Csatlakozz hozzánk
Fantic caballero

Műhely

Top 10 ötlet hogyan tedd el télre a motorod

Örök téma, de nem vita. Szerencsére egyre többen vagyunk mi, motorosok, s kötelességünk átadni tudásunkat az ifjabb nemzedéknek, vagy az idősebb kezdőknek. Íme tíz tipp, hogyan tedd el úgy a motorod télre hogy tavasszal ne okozzon bosszúságot.

Közzétéve

ekkor

GRINGO Kicsi
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Tisztísd meg!

Nem csak azért, hogy tiszta motorra ülhess mikor előveszed, hanem mert most még könnyebb leszedni róla minden dzsuvát, ráadásul a fém részeket nem kezdi ki a korrózió. Miután lemostad, röffentsd be, gurulj kicsit vele, hogy átmelegedjen a motor, s távozni tudjon belőle-róla minden h2o. Mosás után a műanyag részeket ne felejtsd el műanyagápolóval lekezelni!

Előnyök / hátrányok –

  • Hatékonyan tisztítja a fékrendszert és a kereket
  • A nanotechnológiának köszönhetően mikroszkopikus szinten pusztítja el a szennyeződéseket
  • Kímeli a kerék felületét, védőréteget képez rajta
  • Kitűnő hatással bír a biológiai eredetű szennyeződésekre
  • Biológiailag teljesen lebomló
  • Korróziógátló összetevők
  • Nem ismert

Miután lemostad érdemes befújni ezzel a vízlepergető Muc-Off Protectant nevezetű spray-vel, amely a felületeken víz/pára taszító réteget képez, így a hosszú leállás alatt a korrózió nem tud megjelenni. Ha szeretnéd nagyobb 750 ml-es gazdaságos kivitelben is létezik a Motorcycle Protectant.

Lánc – Fék!

A láncot kötelező tisztán eltenni! Ebben nincsen vita! Lánctisztítóval vagy féktisztisztítóval befújod és a hozzá vehető kefével, vagy fogkefével alaposan átdörzsölöd, lemosod, majd megvizsgálod milyen állapotban van ha már úgyis arra jársz, s ha minden oké, lánckenőt rá, ha nem, tavasszal tehetsz rá új fukszot, mert megeszi a rozsda télen a motorláncot.
Ha már itt tartunk, a féket sem árt megtisztítani és megvizsgálni, ha már úgyis vettél féktisztítót akkor ide értelmesen elfújhatod.

Olajcsere!

Nem kötelező elvégezni csak mert leteszed a motort, hiszen meg van adva hány kilométernél kell cserélni, viszont azt figyelembe kell venni, hogy az olajat egy év után mindenképpen cserélni kell, s ha ez beleesik a téli leállásba, időzítsd ehhez. Ne az utolsó pillanatban jusson eszedbe amikor kisüt majd tavasszal a nap, mert akkor az összes szerviz csurig lesz munkával és kb három/négy hetet elbuksz a szezonból a tavaszi felkészítés hiánya miatt. Ha tavaszra tolnád a karbantartás eme részét, akkor már most foglalhatsz időpontot a TesztMotor szervizünkbe is!
Ha már olajat cserélsz, egy benzinszűrő, olajszűrő és gyertyacsere is belefér, azzal nem árthatsz. Legalább minden novicsento lesz tavasszal.
https://www.facebook.com/tesztmotor.hu/posts/3098775606828057

Megnyílt a motorszervizünk!Olajcsere, gumicsere, fékfolyadékcsere, fékbetétcsere, alkatrészbeszerzés, sérült…

Közzétette: tesztmotor.hu – 2020. május 15., péntek

Fagyállómérés!

Még mielőtt a fagy beköszönt mérd, vagy méresd le a fagyállód egy benzinkúton. Elvileg nem kerül semmibe, vigyél egy kis mintát (mert forrón soha nem nyúlunk hozzá, ha még a saját bőröd szeretnéd hordani!) és egy szívószálat, hogy belecseppents a mérőeszközbe. Mínusz 30 felett már tuti a mérték, annál kevesebb soha ne legyen, akkor inkább cseréld le.

A használatra kész, azaz deionizált vízzel vegyítve; -32-tól egészen 127 Celsius fokos hűtő-hőmérsékletig védelmet nyújt, ugyanis az üzemi hőmérsékletet akár 27 fokkal is csökkentheti (az átlagos redukció 10-15 fokos). Biológiailag lebontható, szilikát- és foszfátmentes, nem mérgező készítmény – a flakonban fél gallon, azaz 1,89 liter található, amely az egyhengeres motorokhoz elég, a nagyobb utcai modellekhez általában kettő kell.

Az Engine Ice használható verseny- és hobbi célra egyaránt, és az autókba is jó. Ráadásul az ellenkező pólus mentén, fagyállóként is megállja a helyét (-32 Celsius fokig). Viszont ha használni kezded, az előző folyadékodat teljesen le kell cserélni, ebből nem tudsz hozzá önteni – de ez evidens. Ha egy pici marad benne, az nem probléma. Mivel a motorod úgy érzi majd, hogy 10-20 fokkal kevesebb van, a legforróbb nyári időben sem veszít majd a teljesítményéből, ami sokszor kiemelten fontos lehet – mondjuk egy pályanapon.

Guminyomás!

Ha nem tudod állványra tenni, vagy felbakolni a motorod, hogy a gumik ne érjenek le a földre, akkor érdemes őket időközönként (pl két hetente, vagy gyakrabban) kicsit arrébb tolni, hogy ne egy helyen kapja állandóan a súlyt. A “fel kell-e fújni, vagy le kell- e engedni” kérdést engedjük is el, mert teljesen értelmetlen. A lényeg, hogy mikor újra előveszed az első teendők között legyen a guminyomás ellenőrzése.
Ha kicsi a hely a garázsodban és könnyen szeretnéd arrébb tolni a motort, akkor ajánljuk ezt a 360 fokos állványt, amely emelőszemes motorokhoz ajánlott, de használható a hagyományos lengővilla aljára helyezhető gumis adapterrel is.

Benzin-karbantartás!

Szerintem már mindenki tapasztalta, hogy benzinből csak a legjobbat érdemes beletenni a motorba, még jobban is megy tőle, viszont azt tudni kell, hogy egy bizonyos idő elteltével (sajnos az új E10-es üzemanyagoknál nem ritka, hogy egy hónapon belül bekövetkezik) az üzemanyag összetétele elkezd szétválni, mondhatni megromlik. Kocsonyává alakul és beeszi magát az üzemanyagrendszer apró kis furataiba. Onnan csak ultrahangos tisztítással lehet kitakarítani. Már ha szerencséd van és még kijön a cucc…
Ennek megelőzésére találták fel a benzinstabilizátor nevű adalékanyagot. Azt mindenképpen jegyezd meg, hogy teljesen tankold tele az a motorod (vagy akár az autód) tankját, mert ahol levegő van, lecsapódhat a pára, és rozsdásodni kezd belül a tank, a rozsda darabok pedig jó kis dugulást tudnak okozni.

Előnyök / hátrányok –

  • Konzerválja az üzemanyagot
  • Megóvja az öregedéstől és az oxidációtól
  • A teljes üzemanyagrendszerben megakadályozza a korróziót
  • 2 ütemű, és 4 ütemű motorokhoz egyaránt használható
  • Fokozza az üzembiztosságot
  • Hosszan tartó hatású
  • Veszélyes anyag
  • Káros az élővilágra

Akkumulátor!

Ha az aksid 100%-osan fel van töltve, a hideg nem tudja megrágni, de egy merülőben lévő, vagy már nem új aksit tönkretehetnek a mínuszok.
https://motopartsshop.hu/?oldal=2&krit=akkumul%E1tor%20t%F6lt%F5&ujsearch=1&kat=266

A BS Battery mostanában az egyik legjobb minőségű akkumulátor, rengeteg új motoros is ezzel hoznak már ki gyárilag. A hozzávaló csepptöltő is nagyon jó ár/érték arányú!

Ha a motorból nem veszed ki az akkut, akkor nincs más dolgod mint feltenni egy csepptöltőre, ha fűtött helyre teszed az akkut és figyelsz a töltöttségére, akkor éveket spórolhatsz meg egy kis törődéssel.

Ha több akkut töltenél egyszerre, akkor a Battery Tender töltő állomását ajánljuk!

Tárolás!

Ha szabadban, vagy féltető alatt tárolod a motorod, mindenképpen megérdemel egy ponyvát, sőt, egy üléstakarót is. Hetente érdemes átszellőztetni, hogy ne párásodjon be alatta a járgány. Ha nem a lakásban díszeleg, hanem pölö a garázsban, egy beltéri ponyva tökéletesen megvédi a portól. Lényeg, hogy ha megjáratod, soha ne húzd rá egyből a motorra, a beltérit tilos, a kültéri hőállóbetéttel ellátottat is csak akkor, ha már kihűlt a kipufogó. Láttunk már kipufogóra ráégett hatalmas lyukas ponyvát, ne akard vakargatni a kéményt egész télen!

Többféle színben választhatsz olyan ponyvát amely jól szellőzik és a víz sem jut be alá. Többféle méretben illetve kültéri vagy beltéri használatra választhatóak! Tekintsétek meg a remek Nelson Rigg motorponyvákat

Motoros ruha!

A motor elrendezésével nem ülhetünk le nyugodtan, amíg a motoros ruhánkat is ki nem tisztítottuk!
Textil anyagú kabátunkat, nadrágunkat, kesztyűnket kimoshatjuk, a bőrrel már kicsit többet kell törődni. Vegyél bőrtisztítót, vizes szivaccsal és a zselével kend a bőrruhádra, dörzsöld bele, majd mosd le. Száradás után méhviaszos bőrápolóval tessék kifényesíteni, és impregnáló spray-vel lefújni.
Ugyanígy bánjunk a a cipőnkkel.

A srácok itt nem nagyon vigyáztak az Icon felszereléseikre… Ha Te is szeretnéd magad ilyen menő ICON1000 cuccokban mutogatni, akkor ugorj be hozzánk felöltöztetünk!

Bukósisakunkból vegyük ki a szivacsot és dobjuk a gépbe, makacs szennyeződésre ott a vanish szappan, s száradás után pattintsuk vissza bele. Mivel a bacikat nem viszi ki a mosószer, ne resteljük elvinni egy ózonos bukósisaktisztításra (a cipőnek sem árt), így kellőképpen kiszellőzik a szezonkezdetre.

A nagy kérdés: A motorkerékpárt be kell-e időnként indítani?

Igen! Nem csak beindítani, hanem kicsit megmozgatni sem árt. A motort addig járasd míg teljesen be nem melegedik, mert a lecsapódott pára a a kipufogóban el kell hogy távozzon, különben elkezd rozsdásodni. A mozgatást nem csak a kerekek miatt ajánlatos (ha nincs bakon), hanem a teleszkóp miatt is, hogy ne tapadjon le a szimering és ne rozsdásodjon be a króm szár.
Ha nem tudod hol tárolni szakszerűen a motorod, akkor arra is van ötletünk. A következő cikkben megtudhatod hová tolhatod be télire a gépet. Lesz a belvárosban egy TesztMotor Garázs is hamarosan!

Volt már több ilyen cikkünk is amibe tanácsot adtunk a téli motortárolásra, azokat is olvassátok el, hátha hasznos lehet.

Heti hetes: téli motortárolás

Heti Hetes: Hogyan rakd el télire a motort?

Motortárolási tippek

Ezt kell tenned: Téli motortárolás tippek

 

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending