Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Ti írtátok: XJ6 vagy CB650F?

Olvasónk nem tud dönteni, hogy a Yamaha vagy a Honda középkategóriás belépő nakedjét válassza-e – mi alapján lehetne választani közöttük?

Közzétéve

ekkor

yamaha xj6 vs. honda cb650f
ICON AIRFLITE MPS

Motor vásárlása előtt állok és szeretném kikérni a véleményeteket a tárgyban (címben) említett 2 motorról. Olvastam a tesztmotoron mindkét gépről a tesztet és nem nagyon tudok dönteni. Mivel friss jogsis leszek, így mindenképpen fontos számomra a jól kezelhető motor. Az, hogy megyek velük 1-2 kört friss jogsival, sokat nem fog mondani nekem, mivel nincs összehasonlítási alapom. Annyira nem fontos számomra, hogy az egyik x lóerővel erősebb vagy gyengébb. Megbízhatóságot és a kezelhetőséget helyezem előtérbe. Árban nincs különbség ahogy néztem. /Gábor

Kedves Gábor, a legfőbb különbséget talán az jelenti, hogy a Yamaha 2009-es konstrukció, míg a Honda tavalyi. Ennek fényében érdekes, hogy az XJ6 2,498 millió, míg a CB650F 2,248 millió forintba kerül. A Honda 10 lóerővel erősebb, de tényleg nem ez a lényeg, hanem hogy sokkal frissebb fejlesztés, mert a váz és a motorblokk (minden) teljesen új.

Egyébként még a CB-F sem mondható erősnek 650-esként a maga 88 lóerejével (XJ6: 78), de éppen ezért egy végtelenül finom és kellően nyomatékos (és igen, nagyon könnyen kezelhető) blokkot kapunk a pénzünkért. Sőt, az egész motor nagyon kellemes, ha nem vadulni, csak motorozni szeretnél (a felső tartományokban nagyon elfogy) – és neked pont erre lesz szükséged.

A CB-F frissebb konstrukció, frissebb forma – és olcsóbb, még széria ABS-szel is

Egy kis középtartományi rezonancia gondoskodik róla, hogy a tökéletes motorozás ne fulladjon unalomba (amúgy nyugi, nem fog…), de egyéb negatívumot nem tudok mondani róla – én is el tudnám képzelni első motoromnak (is). Azért a Yamahát sem szabad leírni, mert hasonlóan finoman működik és könnyű vele menni, és az öt éves “fennállása” alatt típushibákról sem hallottunk – ami egy ennyire “ki nem hegyezett” blokk kapcsán nem is meglepő…

Ez a 2013-as nullkilométeres darab kétmillió alatt megkapható…

Igaz, hogy idősebb és drágább a Hondánál (ABS-szel már 2.748.000 forint, míg a CB árában benne van a blokkolásgátló!), de azért van rá “okos megoldás”: például a dabasi Yamahában pihen egy 0km-es darab (mint a fenti képen), a legjobb színben (Race Blu) 1,958 millióért, regadóval… Igaz, személy szerint a nagy H jobban tetszik fazonra, de ez a “beragadt” modell nem tűnik rossz üzletnek…

Az idomos Diversion kivitel (kékben) százezerrel drágább

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending