Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Ti írtátok: Való-e egy lánynak a Simson?

Adél nem robogózni, hanem motorozni szeretne, és szimpatikus neki a Simson – most beszéljük le róla?

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Kezdőmotor témában szeretnék tanácsot kérni. Én egy vékony, 40kg súlyú, 158cm magas, 14 éves lány vagyok, és kismotorjogsin dolgozom, már a KRESZ vizsgám megvan. Már ültem motoron, de tanácstalan vagyok, hogy milyet válasszak, mert a robogókat utálom, csak a gázt kell húzni, semmi élvezet (szerintem). Használnám terepre, utcára is, mindennapokra. A robogókban az sem tetszik, hogy olyan mint egy szék, egy kicsit többre vágyom.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Ön milyen motort javasolna nekem?

Gondolkodtam Simson S51-esen is, Önnek mi a véleménye erről? Sok gond van vele? Illik ez egy lányhoz? /Adél

Kedves Adél, a Te korodban nálam az volt az eldöntendő kérdés, hogy Simson legyen-e, vagy robogó?! Végül elsőre nem is tudtam dönteni, és egy (váltós) Simson robogót néztem meg (SR50), de szerencsére nem vettem meg. Ez egyébként még úgy “kiállásra”, fazonra illene is egy lányhoz (például árulták rózsaszínben is, de nem ezért), de mivel nálad a terephasználat is szempont, felejtsük el.

Meg különben sem úgy fest a leveled alapján, hogy a (rózsa)szín szempont lenne a vásárláskor – azt viszont jó lenne tudni, mennyi a “ballagási pénz” a motorra. Én anno (régen) szerencsés voltam, mert százezerért (akkor jó sok volt érte) egy olyan S51b-t vettem (1. tulajtól), ami még hosszú évekig nagyon jó (gyári) motor volt, és keveset kellett szerelgetni.

Nem egy leányálom?! De a fiúk biztos ilyen belevaló lányokról álmodoznak…

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a Simson egyvalamiben olyan, mint a Ducati: az évjárat helyett csak az állapot számít, bár ma már nem lehet könnyű igazán jó (gyári) állapotút kifogni (akkor se volt az) – de vannak még csodák! Nem lebeszélni akarlak a Szittyóról, épp ellenkezőleg: egy simsonos lány olyan “igazi motoros” benyomást kelt, amire büszke leszel.

Drágábban vannak még 50-es, modernebb (pl. külün olajozású, hogy ne neked kelljen kutyulni) japán kismotor alternatívák, de az endurókhoz nem vagy elég magas, amelyik meg nem az, azzal nem tudsz bemenni az erdőbe. A Szimóval meg az a helyzet, hogy már két generációval előtted sem voltak fiatal darabok, szóval nem valószínű, hogy csak ráülsz-és-mész élményben lesz részed (arra ott a robogó, ugye? :))

MaLáTa barátom nem minden esetben tartotta be az etikettet… de legalább jó a pólója…

Azt javaslom, ha minél kevesebb műszaki kalandból akarod megúszni a dolgot, akkor érdemes minél drágábbat/szebbet/gyáribbat választanod (még mindig vannak borsos árú, 100 ezer feletti, igényes példányok, de a kínálat alján egy PS2-ért is simán cserélhetsz egy…valamilyet).

Egy jó Simson tökéletes első motor, terepre, utcára is, a mindennapokra. Ha sokat mész majd vele, olyan alapokat ad, amiért hálás leszel a későbbiekben (én is 7 évig űztem/hajtottam az enyémet). Egy gyertyakulcs azért mindig legyen nálad, meg 1-2 gyertya a zsebben, tanuld meg kicserélni, és akkor mindent megtettél, ami egy hozzád hasonló vagány csajszitól elvárható 😉

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending