Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Ti írtátok: Hogyan kezdjek sportmotorzni?

Olvasónk motorozni szeretne, méghozzá sportosan, de – ahogy mondani szokás – a nulláról. Hogyan vágjon bele? Mit vegyen és mit ne tegyen?

Közzétéve

ekkor

a2 sportmotor
Euromotor3
Olvasónk, Kristóf levele

Kedves TesztMotor!

Nemrégiben elkezdett eléggé érdekelni a motorozás. Az egyetlen gond ezzel csak annyi, hogy nem nagyon értek a témához, eddig nem igazán foglalkoztam motorokkal. Annyit tudok biztosra, hogy mindenképpen sportmotort szeretnék majd venni – annak ellenére hogy tudom, azt a legnehezebb biztonságosan elsajátítani -, jelenlegi helyzetemben használtan. Hengerűrtartalom terén nincsen túl nagy igényem, egyelőre a 250-es felé hajlok a leginkább, nagyobbnak nem érzem szükségét. Ebben kérnék segítséget, ugyanis fogalmam sincs, hogy hogyan kezdjek neki, jogosítvány, a megfelelő motor kiválasztása, költségek és egyéb ilyen dolgok.

Kedves Kristóf!

Annak ellenére, hogy “nem vagy benne” a témában, több szempontból is jól látod a dolgot. Egyrészt sportmotort terelgetni valóban nem a legkönnyebb, másrészt a negyed literes gépek elegendőek kezdésnek. Egy mai – mondjuk úgy – kezdő sportmotorosnak azonban nincs is olyan nehéz dolga a “csutkakormányos” 250-esekkel, éppen azért, mert a mostani kisebb sportgépek valójában már nem is “pucsítós seggrakéták”, hanem igazi “tanulómotorok” – közük sincs a régi iskola “hardcore” képviselőihez.

Hogy nevén nevezzük a dolgokat, egy új vonalú, egyhengeres Honda CBR250R-nek vagy kéthengeres Kawasaki Ninja 250R-nek már köszönőviszonyban sincs a vegytiszta sportmotornak tekinthető, sornégyes CBR250RR-rel vagy ZXR250-nel (ezek már nem mai gyerekek). Ez nem jelenti azt, hogy az előbbiekkel, az újakkal ne lenne jó motorozni – csak más. Ráaádsul Kristóf, Neked erre van szükséged: könnyen kezelhetőek, kényelmesek és még sportos fíling is jár hozzájuk – az alapok elsajátítására tökéletesek. És még annál többre is jók…

Íme a végeredmény…

A “szakma” biztonságos elsajátításához a kötelező (ez esetben A2-es) jogosítványon túl mindenképpen – melegen – ajánlunk egy profi  vezetéstechnikai tréninget. Mi a Safety-Hungaryra szavazunk: azzal a két nappal – kis túlzással – akár két éves “lemaradást” is behozhatsz, szóval megéri az árát. Ha már a költségek: míg az jogsi ára megfelel egy autós vezetői engedélyének, addig a fenntartási költségek jóval alacsonyabbak lesznek, kezdve az átírástól a teljesítményadón át az éves biztosításig – egy modern 250-es fogyasztásáról nem is beszélve!

A költségek viszont még nem értek véget, hiszen egy valamire való védőfelszerelés – tetőtől-talpig – is “benne lesz” a jogsi árában. Na ez az, amin nem érdemes spórolni! A helyes sorrend tulajdonképpen ez lenne: 1.: teljes motorosruha, 2.: jogosítvány, 3.: motoros tréning és csak utána a motorvásárlás! Ez persze nem szentírás, de a fokozatosság a kulcsszó ebben a sztoriban. Egy 250-essel a motor terén ezt be is tartod – és ugyanígy kell tenni a motorozás terén is…  Ha pedig kicsit több pénz húzza a zsebed, az újabb Ninja 300 és CBR300 a tökéletes választás.

– még több tipp: Kezdő vagyok, motorozni akarok!
– szóljatok hozzá: Ti mit tanácsolnátok még Kristófnak?

Kezdőkép: MotoUSA

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending