Csatlakozz hozzánk
MPS SC Vintage

Ti írtátok

Ti írtátok: Friss A2-es leszek, mit vegyek?

Az A2-be sok minden belefér, Zorán egyelőre azt sem tudja, hogy a 250-es vagy az 500-as lenne-e jobb neki – aztán ha negyedliteres, akkor Honda legyen vagy Yamaha?

Közzétéve

ekkor

cbf250 vs. ybr250
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A2-es jogosítványt kívánok szerezni – az elméleti oktatásnak már lassan vége is – és természetesen a sikeres vizsga után (vagy előtt) motort is szeretnék vásárolni. 14 éves korom óta (jelenleg 21 vagyok) egy Aprilia SR50 típusú robogót használtam, úgy érzem most már tényleg beérett az idő a váltásra.

Két típust néztem ki elsőre magamnak: Yamaha YBR 250, ill. Honda CBF 250. Többekkel beszéltem erről a két motorról, és többen is jelezték felém, hogy ezt a méretet hamar ki fogom nőni, ezzel valamilyen szinten egyet is kell értenem.


Viszont úgy gondolom, hogy “első” motornak ez a ccm számomra megfelelő arra, hogy kitanuljam-tapasztaljam a lényeges dolgokat, és csak utána váltsak nagyobb méretekre – vagy szerintetek is célszerűbb egy 500-as motort (Suzuki GS500) venni egyből?

Itt ragadnám meg az alkalmat arra, hogy megkérdezzem, mi lehet az oka annak,hogy a Yamaha YBR 250 drágább, mint a Honda CBF 250? Lapozgatva a honlapok között feltűnt, hogy minden egyes Yamaha drágább a Hondánál a fentebb említett típusoknál. Van valami “rejtett” hibája a Hondának, vagy esetleg a Yamaha jobb bizonyos paraméterekben? /Zorán

Mivel már bő 7 esztendőt eltöltöttél két keréken, tulajdonképpen a teljes A2-es palettát merem neked ajánlani. Ez nem jelenti azt, hogy a nagyobb feltétlenül jobb is, de az is biztos, hogy 40 lóerővel kellemesebben lehet motorozni, mint 20-szal. Gondolok itt az országúti előzésekre vagy a hosszabb utakra, túrákra. Mindazonáltal én is egy 20 lóerős 250-es Benellivel járok a hétköznapokban, A-s jogsival is.

Mondjuk a GS500 pont most nyerte el nálunk “a legjobb A2-es”-nek járó trófeát, amit hosszú évek pozitív visszajelzéseinek és kedvező ár/érték arányának köszönhet a 44 lóerős gépezet. Ezen a TOP10-es listán egyébként a CBF250 is szerepel, az YBR valamiért nem. Ennyi tapasztalattal szerintem az 500-assal is simán elboldogulsz, de érzésem szerint egy 250-es vételt sem bánsz majd meg, ha eddig kibírtad egy 50-esen is.

Honda CBF250 (2004-2012)

Nem tudunk semmiféle “rejtett hibáról” a CBF esetében, és ami azt illeti, azt sem vettük észre, hogy drágább lenne nála a Yamaha. Sőt, azonos évjáratot (és közel azonos km óra állást) tekintve éppen hogy a Honda kerül többe a Hahu kínálata szerint! Talán az tévesztett meg téged, hogy a CBF pár (két) évvel korábban is kapható volt, így ezek a kezdeti példányok már olcsóbbak.

Az YBR nem igazán kiemelkedő(bb) semmiben, szinte “ugyanaz pepitában” minden téren, motorerőben, felszereltségben…úgyhogy az a bizonyos érzés kell, hogy döntsön. Jó lenne, ha mindegyiket ki tudnád próbálni (ideértve a GS500-ast is) legalább egy rövid karika erejéig, és el tudnád dönteni, melyiken érezted a legjobban magad. Ha a skála felső (drága) szekciójából válogatsz, akkor esetleg már egy használt Suzuki Inazuma (GW250) is szóba jöhet.

Yamaha YBR250 (2006-2013)

– kapcsolódó: TOP10 – A legjobb A2-es motorok

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending