Connect with us
just1 mx
Suzuki

Ti írtátok

Ti írtátok: Mennyire megbízható a SuperDuke, merjek KTM-et venni?

Olvasónk az osztrákok brutális V2-es nakedjére vágyik, de vannak kételyei a narancssárga színnel kapcsolatban – a SuperDuke tulajdonos válaszol

Published

on

nap videoja majus 2015
jgpr
RST AIRBAG

Bár még éppen csak megy a szezon, én már a következőn gondolkodom. Előző motorom egy Yamaha MT-03 volt, imádtam ahogy kinézett, a hangját (Bódis rendszere volt), csak keveselltem az utazótempóját, így – fiatalság-bolondság – lecseréltem egy 636-os Ninjára. Ő is megkapott minden szépet és jót tőlem, de rájöttem, hogy nem egy sportmotor-rajongó vagyok. 7-8 ezres fordulaton használom (már amikor használom, mert legutóbb elsején mentem vele Kunmadarasra…). Viszont itt jön a képbe a KTM 990 SuperDuke. Megfogott a kinézete, az adatai, a 2 henger nyomatéka stb. stb. Egyetlen nagy kérdésem, hogy mennyire megbízhatók ezek a motorok? Alkatrészügyileg nincs velük baj? Mert ugye nem minden harmadik motor KTM az utakon…
Érdekességként csatolom az előző és mostani motorom 🙂 /Tamás

Én is egy 636-osról (2005-ös) váltottam anno SuperDuke-ra! Életem legjobb motoros döntése volt. A megbízhatóságáról csak maximális elégedettséggel tudok nyilatkozni, a 2005-ös Duke-ba 30 ezer km-t tettem, majd vettem egy 2007-est, amivel most járok 17 ezernél, és sosem ment tönkre rajta semmi. Az LC8-as blokk egy atomstrapabíró enduró erőforrás, tartósságra tervezték, és ez látszik is. De tény, hogy a szervizkönyv szerinti minden kötelező és időszakos szervizt megcsináltatok a KTM Zsemberynél – cserébe ezeken és a kopó alkatrészeken kívül nem is kellett rajta cserélni semmit.

Nem értem, hogy mi köze az alkatrészeknek ahhoz, hogy hány KTM van az utakon. Feltételezem, ha valami tönkremenne, nem valami kukázott, bontott alkatrészt tesz bele senki, a KTM alaktrészárai pedig nem drágábbak, mint bármelyik más motoré. Sőt, a magyar márkaszervizben forintra ugyanannyiért hoznak meg bármit, mint ha EU-ból rendelnéd be. Ha meg szűrőkre, láncra, fékbetétekre gondoltál, az is ugyan annyi, mintha egy Suzukiba vennéd.


Amire még érdemes figyelni, az alsó kuplung munkahenger, ami egy idő után ki tud kopni és elfossa magát a kuplung. MT-03 és 636 után nagyon nyers és “darabos” lesz a Duke, szokni kell mindenképpen. A fenntartási költségeknél számolni kell azzal, hogy a láncot nyúzza rendesen, illetve a fogyasztása nálam a 2005-ösnél városon kívül 9, városban 12-13 liter is volt, a 2007-es már “takarékosabb”, 8 illetve 11 literrel is beéri… De ez a 8 olyan, hogy nagypapamódban vagy, szóval ez az elérhető minimum…

A 2005-ösnek emellett kicsi is a tankja, általában 100-110km után villant az üzemanyag lámpa… Amúgy az első szériás nálam még mindig az etalon, annyira nyers, durva, brutális volt. 2007-ben finomítottak mindenen kicsit, felhasználóbarátabb lett (a 180 lóerős 1290-es – a látszattal ellentétben – pedig még finomabb – a szerk.). Eddig nem tudom, mennyi pozitívumot írtam, de az gondolom egyértelmű, hogy 6. éve hajtok SuperDuke-ot, és nem sok olyan motor van, amire lecserélném. (de amire igen, az is nagyrészt KTM :)).


Tehát évente, átlagolva kb. 50-70 ezret költök kötelező szervizre, mint mondtam, a KTM Zsembery törökbálinti márkaszervizében: teljesen korrektek, jó áron dolgoznak. Ezen túl meg csak a kopó dolgok… De hajtom is a motort sokat, nem csak pár hétvégén villogok a Balatonon. /Pásztor Tamás

Sportster

Facebook

INSTAGRAM

MPS AIRFORM
caballero

Trending