Connect with us
Suzuki
just1 mx

Blog

TOP10: a tíz legjobb motoros helyszín itthon

Kakucstól Kunmadarasig: top tíz legjobb motoros helyszín itthon, ahová ha elgurulsz, biztos nem leszel egyedül motorral. 10 kultikus hely, ahol már megfordultál, vagy még meg fogsz.

Published

on

jgpr
RST AIRBAG

Kakucstól Kunmadarasig: 10 népszerű motoros környék itthon, ahová ha elgurulsz, biztos nem leszel egyedül motorral. 10 kultikus hely, ahol már megfordultál, vagy még meg fogsz. A lista szubjektív. A sorrend nem számít.

Szöveg: KT; Képek: kanyarfoto.com, Balusk8

1. KAKUCSRING

2007-ben még gokartpályának épült (az is), azonban azóta inkább a motorosok paradicsomává vált. Minden motorosé (nem csak a gyors csoporté), hiszen erre a pályára a legkönnyebb bejutni, és értheted ezt anyagilag is. Persze ez a legkisebb ring (ha a közeli hernádi gyerekpályát nem nézzük), de a minősége tényleg kiváló (verseny)aszfalt, a technikás vonalvezetése pedig „egy jó minőségű szerpentint szimulál”, ahogy azt HH Taylor instruktorunktól jól tudjuk. HH több időt tölt a pályán, mint otthon, de ezt állítólag megbocsátják neki. Ami lényeges, hogy a kakucsi csíkon sokkal nagyobb biztonságban csiszolhatod a technikádat, mint az ezután következő helyszínek bármelyikén. Van bukótér, tökéletes a tapadás és nem jönnek szembe. Mindez egy fél napra egy teli tank áráért.

Elsőre nem tűnhet annak, de egy kis tempós versenypálya jóval biztonságosabb a közútnál. „Kakucs egy jó minőségű szerpentint szimulál”

2. MÁTRA

Nem kell túlmagyarázni, a felújított 24-es út ~7 kilométeres kanyarkígyója (és környéke) tömegével vonzza a motorosokat (és a hobbiautósokat is), főként hétvégente. Mátraháza-Parádsasvár… Legutóbb épp hegyiverseny volt itt, amire motorral is lehetett nevezni. Amióta az új utat ellepték a vasárnapi motorosok, rendszeres a rendőri jelenlét, de ha nem vagy nagyon hülye, nincs mitől tartanod. Fent a Kékesen a motoros emlékhely valóban kultikus helyszín, minden motoros volt már vagy lesz még ott.

A „mátrai patkó” talán az elsőszámú motoros célpont Magyarországon – különösen az útfelújítások óta

3. ÜVEGTIGRIS (PILIS)

A kultikus Tigrisen tulajdonképpen az egész Pilist értem, aminek tökéletes találkozópontja vagy első megállója a Tinnyén található filmes büfékocsi. Innen aztán lehet menni a – jó értelemben – hepehupás 102-esen (a keskeny, árnyékos Tinnye TT) majd a 10-es úton át a Dobogókői útra (a csúszós Csobánka TT), illetve ezzel párhuzamosan fut a lepencei szerpentin is (Visegrád-Szentendre), ami – ezen sorok írásakor – olyan közepes(en sz@r) állapotnak örvend. A visegrádi patkó már inkább csak túraenduróval vagy kalandvágyból élvezetes, úgyhogy azt a kanyart megspórolod, ha nem hosszúlábú kalandmotorral vagy. De ha easy rider vagy és nem sietsz, érdemes felmenned, mert kiváló a kilátás a Dunakanyarra.

A Pilis-hegység keresztül-kasul bejárható fél nap alatt is, ahogy az anno a TesztMotor Túrákon elő is fordult párszor

4. BAJNA-HÉREG „RING”

Ha a másik irányba indulsz el az Üvegtigristől, akkor hamar a gyermelyi tésztagyárnál találod magad, ahonnan továbbhaladva az utóbbi évek egyik legfelkapottabb szakaszához érsz. A Bajna és Héreg közötti lankákon átvezető – szintén kb. 7km-es – út nagyon kellemes(en tempós) és sokféle technikájú kanyart tartalmaz, 2-3 odafigyelős-becsapósat is (ennyi minden „rendes” szerpentines szakaszon van!); itt (is) rendszeresek hétvégenként a kanyarfotózások, de azért ne tegyél meg mindent egy jó képért! Ismerek olyat, aki (többször is) nagyon akart, és térden karcolós helyett végül csak „kavicságyban” porolóst talált magáról és a Gixxerről a galériában!

Nagyon jól fogod magad érezni Bajna és Héreg között, de ha lehet, ne nézd versenypályának

5. HUNGARORING

Nem lenne teljes ez a lista „A Ring” nélkül. Mindannyiunk megfordult már rajta, vagy legalább a területén valamilyen rendezvényen. A gyorsasági OB egy dolog, különböző márkakupák –és találkozók, nyílt napok, tréningek, sőt régebben még gyorsulási versenyek is voltak keddenként(?) a célegyenesben, valódi fesztiválhangulatban. Azóta szigorodtak a szabályok, és egyre körülményesebb a Ringen motorozni, de attól még kult-hely nekünk is, nem csak az F1 rajongóknak. Annál is inkább, hiszen MotoGP-t (1990, 1992) és Superbike vb-t (1988-1990) is rendeztek az akkoriban „lapos tányérnak” becézett világhírű magyar pályán.

A Ring a magyar motoros kultúra megkerülhetetlen helyszíne – egyszer (legalább) menned kell rajta. Bár régóta autós irányba fejlesztik, de mégiscsak a Drapál János Emlékversennyel kezdődött minden

6. MECSEK

A mánfai pihenő melletti sziklafal úgy visszhangzik, amikor jön-megy egy Gixxer fordulaton, mintha a Hungaroring depójában állnál a célegyenesben, és a tribün verné vissza a hangokat… A Pécsről Komló felé vezető széles kanyargós útszakasz országos-motoros-nevezetesség, és sajnos itt történt a leghíresebb hazai baleset is a GSX-R és az R1 között, de ez bárhol lehetett volna. De itt kell nyomatékosítani, hogy ne toljátok túl a témát, térdelj inkább egy ringen! Értem én, hogy nem minden falu Kakucs, hogy versenypálya legyen a határában, de annyit nem szabad kockáztatni, hogy motorversenyt játszol fel-alá egy 4km-es szakaszon, ahol versenytársak helyett szerencsétlen szembejövők vannak, bukótér helyett meg szalagkorlát.

Ilyen háttér előtt nem sok helyen fordulhatsz az országban – ez az egyik

7. BÜKK

„A Felsőtárkány és Répáshuta közötti szakasz is nagyon klassz. Csodás kanyarok, különleges hegyvidéki környezetben. Nagyobb része már felújított, idén még nem jártunk ott, de feltehetőleg további szakaszok is elkészültek már” – mondja a Kanyarfotó, akiknek a látványos vizuális aláfestést köszönhetjük. És akiknek hihetünk is, hiszen csakis “arra érdemes” helyeken töltik a hétvégjüket, hogy megörökíthessenek benneteket.

A Felsőtárkány-Lillafüred szakasz a hossza/minősége miatt országos hírnévre tett szert – a helyi menők sokszor csak kb. féltávig, az ún. megyehatárig mennek (fel), olyan hosszú az összefüggő, jó minőségű szerpentin

8. CSESZNEK – CSÁKBERÉNY

Szintén a Kanyarfotósoktól tudom, hogy a Dunántúlon a cseszneki szakasz is eléggé felkapott: „próbáltunk már ott is fotózni, de nincsenek biztonságos szpotok, ahol nem lennénk veszélyben a kanyarban – és lenne egyszerre látványos a háttér (végigfotóztuk azért). A legutóbb pedig – a Csesznek szomszédságában elterülő – Csákberényi Dolomitok felújított kanyarjai is rengeteg motorost vonzottak, a hétvégén talán ott volt a legnagyobb tömeg. Elképesztő a táj, szerintem főleg cruiserekkel, nagy vasakkal tarkítva látványos”

Dunántúl kedvence – V-Strom1050XT tesztünknek is Csákberény szolgáltatta az autentikus hátteret

Suzuki V-Strom1050XT teszt

9. ALSÓÖRS (BALATON)

Mi az, ami megkülönböztet egy motoros találkozót egy valódi Fesztiváltól? Az Open Road Fest. Az nem tudja ezt, aki nem volt még ott. Aki elhiteti magával, hogy oda csak a sznobok és a magamutogató csopperesek mennek. De több ez: Tihany és környéke a magyar Monaco, a helyszín jobb nem nagyon lehetne. Zeneileg a hazai élvonalból páran és általában egy világsztár(!) fellépő, de ezen kívül is igényes programok, kaják, ötletek. Az árak balatoniak, de „motorosbarát” áron tényleg csak találkozók vannak. Június elején olyan érzésed van a Harley Fesztiválon, hogy jobb helyen most nem lehetnél (és időben se: még előtted az egész nyár – boldog vagy). És az ilyen helyeknek helye van ezen a listán.

A Balaton az Balaton.

10. KUNMADARAS

Ugyanez a helyzet Kunmadárral: amikor a Hadnagy Józsi „bulit” szervez, akkor is ezt érzed: itt a helyed. Akár indulsz a versenyen, akár nem. Május 1-jén és augusztus 20-án nem igazán lehet jobb motoros témájú programod, és erre „A nagy Futam” és társai vagy a Tűzijáték sem kifogás. Persze én elfogult vagyok, hiszen induló vagyok, de hidd, el: a helynek hangulata van. És hagyománya: több, mint 20 éves múlttal bír, két évtizede szerveznek nívós motorsport rendezvényeket a posztszovjet betonra, ami nem kis munka. Bár túl nagy kanyarok nincsenek úgy száz kilométeres körzetben, de mivel ez egy nagyszabású dragverseny egy negyedmérföldes egyenesen, könnyen túl fogod magad tenni rajta. Az Alföld nem kifejezetten motorosparadicsom, de amíg nem voltál még a Hungarian Drag Arénában, nem tudhatod, hogy másnak e tájék mit jelent – ahogy a költő mondja. Aztán ki tudja, a végén még azon kapod magad, hogy 10 másodperc alatt 402 métert haladsz – álló helyből.

A magyar motorsportban egyedülálló nézőszám mutatja, hogy – az európai színvonalú – pálya programja nézőként is érdekes

+1: mit hagytunk ki a listából? Várjuk kommentben!

9 hozzászólás

9 Comments

  1. BenZso

    2022.03.18. at 18:27

    Kommenteket ide

  2. Tamás

    2022.03.19. at 06:00

    Hiányoltam kicsit a cseszneki 82 est, a ceredi szerpentint, a szendehely rétság jözötti részt a szlovákia felé támadók kedvencét vagy aki csak a bánki tóra ugrik el.

  3. Varga István

    2022.03.19. at 16:06

    Salgótarján – Cered – Zabar – Domaháza

  4. EgyBringás

    2022.03.19. at 21:50

    A Káli-medencét, pl.
    A Káptalantóti és Zánka közötti szakaszt remélhetőleg rendberakják a Giro miatt, de a jelen állapotában is élmény.

    • Saja István

      2022.03.29. at 19:44

      Kősöshegy Vőlgyhíd

  5. Bal3

    2022.03.20. at 08:39

    Áve!
    Bakonybél.
    Zirc – Bakonykoppány egy csodás útvonal a Dunántóli-Középhegységben.
    A Bakonybélből, Bakonykoppány irányába az első 5-6 km pazar!

    https://goo.gl/maps/cm3REoxsnBmq8F9TA

  6. Kiss András

    2022.03.20. at 09:04

    Szerintem itt lenne a helye a seregélyesi SER-RING-nek is. Kiváló minőségű aszfalt, megfizethető árak, biztonságos gyakorlási lehetőség, kulturált infrastruktúra.

  7. Gonda Richárd

    2022.03.21. at 10:45

    Ami még látványos és élvezetes szakasz Borsodban az az Aggtelek-Jósvafő. Sokan járnak szezonban arra is és tisztelet de az autósok akár a poros részre is lehúzódnak az egyenesekben hogy mi eltudjunk menni mellettük.

  8. Bárány Gábor

    2022.04.04. at 11:39

    A Pannoniaring Sárvár mellett kifejezetten motoros pálya, nagy tempójú kanyarokkal , ide érdemes a nagyobb sportmotorokkal is kimenni, nem olyan mont a kakucsring, ahol egy ezres sportgéppel csak szenvedsz.

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Sportster

Facebook

INSTAGRAM

MPS AIRFORM
caballero

Trending