Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Ti írtátok: XJ6 vagy CB650F?

Olvasónk nem tud dönteni, hogy a Yamaha vagy a Honda középkategóriás belépő nakedjét válassza-e – mi alapján lehetne választani közöttük?

Közzétéve

ekkor

yamaha xj6 vs. honda cb650f
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Motor vásárlása előtt állok és szeretném kikérni a véleményeteket a tárgyban (címben) említett 2 motorról. Olvastam a tesztmotoron mindkét gépről a tesztet és nem nagyon tudok dönteni. Mivel friss jogsis leszek, így mindenképpen fontos számomra a jól kezelhető motor. Az, hogy megyek velük 1-2 kört friss jogsival, sokat nem fog mondani nekem, mivel nincs összehasonlítási alapom. Annyira nem fontos számomra, hogy az egyik x lóerővel erősebb vagy gyengébb. Megbízhatóságot és a kezelhetőséget helyezem előtérbe. Árban nincs különbség ahogy néztem. /Gábor

Kedves Gábor, a legfőbb különbséget talán az jelenti, hogy a Yamaha 2009-es konstrukció, míg a Honda tavalyi. Ennek fényében érdekes, hogy az XJ6 2,498 millió, míg a CB650F 2,248 millió forintba kerül. A Honda 10 lóerővel erősebb, de tényleg nem ez a lényeg, hanem hogy sokkal frissebb fejlesztés, mert a váz és a motorblokk (minden) teljesen új.

Egyébként még a CB-F sem mondható erősnek 650-esként a maga 88 lóerejével (XJ6: 78), de éppen ezért egy végtelenül finom és kellően nyomatékos (és igen, nagyon könnyen kezelhető) blokkot kapunk a pénzünkért. Sőt, az egész motor nagyon kellemes, ha nem vadulni, csak motorozni szeretnél (a felső tartományokban nagyon elfogy) – és neked pont erre lesz szükséged.

A CB-F frissebb konstrukció, frissebb forma – és olcsóbb, még széria ABS-szel is

Egy kis középtartományi rezonancia gondoskodik róla, hogy a tökéletes motorozás ne fulladjon unalomba (amúgy nyugi, nem fog…), de egyéb negatívumot nem tudok mondani róla – én is el tudnám képzelni első motoromnak (is). Azért a Yamahát sem szabad leírni, mert hasonlóan finoman működik és könnyű vele menni, és az öt éves “fennállása” alatt típushibákról sem hallottunk – ami egy ennyire “ki nem hegyezett” blokk kapcsán nem is meglepő…

Ez a 2013-as nullkilométeres darab kétmillió alatt megkapható…

Igaz, hogy idősebb és drágább a Hondánál (ABS-szel már 2.748.000 forint, míg a CB árában benne van a blokkolásgátló!), de azért van rá “okos megoldás”: például a dabasi Yamahában pihen egy 0km-es darab (mint a fenti képen), a legjobb színben (Race Blu) 1,958 millióért, regadóval… Igaz, személy szerint a nagy H jobban tetszik fazonra, de ez a “beragadt” modell nem tűnik rossz üzletnek…

Az idomos Diversion kivitel (kékben) százezerrel drágább

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending