Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Tökéletes mindenes – BMW F 800 GS 2016 teszt

Sokan az univerzális motort keresik. Legyen alkalmas a városi tumultus hatékony kezelésére, lehessen vele hosszú túrákra elindulni, és ne jöjjön zavarba akkor sem, ha rövidebb út keresése, vagy csak a kalandvágy miatt az ember terepre téved. Nem kell tovább keresni, az F 800 GS mindent tud. Mindent is.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Kezdtem már vallomással autótesztet, itt az ideje, hogy egy motor esetében is megtegyem ezt. Sohasem közelítek prekoncepciókkal a tesztelendő járművekhez. Nálam onnan indul az összes értékelés, hogy tulajdonképpen rögtön szerelembe esek velük. Aztán a pár napos, egy-két hetes használat során általában csökken a lelkesedés, legrosszabb esetben teljes tagadásba fordul át. Gyorsan spoilerezek egyet: az F 800 GS szerelem maradt. Azóta is hiányzik, bár futó kapcsolatunk nem úgy ért véget, ahogy azt elterveztem.

Pedig korábban nem is nagyon vettem róla tudomást, hogy létezik a BMW modellpalettájának egy ilyen tagja. Az igaz GS – mint oly sokaknak – az R 1200-es  volt, erre épp csak rápillantottam a honlapon, aztán görgettem is tovább. De kiderült, hogy itt nem a méret számít. Talán még most is boldog tudatlanságban élnék, ha a gyár nem babrálja meg egy kicsit az F 800 GS ábrázatát. Ez rögtön rávilágított arra, hogy nem csak az érdeklődést lehet fenntartani egy óvatos modellfrissítéssel, de a figyelem felkeltésére is alkalmas egy gazdaságos módosítás-csomag.

 

Az F 800 GS különlegességei
  • Új szín- és stílusváltozatok – F 800 GS: Fehér (Light white), fekete (Blackstorm metallic), kék (Racing blue metallic matt)
  • Modelltől függően akár öt különböző ülésmagasság (négyféle ülés, valamint opcióként a motorkerékpárt mélyebbre süllyesztő futómű)
  • Alapkivitelben blokkolásgátlóval szerelt (BMW Motorrad ABS)
  • A „Style 1” változat fehér színével sportos stílussal ruházza fel az új F 800 GS modellt:
    • Fehér (Light white) fényezés
    • Piros (Racing red) váz
    • Piros rugóstag
    • Szürke/fekete ülés
    • Nagyméretű kézvédő szintén nagyméretű kiegészítő légterelővel
  • A fekete „Style 2” változat az új F 800 GS férfias és erőteljes karakterét hangsúlyozza:
    • Fekete (Blackstorm metallic) metál fényezés
    • Matt szürke váz
    • Fehér rugóstag
    • Szürke/fekete ülés
    • Nagyméretű kézvédő szintén nagyméretű kiegészítő légterelővel, színezett szélvédő, LED-technikájúirányjelzők
  • Kék változatában az F 800 GS friss és dinamikus benyomást kelt:
    • Kék (Racingblue metallic matt) fényezés
    • Matt szürke váz
    • Fehér rugóstag
    • Szürke/fekete ülés

 

Ugye, hogy olcsón megúszták? Bár mi a túrónak költöttek volna egy szekérderék pénzt, ha a koncepció eddig is jól működött?! Ott a soros kéthengeres, 85 lóerős motor, ami már alulról is jól megindul, hajlandó pörögni, miközben lineáris teljesítmény-leadásával nem okoz kellemetlen meglepetést. A kormány széles, amivel igen könnyen és pontosan irányítható. Ülése ügyesen egyensúlyoz a megfelelő szélesség vagy keskenység határán. Hosszú első (230 mm) és hátsó (215 mm) rugóútjai nem csak terepen jönnek jól, közútjainkat szinte kisimítják.

Elképzelhető, hogy magasságom okán – amihez szép hosszú karok is járnak – elfogult vagyok az F 800-zal szemben, de 193 centimhez nekem ez a motor tökéletes elhelyezkedést kínál. Az ülés 88 centis magassága, a 89 centi széles kormány olyan pozíciót enged meg, amiben kimennék a világból is. Ahogyan az a keretesben olvasható, gondoltak az alacsonyabbakra is, nekik alacsonyabbra szabott üléssel, vagy mélyebbre süllyesztett futóművel akarnak kedvet csinálni a 800-ashoz. Ha a láb leér a földre, nagy gond már nem lehet.

Mivel a GS-sel motorozni nem csak élmény, de egyszerű is – jön minden magától. Városban meglepő módon szinte könnyebbnek éreztem vele a haladást, mint a saját robogómmal. Mivel a kormány jó magasan van, szinte akadálymentesen siklottam a sorok között, hiszen a kormányvégek a tükrök fölött haladtak el. Azért figyelni így is van mire, mivel az SUV-k visszapillantói éppen olyan magasságba kerültek, ahol már veszélyt jelentenek ránk. Esetleg mi azokra, mert a markolatok előtt található kézvédők nem csak díszként funkcionálnak, igen masszív darabok. Mellesleg igen jól mutatnak a motoron.

Informatív a műszerfal, ennek fényében különösen érthetetlen, miért nem tudósít a pontos üzemanyagszintről

A blokk is áldás városban – nem igényli a pörgetést, alul és középen is bőven ereje teljében van, szinte rezzenéstelenül dolgozik alattunk. Éppen ezért észre sem vesszük és máris jóval a megengedett sebesség fölött haladunk. Eközben a kipufogó kellemes aláfestést biztosít mindehhez.

A sorkettes a helységnévtáblán túl sem fogy el, egy személlyel szinte fickándozik, a normál tempót észre sem venni rajta, miközben ott van bennünk a tudat, hogy megfelelő biztonsági tartalékkal rendelkezünk. Hiába szerepel az enduro menüpont alatt az F 800 GS a BMW honlapján, a százat 4,1 alatt eléri, a végsebessége pedig 200 km/h fölötti.

A sziluett régóta változatlan – ha ez nem lenne elég bizonyíték az enduróságra, a fűzött kerekek segítenek a beazonosításban

A futómű sem nagyon hozható zavarba – a hosszú rugótak mellé jó hangolás is jár. Bár, hogy milyen lehet alapáron, azt csak sejtem, ugyanis a tesztmotor megkapta az elektronikus futóműállítást is (ESA), ám azt hiszem, ez az, amit semmiképp nem szabad kihagyni a megrendelés során. Segítségével Comfort, Normal és Sport üzemmódok közül választva közlekedhetünk. A mindennapokra, a mi útjainkra az első nyújt leginkább megfelelő támogatást. A kátyúkat, keresztbordákat kisimítja, szinte észrevétlenné teszi, a felütést hírből sem ismeri. Arra számítottam, hogy nagyobb fékezésekre jókora bólintás lesz a válasz, de ezek is elmaradtak.

Ezért aztán hiába a keskeny első abroncs, a kanyarokkal is igen jó barátságot ápol az F 800 GS. Könnyen döntögethető, a fentebb már megénekelt kormánnyal könnyűszerrel betehető a fordulókba, hogy aztán felegyenesedve újra ráhúzhassunk a gázra és élvezhessük a gyorsulást. Minden az élményszerzést támogatja, nincs semmi nehezítő tényező – a kuplung könnyen működik, a váltó ugyan határozott lábat igényel, de pontos szerkezet. Aztán ott van a fék: adagolhatóságban, erőben tökéletes, a blokkolásgátló is jól alánk dolgozik, nedves úton biztosan nem a fék lesz az, ami miatt eldobjuk a motort.

Az ESA beállításai innen módosíthatóak

Elég hozzá azonban egy pillanatnyi figyelemkihagyás, egy vizes villamossín és egy hegyesszög “édeshármasa”, máris a földön csúszva aggódhatunk, vajon mennyi kár lesz a tesztmotorban. Mivel sikerült kis sebességgel előadnom a mutatványt, egész jól megúsztuk. A kézvédő ez esetben nem a kezemet óvta – azt a kesztyű végezte –, a fékkarból csak kevés fogyott. A modellfrissítés során rávarázsolt oldalidom sínylette meg legjobban a nászt, az biztosan cserére szorult. De kapcsolatunkat ez az epizód sem tudta elrontani – bár így korábban voltam kénytelen visszavinni a motort az importőrhöz -, továbbra is vágyom rá.

A kormányfűtés kapcsolója a jobb jobb oldalra került

Mert tényleg mindenhol jó. Nem éreztem városban sem kényelmetlenebbnek a közlekedést a robogóval szemben, hiába kellett a váltót használni. Rakodóhelyben természetesen elmarad mögötte, de az állítható méretű gyári hátsó doboz sok mindent képes elnyelni. Teljesen feldobozolva tökéletes túramotort faraghatunk belőle. És válasszuk akár a fekete műanyag, akár az alumínium dobozokat, nem csorbul az F 800 GS férfias kiállása. A fogyasztása is nagyon baráti, nálam 4,5 liter környékén állt meg, ami szinte nagyrobogós érték.

Az aszimmetrikus fényszórópár régóta jellegzetessége a márkának – az oldalidom tavaly került fel az F 800 GS-re

Tudásához képest az ára sem túlzó: 3 742 000 forintról indul, ami a versenytársak közül egyáltalán nem magaslik ki (egy Yamaha Tracer 900 alapára 3,5 millió forint), de a kiegészítőkkel természetesen az egekbe lehet emelni ezt az összeget. Ez a példány 191 900 forintért kapta meg a Dynamic csomagot, amely az elektronikus futóműállítást (ESA), a kipörgésgátlót (ASC), valamint az ASC és az ABS terep módját tartalmazza. További 147 100 forintba került a Túra csomag, amiben a markolatfűtés, a fedélzeti számítógép, illetve a középállvány található. A riasztó 68 100, a Style 2 csomag 74 300, a LED irányjelzők 31 000, míg a topcase 146 354 forintba kerültek. Így lett a listaár 4 400 754 forint.

Ez 214 kilónyi univerzális boldogság ára. Szerintem megéri.

Előnyök / hátrányok – BMW F800GS 2016

  • Kifogástalan fékek
  • Mindent elnyelő futómű
  • Motorblokk, amely jól dolgozik és még keveset is fogyaszt
  • Drága kiegészítők
  • Az üzemanyagszint-jelző csak a tank felétől mutat pontos értéket

 

Ha BMW motorkerékpárhoz bármilyen kiegészítőt vagy alkatrészt keresel, ajánljuk a MotoPartsShop.hu-t ahol a BMW gyári kiegészítők mellett BMW utángyártott alkatrészeket is találtok minden mennyiségben.

F800GS Tesztjeink [mks_icon icon=”fa-hand-o-down” color=”#000000″ type=”fa”]


F800GS – Triumph Tiger800 Összehasonlító teszt

F800GS 2013 teszt

F800GS 2008 teszt

 

 

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending