Csatlakozz hozzánk

Blog

TOP10: A legjobb első nagymotorok

Az első mindig emlékezetes – így van ez a motorokkal is. Lássuk melyek azok a teljes értékű – akár életre szóló – motorkerékpárok, amiket biztosan nem feledsz el egyhamar…

Közzétéve

ekkor

top10 3
Euromotor3

Akárcsak legutóbbi TOP10 -es listáink (A1, A2) során, a mintát ez alkalommal is a Visordown magazin sorrendje adta, mi csak a kommentárt fűztük hozzájuk/alájuk, leginkább saját tapasztalatainkra támaszkodva. Szerencsénk volt szinte mindegyiket kipróbálni, és a lelkünk mélyén egyet is értünk a britek ízlésével/véleményével (azért a “friss” listával akadnak aggályaink – lásd legalul!)

10. HONDA CBR600F: sok újat már nem tudunk elmondani a Haccázeffről, sokak szerint az átlagember számára a világ legjobb sporttúra motorja. A 106 lóerős F4-esből van a legtöbb eladó példány, 750 ezerért már nagyon szépet kapsz, ennek a duplájáért pedig 100 lovas új generációsat

 

9. BMW F 650 GS: túraendurós ambíciókkal rendelkező újoncoknak ideális. Esetünkben a soros kéthengeres (valójában 800-as) Rotax-blokkos verzóról beszélünk – előtte egyhengeres volt a modell, akárcsak az utódjának tekinthető G650GS. Egymillió alatt már válogatni lehet a szóban forgó szériából

 

8. YAMAHA MT-03: mivel csak 45 lovas a formabontó egyhengeres, A2-esnek is befért volna. Látványos, oldalra kitett hátsó rugóstagja (a képen a virág pont kitakarja) állandó beszédtéma a parkolóban (ahogy az egyszerű első féknyereg is). Igazi funbike, jó minőségénél fogva jól tartja az árát is: a legjobb állapotúakat még mindig egymillió környékén adják

 

7. DUCATI MONSTER 620i.e.: a ducatistának készülőknek a 620-as Szörnyeteg az ideális ugródeszka. A 63 lóerős injektoros L2-es elég a városba, ráadásul örök formát kapsz, elérhető áron: 620 ezerért talán már kapsz egyet, de desmóból nem érdemes a legolcsóbbat választani… Tipikus egyszer-kell-egy-ilyen motor, aztán vagy jön utána az S4R, vagy nem

 

MPS Turismo
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV
6. HONDA CBF600S: a CBR blokk nem igazán tündököl a CBF-ben (76LE), de aki ilyet vesz, annak pont így a jó, ilyen lineárisan-nyomatékosan. A kiszámítható túragép vonalai sem túl izgalmasak, de hogy ismételjem magam, a felhasználóknak éppen így tetszik. Szerencsére az ára sem elrugaszkodott, a 10 éves példányok 700 ezertől indulnak – és valószínűleg semmi (motor)bajuk nincs

 

5. SUZUKI GSF650S: 2010-ben egész évben hajtottam a tartósteszt Banditot – imádtam. Nagy és nehéz, de kényelmes és kezes volt, 85 lovas blokkja nagyon nyomatékosan tolt, és meglepően jól fordult (mintha sínen ment volna!). A jobb 650-esek 750 ezer körül kezdődnek, és meg is érik a pénzüket. Azért egy dobra tegyél félre (mert Akrával igazi élménymotor lett a mienkből), meg esetleg fém fékcsőre is

 

4. SUZUKI SV650: a 72LE-s V2-es, amellyel valószínűleg már mindannyian mentetek. Sok kezdő le sem cserélni – egyszerűen mert minek jobb? Sportosságának, kezelhetőségének és alkatrész-elátottságának legjobb bizonyítéka az SV (majd V2) Kupa volt anno. Természetesen tengernyi van belőle, 650 ezer környékén már a bőség zavarában válogathatsz a 99-től gyártott sikermodellből

 

3. HONDA CB600F: hogy csak a legutóbbi példával igazoljam a Hornet dobogós helyezésének jogosságát: az egyik motoros cimbim most váltotta le Viragóját első – rendes – nagymotorjára, karbis Darázsra (és még tudnék pár példát mondani). A 97 lóerős F3 CBR blokk mesés, pörgős (de fordulaton iszákos), a gázreakció selymes – egyszóval sokat tud, nem is olyan sok pénzért, mert 600 ezerért már nagyon jó állapotút kapsz, nekünk is van egy eladó ha épp ilyenre vágynál.

 

2. YAMAHA FZ6: a Fazer talán a jobb vázának köszönhetően előzte be a Hornetet, meg a lámpaformája is az MV-re emlékeztet: szegény ember Brutaléja? Érdemes a régebbit (98 lóerőset 75 helyett), vagy az újabb S2-t választani (ami maradt 98LE) – előbbiek már 600 ezertől vannak, a faceliftes S2-esek egymillió könyékétől indulnak

 

1. KAWASAKI ER-6N: ERnőben az a legszebb, hogy ugyanolyan kellemes egy kezdőnek, mint egy izgalmakra vágyó haladó ridernek. A csajok mellett a stuntosok is előszeretettel használták: ilyenkor megláthattuk, mi mindent tud a 72 lovas sorkettes. Majdnem mindent: könnyen kezelhető, gazdaságos, sportos, kényelmes…és így tovább. Emlékszem, a teszten én is többet kaptam tőle, mint a mit vártam. Egy szó mint száz, megérdemelt első helynek tűnik; az első szériások 750 ezertől indulnak

 

A Visordown listája a jelenlegi új (2014-es) kínálatból

A modellek nevére kattintva tesztjeinket éritek el!

10. Honda NC750S
Igazából nem értjük, miért nem végzett előrébb a “friss-listán” az “okos motor”

9. BMW F800GS
Ezt értjük, hogy felkerült a kis GS, hiszen nálunk például a tesztet is megnyerte a 800-as Triumph Tiger ellen…

8. KTM Duke 690

A 690-es Herceg szereplésén sincs mit csodálkozni; a legutóbbi kivitel már egy naked-supermoto keverék, a legerősebb széria egyhengeres, örömmotor a javából

7. Yamaha XJ6
Az XJ6 nem robbant túl nagyot a piacon, de kezdő nagymotornak mindenképpen megfelel (mondjuk mi inkább felcserélnénk a helyezését az NC750-nel)

6. Kawasaki ER-6n

ERnő mindig is a legjobb első nagymotorok közé tartozott, évjárattól függetlenül – például azért, mert a haladóknak is kedvére való a sorkettes

5. Honda CB650F
Az új CB még finomabb, mint a (kicsit karakteresebb) Hornet volt, nem csoda, hogy első (új) nagyvasnak az egyik legjobb megoldás

4. Triumph Street Triple
Érthetetlen, hogy nem a Tripla nyert, vagy legalábbis hogy nem a dobogón végzett 🙂

3. Yamaha MT-09
A sorhármas MT (jeladós) gázreakciója nem biztos, hogy meghozza egy kezdő kedvét, úgyhogy ezzel az előkelő helyezéssel vitatkoznánk…

2. Suzuki Gladius
Az SFV650 az SV-től örökölt génekkel nem meglepő, hogy ilyen elöl végzett, de szerintünk a mostani ára is hozzájárult az ezüstéremhez

1. Yamaha MT-07
Ez egy megérdemelt első hely: könnyű, könnyen kezelhető, elég erős…jó motor jó áron. Ráadásul egykerekezni is ezzel a legjobb, ha a Triplát nem nézzük…


Még több TOP10:

– A legjobb A2-es motorok
– A legjobb 125-ös kezdőmotorok
– A valaha volt legrondább motor

MentésMentésMentésMentésMentésMentés

MentésMentés

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending