Csatlakozz hozzánk

Hírek

Többcélú sportmotor: Honda CBR250R

Jön a Honda hiánypótló sportolója, de nem egészen erre számítottunk. Vagy mégis?

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Jövőre jön a CBR250R, a Honda legújabb márkaarculatának összetéveszthetetlen jegyeivel felvértezve. Vagyis ahogy azt korábban is megjósoltuk, tavasszal újra negyedliteres sportmotornak örülhetünk az aranyszárnyas márka kínálatában. Ez nagyon szépen hangzik, csak nem teljesen igaz.

Ugyanis ahogy azt az említett cikkben egyik kedves Olvasónk is megjegyezte, “ha a CBR250 egyhengeres lesz, akkor az a CBR-ek megszégyenítése lesz…” Márpedig a 2011-es CBR250R egyhengeres lesz, de legalább új fejlesztésű az aggregát: a 4 szelepes, befecskendezős erőmű 8.500-as fordulaton 26 lovat enged szabadjára. Nos, a “régi iskola szerinti” CBR250RR ennek csaknem a dupláját tudta, de a hengerek meg négyszer ennyien voltak, meg eggyel több volt az “R” betű – igazából össze sem hasonlítható a két modell.

Ha már beleelegyedtünk a keresztelőbe, az új CBR250R nevében is legalább akkora túlzás a második “R”, mint a 125-ös kistesó esetében. Igazából csak egy jó kis marketingfogás a fiatal lányok/srácok, vagy akárkik irányába. A megnyerő típusnév szépen cseng a kisebb köbcentis belépőosztályban keresgélő motoros fülében, aki itt csak a Kawasaki Ninja 250R-t találja. Egyértelműen a zöld harcos ellenfele az új Honda, de nem ugyanazokkal a fegyverekkel száll harcba: leginkább a kinézetével szeretne büntetni, amivel könnyen a “kisNinja” fölé nőhet a fiatalság (vagy akárki) szemében. Annál is inkább, mert teljesítményben a Kawa már most megverte a CBR-t: a zöldek 33 lovat tolnak az ifjú versenyzők alá, igaz, ők ehhez két hengert vetnek be. Igazából ez a két fő szempont, ami alapján a gimi hátsó padjaiban motoros újságot olvasó (vagy a számtech teremben netező) végzős diákok vasat választanak – és talán ők a legfontosabb célközönség az R-es 250-esek számára.


A VFR ruhája kicsiben is mutatós, ahogy a tradicionális tricolor fényezés is

És bizony, ezzel a névvel, illetve kinézettel komoly eséllyel pályázik náluk a negyedliteres CBR-R: a megjelenése idején még igencsak futurisztikusnak ható VFR-vonalak mára valamelyest kisimultak, mert az újdonság esetében teljesen emészthetőnek hatnak. Szebben szólva nagyon divatos a kis CBR, csakhogy a VFR elnevezés sokkal jobban passzolna hozzá. Ja, hogy ez egy egyhengeres motor? A megoldás nagyon egyszerű lenne: nevezetesen a VTR250 blokkja… Nem csak ebből a szempontból illene jobban az új modellre a túrásabb típusnév: a CBR125R-rel ellentétben a 250-es nem alu, hanem acélvázat kapott, pedig előbbi azért legalább “R-es” megjelenést kölcsönöz a kistesónak. Na de miről is beszélünk, hiszen a relatíve magas kormány, az úszóágyazású féknyergek (elöl 296mm-es tárcsákat harapnak) és az egyszerű futómű is mind-mind a túra-vonalat erősítik. Ahogy a legkisebb CBR, úgy az új 250R sem sportmotor, de minden bizonnyal egy nagyon jó kis gép (lesz).


Jól látszik, hogy nem igazi sportolásra termett a legújabb CBR, ami csak annak baj, aki a 90-es évek 250-esét várta vissza

Erre (a minőségre) garanciát jelenthet a szárnyas szimbólum a tankon és a fentebb felsorolt alkatrészek – valószínűsíthető – összhangja. Amelyek mint sportmotorra kevesek, de a 250-es CBR egyértelműen egy többcélú vas lesz: hétvégi túrázásra éppúgy megfelelhet, mint mindennapi munkába járásra. 23Nm-nyi nyomatéka sok mindenkinek elég lehet, ahogy a 37 milliméteres első villák és a hátsó Pro-Link rendszerű futómű tartalékai is. A 784 milliméteres ülésmagasság és a 162 kilós teletankolt tömeg is sokakban kelthet bizalmat, valamint a 13 literes tankkal is sokáig gurulhat a vas – mert abban is biztosak lehetünk, hogy a fogyasztása sem fog emlékeztetni a régi 250RR-ekre. A háromdugattyús Nissin féknyereg jól mutat a villa mellett, amely kombinált fékasszisztenssel (C-ABS) is társítható. A 250-essel a CBR125R és a 600RR közötti rést kívánta betömni a legnagyobb japán gyártó, amelytől már régóta vártak a rajongók egy hasonló(?) kaliberű gépet. Mindenesetre a CBR250R sokkal jobban hasonlít a kistesóra, mint akármelyik bratyóra, de az Álmok Erejével fekvő és kelő fiatal rajongókat ez teljesen hidegen hagyja.


Szerencsére nyomokban sem emlékeztet a kezdeti skiccekre a formaterv

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending