Szeretjük őket vagy sem, attól még tagadhatatlan, hogy elég szépen növekszik az elektromos motorok piaca is. Összegyűjtöttük nektek a legjobb 0-100 időt futó modelleket.
Hatótávról, fenntarthatóságról, külsőről és zajról (vagyis annak hiányáról) most nem esik szó, mindenki tudja, hogy nem elektromos motorral kell világ körüli túrára indulni. Azt viszont nem lehet véka alá rejteni, hogy azonnali nyomatékuknak hála egyes modellek eszméletlen rövid idő alatt futják meg a 100 km/h sebességet.
Brammo Empulse R
Dizájnra nincs panasz
Listánk elején persze nem a legdurvább gép áll, hiszen 4.8 másodperc kell neki a százas sprinthez, ami egy autónál még elég szépnek számít, motoron már kevésbé. Mondjuk a külseje azért elég dögös, látszik, hogy az olasz motorok dizájnja adta az ihletet. az Empulse R 54 lóerős és 90 Nm nyomatékkal bír, ami kb. 180 km/h-ás végsebességet tud elérni a nem éppen pehelysúlyú 210 kilójával. Bónusz tény: először ehhez az elektromos motorhoz készítettek direkt erre a célra hajtásláncot.
Brutus 2
Hunyorítva, messziről, nappal szemben bele lehet látni egy Harley-t
Neve ellenére a Brutus is egy zöld motor, ráadásul némileg hasonlít egy vadabb Harley Davidson-ra. 4.7 kell neki a százig, ami ugyan kevesebb mint a bestiás Brutus V9, de cserébe sokkal könnyebb is. Ha valaki kevesellené a Brutus 2 erejét semmi gond, ott a V2 Rocket verzió, ami már 130 lóerős és a Pikes Peak versenyen is indult
Lito Sora
A hátulja elég hamar elfogyott
Aki nem szereti a CVT váltókat, az most ne is olvasson tovább. A Lito Sora ugyanis csak ilyen váltóval van szerelve (elektromos motorok között elsőként) na meg rengeteg karbonnal. Itt már a gyorsulási adat is jobb, kerek 4 másodperc telik el százas tempóig, a végét pedig úgy 190-nél éri el. Pehelysúlyúnak nem hívható, hiszen 260 kilós, de jól áll neki a fickós megjelenés.
Zero SR
Az eddigiekhez képest egy légiesebb forma
Itt megint ugrunk egy nagyot, legalábbis ami a gyorsulási adatokat illeti, nála 3.3 mp telik el a 0 és a 100 között, ehhez pedig elég 67 lóerő is. Aki megelégszik a hangtalan suhanás élményével is, annak ott a sima Zero S verzió, ami habár nem dögös vörös színű, de a városi közlekedéshez bőven elég.
Energica EGO
Csak én látok benne pár Yamaha R6 vonást?
Most megint szintet váltunk, leginkább ár szempontjából. Eddig sportos naked motorok voltak a listán, innentől viszont már a kőkemény sportmotoroké a pálya. Kezdésnek itt az olasz Energica EGO, amiről pontos adat ugyan nincs, de azt tudjuk hogy már 3 másodperc alatt futja meg a százas tempót. Ehhez van 134 lóereje, 195 Nm-ere és 240 km/h végsebessége. Ez azért becsületes, ezek már benzines, 600-as sportmotorhoz méltó adatok.
Mission R
Őt azért elnézegetném a garázsban – ha lenne. Mármint garázsom
A következő gép szintén garantáltan 3 szekundum alatt teljesíti a szokásost, nem véletlenül hívják a motorok Teslájának. Mondjuk ennek ára is van, méghozzá 30,000 amerikai dollár, amiből már egy jobb autó is kijön. Igaz, az nem annyira menő, mint egy San Franciscóban gyártott elektromos sportmotor. A Duracell nyuszik 225 km/h-ig tudják felgyorsítani a motort, tovább nem bírják szuflával. Vagy répával.
Sarolea SP7 Superbike
Valahogy nem passzol össze a bőrszett a motorral, de nem is ez a lényeg
A belga cég majd’ 50 évnyi kihagyás után tért vissza a motor gyártásba, méghozzá rögtön egy elektromos motorral. Itt már csak 2.8 másodperc telik el a százas tempóig. Nem csoda, hogy 180 lovas és 400 (!) Nm-es nyomatékkal bír. Valószínűleg csak azért nem áll ki olyan könnyen kerékre, mert az összsúlya 200 kiló. Mi sem bizonyítja jobban képességeit, hogy az Isle of Man versenyeken is indították, hasonló elektromos ellenfelei ellen.
Lightning LS-218 Superbike
Gixxer színekben, hang nélkül
Ahogy már a neve is sejteti, egy igazán villámgyors motorhoz érkeztünk. Hogy miért 218 a neve? Mert ekkora végsebességet mértek a Bonneville gyorsulási teszteken, ami átszámítva 350 km/h-át jelent. A százhoz is minimális idő szükséges, valahol 1 és 2 mp között van az igazság. 200 lovas és 170 Nm nyomatékot tud. Nem is értem, hogy kapott rendszámot, de hagyjuk is.
Chip Yates Superbike
Nyeregben a tulaj/feltaláló/versenyző
A második helyezett már egy versenymotor, szó szerint. Az építő és egyben versenyző Chip Yates nem kevés versenyt nyert motorjával Amerikában, de egy rakat rekordot is sikerült megdöntenie (köztük a Pikes Peak-et is), különösebb erőlködés nélkül. 258 lóerővel és 540 Nm nyomatékkal ez nem is olyan nehéz, ugye? Főleg ha azt nézzük, hogy egy Forma 1-es autó is hasonló nyomatékkal bírt még pár éve. Felesleges, de megemlítem, hogy 2-nél több másodperc itt se kell a 0-100 hoz.
KillaCycle
Nem, ez sem utcai motor
Elérkeztünk a lista élére, ahol a találó nevű KillaCycle foglalja el a trónt. Ha nagyon sietnél, ez lesz a te motorod, 0.97 másodperc alatt már százon is van. Ehhez a becsületes teljesítményhez mondjuk kellett is 500 lóerő és két darab 40 kilós aksi. Mondani se kell, hogy közúton nem fog szembejönni velünk ez a motor, létezésének egyetlen célja a különféle rekordok felállítása. Videó is van egy gyorsulásról, vigyázz mikor pislogsz, mert lemaradsz a lényegről!