsoroltakból, sőt, még több szempontból… Viszont akárcsak az előző fejezet, a 10 legjobb 125-ös (kezdő)motor esetében, hangsúlyozni kell, hogy a sorrend nem a mi agyviharzásunk eredménye (csak a kommentár), hanem ezúttal a mérvadó brit magazin, az MCN A2-es motorok befutója.

Az “A2”-es jogosítvány 18 éves kortól szerezhető meg – 48 lóerős teljesítményig és 0,2 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányig számít fér bele gép (mindkét feltételnek teljesülnie kell). Az A2-es jogsi kb. 77 ezer forintba kerül a Jogsiközpontnál, motoros előélet nélkül (A1-es engedély birtokában jelentősen olcsóbb). Lássuk, az MCN szerint mi a legjobb, “ami belefér”

10. SUZUKI GOOSE 350:
a DR350 blokkos egyhengeres naked bike 33 lóerős, ráadásul még stílusa is van, ami az A2-es géposztályban azért nem minden gépről mondható el. Sajnos a hazai piacon csak elvétve találni egy-egy eladó példányt, viszont 350 ezerért már szép állapotan vihetjük haza a Gúúzt

 

9. KAWASAKI NINJA 250R: a szintén 33 lóerős sorkettes kisNinja 2008-ban jelent meg – talán azért is végzett viszonylag hátul a listában, mert még mindig nem olcsó, 600 ezer alatt nem kapsz belőle. Kezdőknek, újrakezdőknek, lányoknak, ingázóknak, de még a KakucsRingre is jó lehet

 

8. SUZUKI DR-Z400SM: a Suzuki 40 lóerős gyári supermotója szintén jó móka egy gokartpályán, akárcsak a városban. Vérbeli SM-es mércével nehéznek és gyengének számít, ugyanakkor megbízható és igénytelen. A2-es mércével pedig az egyik legjobb bulimotor – és ha ilyen jogsival akarsz megtanulni egykerekezni…

 

7. HONDA CBF250: a negyedliteres CBF több szempontból is szimpatikus. Egyrészt ízlésesen tálalja magát, nem akar többnek látszani, mint ami. Másrészt pedig kevés ennél jobb mindennapos bejárós gép van, amivel még hétvégén is el lehet menni valahova – legalábbis ennyiért, félmillió alatt. Azt persze mondani sem kell, hogy a 20 lóerős egyhengeressel nem sok gond lesz…

 

6. APRILIA PEGASO STRADA: az aszfaltos pegazus elsősorban azért került a legjobbak közé, mert ez az erős (kategóriát kimerítő), 48 lovas egyhengeres maga az A2-es egzotikum, drágább osztályokat idéző felnijeivel, olaszos formáival, okosműszerfalával és bizonyos Brembo feliratos fékeivel. 800 ezer alatt ne is reménykedj, viszont nem sokkal drágábban már kaphatunk aranyszínű fűzött felnis Factoryt

 

5. HONDA HORNET 250: a legkisebb Lódarázsban A2-es szemmel nézve az a legszebb, hogy még a régi iskolát követi: vízhűtéses sornégyes, 16 szelepes, 14 ezres fordulaton egészségesen visító 40 lóerővel, megunhatatlan formavilággal, és kényelmes üléspozícióval. Kár, hogy már csak a konténervadász műsorokban találhatsz igazán szép állapotút

A monsteres küllemű Honda VTR250-esnek nem annyira állna jól a doboz

 

Aprilia Pegaso Strada – a legexkluzívabb A2-es?

 

Nem sok Kawasaki KLE500 fut az utakon

 

A Visordown TOP10-es listája, a 2015-ös modellek közül

10. Benelli BN302
– láttuk Milánóban, és tetszett: a kis kínaibenellin dupla első tárcsafék, fordított teló…
9. Suzuki Inazuma 250F
– láttuk Milánóban, és nem tetszett: az alap Inazuma forma még oké, de ez a felfújt strandállat…
8. Yamaha T-Max
– BenZso mindenkori kedvence, saját pénzen állítólag ilyet venne…
7. Honda CB300F
– a CBF250-es méltó utódot kapott, ezt már ránézésre megállapíthatjuk…
6. Kawasaki Z250SL
– nem igazán értem, mi szükség van erre a Z300 mellett…
5. Kawasaki Z300
– …amely ugyanúgy zöld, mint a Benelli, csak nincs dupla tárcsa és USD villa; a forma durva!
4. Kawasaki Ninja 250SL
– ez az idomos verzió, amely szerintem szintúgy “okafogyott” a 300-as Ninja mellett…
3. KTM RC390
– erre bizony “rá vagyok pörögve” az RC125, de inkább a Duke 390 után…
2. Moto Guzzi V7 II
– a Guzzira nem pörgünk, mert valószínűleg csak a motorkiállításon ülhetünk rá…
1. Yamaha YZF-R3
– őszintén reméljük, hogy a Yamaha tart egy bemutató tesztet Kakucson vagy Kecskeméten…

Kapcsolódó:
A papagájkommandó lecsapott a Kawasaki Ninjákra – Ninja 250R teszt
Amikor elgurul a gyógyszer – Yamaha WR250X teszt
Spórolni mindig élvezet? – Honda NC700S teszt

Még többTOP10:
– A legjobb 125-ös kezdőmotorok
– A valaha volt legrondább motor

Sportster

Facebook

INSTAGRAM

MPS AIRFORM
caballero

Trending