Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Ti írtátok: Lehet egy chopperrel kezdeni?

Lehet egy nagyobb köbcentis vassal kezdeni, illetve egyáltalán érdemes-e kezdetben a csopperes stílust választani?

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Kezdő motoros vagyok. A vizsga megszerzése folyamatban van, de már gondolkodom, nézelődöm, hogy milyen motort vegyek elsőnek. Ebben szeretnék tanácsot kérni.

Alapvetően a chopperek tetszenek, de sejtem, hogy nem biztos, hogy azzal kéne kezdenem. Az eddigi tanácsok elég vegyesek.

Elhangzott, hogy
– elsőnek olcsó használt enduro vagy street motor,
– legyen kis teljesítményű, max 200 cm3,
– lehet új is mert az nem hagy cserben,
– lehet chopper is beugró szinten,

Ezek alapján két motort néztem ki és olvastam el teszteket:
Suzuki RV125 VanVan vagy majd a 200-as,
Honda VT750 Black Spirit,

Motorozni alapvetően hobbyból szeretnék. Túrázni. Kikapcsolni. Balatonra lemenni.

Melyiket javasolja vagy mi alapján döntsek? Vehetek-e ezekből használtat? Érdemes-e 200-as feletti motort vennem vagy elsőre semmiképpen? /Gábor

Kedves Gábor! Ha jól olvasunk a sorok között, akkor a szívedhez a 750-es cruiser állna közelebb, amit megfelelő motoros tudás birtokában mernél bevállalni. Mivel tapasztalatról még nemigen beszélhetünk, ez a helyes megközelítés.

Azonban a VT750-es egy végtelenül szelíd teremtés, ezért nem mondanám, hogy nem lehet vele kezdeni. Nem túl erős, kényelmes, kiegyensúlyozott, kiszámítható. Az más kérdés, hogy a Van Van geometriája kedvezőbb egy kezdő számára (is) – és még stílusa is van!

Honda VT750C2B (Shadow Black Spirit)

Én magam biztosan a Suzukit választanám, csakhogy nekem nem “hobbi célra” kellene – úgyhogy azt javaslom, ha kellően boldogulsz a motoros vizsgádon, és az utakon továbbra is betartod a fokozatosságot, nem lesz gond a 750-essel – ami teljesítményben még csak A2-es kategóriás.

Balatonra lemenni biztos, hogy kellemesebb a VT, mint a Van Van, tehát jobban fogod érezni magad rajta, ha elsajátítod a kezelését – amire minden esély megvan, mert a Shadow nagyon barátságos. Bár 200 köbcentisnél (jóval) nagyobb, de korántsem nevezhető nagy teljesítményűnek.

A könnyen manőverezhető Suzuki Van Van (RV125) kiváló kezdőmotor, és több is annál

A “cirkáló” stílus elsajátítása (és a súlya) alapvetően megszokást igényel, ezért nem mondom, hogy nem jelentene előnyt pár ezer kilométer egy Van Van nyergében, de szerintem az első lépcsőfok átlépésével még nem túlzás egyből a másodikra toppanni, legalábbis a VT750 esetében.

Azonban ha nagyobb biztonságban érzed magad egy kisköbcentis motoron, egyáltalán nem “ciki” vagy “gáz” lehúzni 1-2 szezont egy ilyenen. Ez olyan alapokat adhat, ami megszerzése után már bátran, bármerre elindulhatsz. És mint mondtam, a Vannak még stílusa is van.

>> ha kérdésed/kérésed van: info@tesztmotor.hu

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending