Connect with us
just1 mx
Suzuki

Ti írtátok

Ti írtátok: Fel kell-e öltözni Simsonra?

A válasz nem, nem kell. De ha jót akarsz magadnak, bizony beöltözöl. Na nem egyrészes bőrruhába…de a rövidgatya-póló kevés, mint Szimóban a lóerő…

Published

on

motoros ruhazat simsonra
jgpr
RST AIRBAG
Krisz levele

Tisztelt szerkesztőség!

Azt a témát feszegetném, hogy egy 50-es motorra milyen védőfelszerelések kellenek. A sisak az alap, de mi más? Én például rendeltem egy gerincprotektort, erre a testvérem kiröhögött, hogy Simsonra minek? De hát ha egyszer megy nyolcvannal, és leesek, vagy mittudomén, akkor nem számít hogy Simsonról esek le végsebességnél, vagy egy Suzuki/Honda/BMW 1xxx GS/R/RS stb-ről kigyorsításnál…?!

Segítséget, véleményt, vagy akármit, tanácsot szeretnék kapni…

Kedves, Krisz! Hol is kezdjem? Estem már én is 50-es robogóval farmergatyában, farmerdzsekiben (a KakucsRingen, ehh..) – akkor még rendes (semmilyen) cuccom nem volt, de persze a térdem már le akartam érinteni a kanyarban…sikerült. A mai napi meglátszik a lábamon, hogy hol ért le először a térdem… Pedig nem volt tempó, az a kis Suzuki 60-at se ment…

Tehát ha a Te (gondolom túlméretes hengeres :)) Simsonod 80-nal is szalad, akkor simán összeszedhetsz egy hasonló harci heget – és ez legyen a legkevesebb… Ha alul-felül rövidujjúban dobsz egy olyan hátrabukfencet, mint én a Sepiával, akkor tuti nem otthon alszol aznap… Nem is azt mondom, hogy legyen drágább a felszerelésed, mint a motorod: lehet olcsón olyan jó cuccokat kapni, amik ennél a tempónál még minimalizálják a “károkat”…

MaLáTa barátom nem minden esetben tartotta be az etikettet… de legalább jó a pólója…

Hogy mire gondolok? Mivel a Te Szimód “jól megy” (70-nél már jól hűt a menetszél), egy protektoring tökéletes megoldás lehet, még a kánikulára is. A futárok is ilyenben nyomják a városban (jobb esetben), mert szellős, kényelmes – és megfizethető. Vannak speckó nyári dzsekik is, de azok általában drágábbak, mint egy alsóbb kategóriás proti-ing.

A hűvösebb napokra persze “rendes” dzseki kell, és ha nincs (rá pénzed), akkor vegyél fel a kabát alá könyökvédőt – és igen, gerincvédőt. A tesód még biztos, hogy nem esett akkorát, mint én a fentebb elmesélt akcióban: emlékszem, hogy megütöttem a hátamat rendesen, de szerencsére pár nap alatt elmúlt… Gondolj csak Neymarra, a brazil sztár-focistára, akibe most a vb-n hátulról beletérdeltek, és eltört a csigolyája – és ott sem volt tempó… Ha utolér valaki motorral, ugyanez van…

Na, így már el lehet indulni – esetleg a sisakot még egy zártra cserélni…

A profi motoros nadrág sem olcsó mulatság, de itt is akadnak alternatívák: például az olaszos nevű, de magyar Asesso, ami olcsó és jó. A térdvédőik nagyon kényelmesek, a helyükön maradnak – és pár ezer forintért jobbat nem kapsz. Fontos a kesztyű is: én a szimós korszakomban sem indultam sehova egy valamirevaló kesztyű nélkül. Megint nem kell a 20 ezer forintos, márkás sport-cuccra gondolni, de valami protektorost mindenképp húzz magadra!

A lábbeliről még nem volt szó: a legjobb megint csak egy “rendes” motoros cipő lenne, de ha van egy erős, magas szárú cipőd vagy bakancsod, akkor már tettél az ügy érdekében. A lényeg az örök igazság, miszerint kis motorral is lehet nagyot esni. Ezért “illik” tetőtől-talpig protektorozni magad, mert a sérülés mértéke nem mindig alakul egyenesen arányosan a sebességgel… Ja, és a sisak: ha ránk hallgatsz, ebből is zárt fajtát választod – mi legfeljebb a fotózásokkor vesszük fel a “mosolygóst”…

Domino másodvéleménye

Minket, motorosokat nem véd a kasztni, ezért sokkal sérülékenyebbek vagyunk, mint autóval közlekedő társaink. Akár egy hosszú túrára indulsz, akár a „következő sarokig”, nem szabad elfelejteni, hogy a mi elsődleges védelmi vonalunk a motorosfelszerelés, amit viselünk…

Lehet ez bőr, kordura, kevlár (de még egy normál, hosszú szárú farmer is jobb a semminél), a lényeg, hogy sose indulj el megfelelő (teljes testet takaró) ruházat nélkül – nem, még robogózni sem, hiszen a városban is ugyanolyan maró az aszfalt, ugyanolyan kemény az autók fémje, és ugyanolyan oszlopok sorakoznak az út szélén, mint a nyílt utakon. Ráadásul az urbánus környezet dzsungele még inkább „nehezített pálya”, elég csak a hétköznapok óriási forgalmára, a dugókra, tülekedésre gondolni.

Tehát ugye Te is belátod, hogy könnyebb felkapni valami, mint később átültetni a bőrt a hátsódról a karodra. Tehát bármennyire hangulatosan is, a rövidgatya-póló szerkót semmiképp nem ajánljuk, robogóra sem, Simsonra sem…

Sportster

Facebook

INSTAGRAM

MPS AIRFORM
caballero

Trending