Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Ti írtátok: Hogyan kezdjek sportmotorzni?

Olvasónk motorozni szeretne, méghozzá sportosan, de – ahogy mondani szokás – a nulláról. Hogyan vágjon bele? Mit vegyen és mit ne tegyen?

Közzétéve

ekkor

a2 sportmotor
ISSIMO
GRINGO Kicsi
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT
Olvasónk, Kristóf levele

Kedves TesztMotor!

Nemrégiben elkezdett eléggé érdekelni a motorozás. Az egyetlen gond ezzel csak annyi, hogy nem nagyon értek a témához, eddig nem igazán foglalkoztam motorokkal. Annyit tudok biztosra, hogy mindenképpen sportmotort szeretnék majd venni – annak ellenére hogy tudom, azt a legnehezebb biztonságosan elsajátítani -, jelenlegi helyzetemben használtan. Hengerűrtartalom terén nincsen túl nagy igényem, egyelőre a 250-es felé hajlok a leginkább, nagyobbnak nem érzem szükségét. Ebben kérnék segítséget, ugyanis fogalmam sincs, hogy hogyan kezdjek neki, jogosítvány, a megfelelő motor kiválasztása, költségek és egyéb ilyen dolgok.

Kedves Kristóf!

Annak ellenére, hogy “nem vagy benne” a témában, több szempontból is jól látod a dolgot. Egyrészt sportmotort terelgetni valóban nem a legkönnyebb, másrészt a negyed literes gépek elegendőek kezdésnek. Egy mai – mondjuk úgy – kezdő sportmotorosnak azonban nincs is olyan nehéz dolga a “csutkakormányos” 250-esekkel, éppen azért, mert a mostani kisebb sportgépek valójában már nem is “pucsítós seggrakéták”, hanem igazi “tanulómotorok” – közük sincs a régi iskola “hardcore” képviselőihez.

Hogy nevén nevezzük a dolgokat, egy új vonalú, egyhengeres Honda CBR250R-nek vagy kéthengeres Kawasaki Ninja 250R-nek már köszönőviszonyban sincs a vegytiszta sportmotornak tekinthető, sornégyes CBR250RR-rel vagy ZXR250-nel (ezek már nem mai gyerekek). Ez nem jelenti azt, hogy az előbbiekkel, az újakkal ne lenne jó motorozni – csak más. Ráaádsul Kristóf, Neked erre van szükséged: könnyen kezelhetőek, kényelmesek és még sportos fíling is jár hozzájuk – az alapok elsajátítására tökéletesek. És még annál többre is jók…

Íme a végeredmény…

A “szakma” biztonságos elsajátításához a kötelező (ez esetben A2-es) jogosítványon túl mindenképpen – melegen – ajánlunk egy profi  vezetéstechnikai tréninget. Mi a Safety-Hungaryra szavazunk: azzal a két nappal – kis túlzással – akár két éves “lemaradást” is behozhatsz, szóval megéri az árát. Ha már a költségek: míg az jogsi ára megfelel egy autós vezetői engedélyének, addig a fenntartási költségek jóval alacsonyabbak lesznek, kezdve az átírástól a teljesítményadón át az éves biztosításig – egy modern 250-es fogyasztásáról nem is beszélve!

A költségek viszont még nem értek véget, hiszen egy valamire való védőfelszerelés – tetőtől-talpig – is “benne lesz” a jogsi árában. Na ez az, amin nem érdemes spórolni! A helyes sorrend tulajdonképpen ez lenne: 1.: teljes motorosruha, 2.: jogosítvány, 3.: motoros tréning és csak utána a motorvásárlás! Ez persze nem szentírás, de a fokozatosság a kulcsszó ebben a sztoriban. Egy 250-essel a motor terén ezt be is tartod – és ugyanígy kell tenni a motorozás terén is…  Ha pedig kicsit több pénz húzza a zsebed, az újabb Ninja 300 és CBR300 a tökéletes választás.

– még több tipp: Kezdő vagyok, motorozni akarok!
– szóljatok hozzá: Ti mit tanácsolnátok még Kristófnak?

Kezdőkép: MotoUSA

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending