Csatlakozz hozzánk

Blog

Ti írtátok: Továbbra is az ország leggyorsabb MZ-je

2016-ban is Papp Sándoré és csapatáé lett a megtisztelő cím, miután – a precíz felkészülést követően – tovább gyorsultak, időben és sebességben is (ETZ-től elképzelhetetlen számokkal)! Videókkal

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Szöveg: Papp Sándor (PappRacing2T) Képek: Gémesi Balázs

Idén hetedik szezonunkat kezdtük meg ebben a csodálatos sportágban, a dragbike-ban.

A sport őshazája Amerika. A versenytáv ¼ mérföld, azaz 402,33 méter, ezt
a távolságot kell a lehető leggyorsabban teljesítenie a két egymás
mellől rajtoló dragsportolónak.

Hogy hogyan is zajlott a csapatom idei szezonja, milyen eredményeket, teljesítményeket értünk el egy MZ ETZ 250 motorra épített dragbike-kal? A sportág utáni lelkesedésem mit sem hanyatlott az elmúlt években, még
ha nem is olyan léptékben haladok, haladunk, mint ahogy azt megálmodtam,
elképzeltem.

Egy kis műhely-háttérinfó

A lelkesedésem egyik bizonyítéka született meg a tél folyamán a
műhelyemben, sok szakember segítségével, közösen. Az előző
versenyblokkomból úgy éreztem, hogy kihoztam a maximumot –  sikerült
elérnem vele négy összetett bajnoki címet, valamint 12 másodperc alá
tornászni (egészen pontosan 11,909mp) a motort, mindezt közel
180 km/h mellett. Így már az ősszel elhatároztam, itt az ideje egy új
blokk megépítésének. A támogatók, családtagok által nyújtott
segítségeknek köszönhetően születhetett meg ez az új motor – illetve Ti
olvasók és azok, akik kijártok a versenyekre szurkolni és egy-egy
biztató, elismerő szóval segítettetek, inspiráltatok minket.

Alapjaiban meg szerettem volna tartani
az előző motor vonásait, karakterisztikáját. A munka egy nyers henger,
hengerfej megvásárlásával indult, majd jött a tervezés. Milyen
alkatrészek (membrán, dugattyú, hajtókar…) illenek a képbe, mit tudnék
beleépíteni egy 1981-ben megtervezett motorba. Talán ez az egyik
legnehezebb része a motorépítésnek, hiszen számunkra nem állnak
rendelkezésre a tuningcégek által forgalmazott alkatrészek. Szerencsére
az évek során sikerült olyan szakemberekkel megismerkednem, akik a
további munkámban nagy segítségre voltak, úgy mint esztergálás, marás,
henger hüvely készítés, csatornák megtervezése és kialakítása. Ezen
munkálatok közel 5 hónapot vettek igénybe és szinte napi szintem
foglalkoztam vele.

Április 21-én elkészült az új motor és rá két napra már tesztelhettem is. Ezen a versenyen nem szoktunk rajthoz állni, de mivel nem akartam kockáztatni, hogy a bajnoki futamon végezzük el a durva beállításokat, teszteket, így egy héttel előbb indult a szezon.
Első versenyünk tehát teszt jellegű volt, ami nagyon pozitívra sikeredett, várakozásaimat meghaladó léptekkel haladtunk a beállításokkal és futamról futamra javultak az időeredményeink. Összesen hat futam kellett ahhoz, hogy túlszárnyaljuk önmagunkat és 11,805-ös idővel új csúcs szülessen. Tudtam, hogy még nagyon sok teendő vár ránk a következő versenyig és még bőven van tartalék a motorban. Ezt jól mutatta a célvonali sebességem is, ami ekkor még bőven elmaradt az eddig elért legjobbtól.


Következő versenyünk tehát már bajnoki futam volt, a szezonnyitó kunmadarasi. Ide újabb beállításokkal érkeztünk, az előzőeket finomítva gurultam be a rajtvonalba. A hétvége első napján három futamra volt lehetőségünk, ahol ismét tovább javítottuk az időnket, majd – az esti szervizelés során tovább csökkentve az előgyújtást – másnap már 11,542 másodperces idővel és 183,44 km/h sebességgel új csúcsot állítottunk fel, valamint elhoztuk az elsőnek járó serleget.

A harmadik fordulóban az időjárás nem fogadott a kegyeibe minket, így csak délután tudtunk a rajtvonalhoz állni. A kis versenyzői létszám miatt szinte egymás után volt lehetőségünk a pályára menni, így újabb hét futamot tudhattunk a hátunk mögött, viszont ez a sorozatos gyorsulás nem használt a motornak, mivel nem volt ideje visszahűlni. A verseny után egy nagyobb szervizelést kapott a motor.


Így érkeztünk meg a negyedik versenyünkre, ami ismét Kunmadarason volt. Ez a versenyhétvége nem csak a motorokat, hanem minket versenyzőket is megviselt, hiszen a délutáni órákban bizony 40 fok felé is kúszott a hőmérők higanyszála, a kezelt pálya felülete pedig elérte az 50 fokot. Ennek ellenére úgy éreztem, a szezon folyamán ezen a versenyen voltam mentálisan a legjobb állapotban. Ezt mutatták a jó reakcióidők és a kiváló 60 lábas (18 méter) rajteredmények is. Ha nem is sikerült a 402 méteres időnkön javítani – ami talán a túlzott melegnek is köszönhető volt -, de a 60 lábas időnket sikerült túlszárnyalni, 1,625 másodperces idővel. Aki jártas ebben a sportban az tudja, hogy ez bizony már a komolyabb utcai motoroknak is becsületére válna.

Majd jött az ötödik forduló, ami személyes kedvencem, ugyanis itt három teljes napunk van a legjobb teljesítmény elérésére, mindemellett ez egy igazán nagyszabású rendezvény, 10-12 ország versenyzőivel és egy Európa Kupával. Az erős szembeszél végig kitartott a hétvége során, így sajnos nem tudtunk javulni időben, de egy igazán jól sikerült verseny volt ez is, és ismét a dobogó felső fokára állhattam.

A szezon zárása a szokásostól eltérően átcsúszott október elejére, de szerencsénkre csak a verseny végére ért el minket az eső. Ez a forduló számunkra ismét teszt jellegű volt, szerettem volna egy igazán jó idővel búcsúztatni az évet. Ebben akadályozott minket a kuplung nem százszázalékos állapota, így meg kellett elégedjünk egy gyengébb időeredménnyel.

Összességében ez volt az a szezon, amire mindig is törekedtünk: 50 futamot teljesítettünk komolyabb műszaki probléma nélkül, 6 verseny, 6 győzelem, összetett bajnoki cím és új csúcs felállítása.


Mindezért pedig hatalmas köszönet a támogatóimnak, akik közül ketten, az SKF és a MOTIP már az ötödik éve állnak mellettünk. Ezen kívül Mohai Jánosnak és csapatának, Vágó Sándornak, akik pedig a kezdetek óta segítenek a versenyzésben. Valamint a NestPress nyomdának, akiknek köszönhetően már harmadik éve juthatnak hozzá a nézők egy igazán minőségi promóciós anyaghoz a PappRacing2T-ről.

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending