Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Ti írtátok

Ti írtátok: Melyik nagy túraendurót válasszam?

Ádám sem tud dönteni három modell közül, ezért igyekszünk útba igazítani őt a nagy túraendurók által kitaposott ösvényen… Az örök kérdés e körökben: bajor, angol, vagy japán?

Közzétéve

ekkor

a nap videoja - marcius
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT
Olvasónk levele

Végre találtam egy csapatot, aki lehet hogy tudna nekem segíteni. Szóval motorvásárlásra adtam én is a fejem. Röviden rólam: 2012-ben szereztem meg a jogsim. Nagyapám volt az, aki motorozni tanított kiskoromban. És mint minden “öreg motorosnak”, neki is két motorja volt: a jól bevált Simsonja és az oldalkocsis Pancsesza. És persze a Szimót az unokára hagyta… Innen kezdődött minden – és van elég motoros a családban, aki még jobban tetézte a “bajt” 🙂

Így elég sok motort ki tudtam próbálni, és néha hosszú távon vezethettem is őket (Hayabusa, R6, ZZR-1100, Fazer stb.). Egyetlen nagy “problémám” van, hogy “mindenevő” vagyok. Szeretek vadulni, szeretek túrazni, endurózni, krosszozni, és persze a városban játszani. Jelenleg Londonban élek, most pizzafutár vagyok. Szegény kis Innovámat már rommá gyötörtem, de arra jó volt, hogy megtanultam a városi forgalomban közlekedni (central London). Előtte csomagszállito voltam, akkor egy Fazert gyűrtem, előtte pedig egy NC700-at.

Szóval a következő a probléma. Gondolkoztam mar nagytestű robogón..- de hát ugye a robogó, nem motor : ) Gondolkoztam sportmotoron, de ugye itt nem tudom kihasználni a sok “speedcamera” miatt… Otthon meg pláne, köszönhetően a “jó” utaknak… A következő ötlet volt a supermoto, és itt kifejezetten az XT-re gondoltam. Azzal kiválóan lehetne lavírozni otthon és a londoni forgalomban egyaránt, de hosszú tavon nem tudom, mennyire lenne megfelelő – mert ugye túrazni es endurózni is szeretek (és persze a “pakolhatóság” sem utolsó szempont).

Tehát szeretnék egy gyors, ám de nem hiper-sebessegű motort. Mert nekem nem a sebesség a lényeg, hanem a nyomaték 🙂 Boxer vagy V2 kellene, amivel el merek indulni egy hosszabb túrára is, akar egy “UK-HUN távra”, vagy akár Európában tekeregni vele egyet. Meg is tudnám pakolni némi csomaggal; egy kiváló futóművel rendelkező vasat keresek, aminek nem gond egy kis endurózás sem…

Három motor jött eddig számításba: Suzuki SV1000S, Yamaha Super Ténéré és a BMW R1200GS Adventure. Igazából szerintem nekem a túraenduró feküdne… Magam sem tudom, hogy melyik lenne a legjobb… Nálatok már nem egy, nem kettő motor fordult meg – szerintetek? /Kovács Ádám

Ádám, szerencsére Te azon Olvasók közé tartozol, akiknek könnyű válaszolni a kérdésére – hiszen lényegében Te magad meg is adtad azt. Szépen levezetted a történet, amíg eljutottunk a nagy túraendurókig, és a sorok között azt is elrejtetted, hogy Te egy igen karakteres gépre vágysz. Erre talán vissza lehetne kérdezni, hogy melyik nagy kalandmotor nem az? Ez igaz, mindegyik óriásenduró igen “konkrét” motor, nem véletlenül olyan népszerűek napjainkban – de azért vannak különbségek, különösen a vizsgált szempontból, hiszen mindegyik más karakter…

Ha rövidre akarnám zárni a választ, akkor azt mondanám, hogy válaszd a BMW R1200GS-t. Ugyanis Te – a dolgunkat jelentősen megkönnyítve – három motorra szűkítetted a kört, melyekből – az egyébként kiváló – SV1000S-t nem igazán értjük, mert a félidomos V2-es Suzuki nem annyira szereti az ösvényt járni. Szóval szerintem tekintsünk most el az SV-től, és válasszunk a másik kettő, a BMW és a Yamaha közül – a döntés könnyebbnek tűnik, mint hinnéd.

Kalandorok csatája: az előző generációs R1200GS a Yamaha Super Ténéré ellen

Pedig a két modell közül “alapjáraton” nem volna egyszerű győztest hirdetni, de a már emlegetett karakteresség szempontjából – számomra – egyértelműen a bajor motor felé billen a mérleg nyelve. Félreértés ne essék, az XT1200Z sorkettese nagyon jó, tökéletesen használható, mindenhol elég erős és így tovább, de…de nincs benne meg az a “dög”, amit szerintem Te – a leveledből ítélve – hiányolnál belőle.

Többnapos túrán is voltam a Super Ténérével, és utána hogy is fogalmaztam a tesztben? A sorkettes blokk pörgős, jól megy, könnyen kezelhető, de számomra kissé kommersz – valahogy így. Ez utóbbi kifejezést szerintem még soha senki nem aggatta az R1200 boxerére… Érces, izgalmas hang, tengernyi nyomaték, a hosszában futó főtengely reakciója gázadáskor – nem egy unalmas blokk, az biztos! 

Kalandorok csatája 2.0: a Triumph Tiger Explorer a Honda Crosstourer ellen

Érdekes, hogy az említett cikkben Gergely István pont a Ténérét választotta volna kettejük közül, de a vízilabdabajnok pont azért, mert a Yamahát “finomabbnak” találta, és jobban feküdt a stílusához (pedig ő most BMW-vel jár). Ez nagyjából egybe is vág a Te karakteres-kritériumoddal, tehát megerősít minket abban, hogy neked a BMW kell. A helyzet azonban mégsem ilyen egyszerű, mert akadnak még karakteres túraendurók a piacon…

Nem említetted leveledben a Triumph és a Honda alternatíváját, a soros háromhengeres blokkal szerelt Tiger Explorert és a V4-es Honda Crosstourert. Lehet, hogy az áruk miatt, mert ezek elég fiatal modellek, miközben a GS-t és a Ténérét olcsóbban is meg lehet úszni, ha körbenézünk a használt piacon. Azonban a karakteresség aspektusából vizsgálódva nem mehetünk el mellettük szó nélkül, mert a sorhármas és a vénégyes is megér egy misét, ahogy mondani szokás.

Az új R1200GS az éjszakai Budapesten:

E kettő közül – számomra – már nehezebb a választás, de ha jól emlékszem, végül a Triumph-fal döngettem volna szívesebben haza, pont a földúton mutatott “nagyobb hajlandósága” miatt – amire Te is hangsúlyt fektettél a leveledben. Bár be kell valljam, az ezerketteseken nem éreztem olyan jól magam a terepen, viszont a Tigris nyergében talán “könnyebb volt a föld”. Valamit valamiért, mert Európát keresztül-kasul utazni kiváló, és ez mind a négy motorra igaz (ami szintén szempont nálad).

A kérdés tehát: sorkettő, sorhárom, vénégy, vagy boxer? Az első lehetőség kevésbé karakteres, így az szerintem a Te esetedben alulmarad – ezen túlmenően viszont Neked kell tovább gondolnod a dolgokat (a teljesség igényével említhettem volna még a sornégyes Kawasaki Versys ezrest, de az tényleg túl finom lenne Neked). Ádám, ha teheted, próbáld ki mindet – mi épp most tesszük ezt az új GS Adventure-rel – miközben e sorokat írom, BenZso valahol a Pilisben kóborol a legújabb BMW-vel… Nemsokára arról is lesz videónk! 😉

És Ti melyiket választanátok?!

– ha Te is bizonytalan vagy az ügyben, milyen motort válassz, ne fogd vissza magad: info@tesztmotor.hu

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Trending