Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Ti írtátok

Ti írtátok: Fel kell-e öltözni Simsonra?

A válasz nem, nem kell. De ha jót akarsz magadnak, bizony beöltözöl. Na nem egyrészes bőrruhába…de a rövidgatya-póló kevés, mint Szimóban a lóerő…

Közzétéve

ekkor

motoros ruhazat simsonra
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD
Krisz levele

Tisztelt szerkesztőség!

Azt a témát feszegetném, hogy egy 50-es motorra milyen védőfelszerelések kellenek. A sisak az alap, de mi más? Én például rendeltem egy gerincprotektort, erre a testvérem kiröhögött, hogy Simsonra minek? De hát ha egyszer megy nyolcvannal, és leesek, vagy mittudomén, akkor nem számít hogy Simsonról esek le végsebességnél, vagy egy Suzuki/Honda/BMW 1xxx GS/R/RS stb-ről kigyorsításnál…?!

Segítséget, véleményt, vagy akármit, tanácsot szeretnék kapni…

Kedves, Krisz! Hol is kezdjem? Estem már én is 50-es robogóval farmergatyában, farmerdzsekiben (a KakucsRingen, ehh..) – akkor még rendes (semmilyen) cuccom nem volt, de persze a térdem már le akartam érinteni a kanyarban…sikerült. A mai napi meglátszik a lábamon, hogy hol ért le először a térdem… Pedig nem volt tempó, az a kis Suzuki 60-at se ment…

Tehát ha a Te (gondolom túlméretes hengeres :)) Simsonod 80-nal is szalad, akkor simán összeszedhetsz egy hasonló harci heget – és ez legyen a legkevesebb… Ha alul-felül rövidujjúban dobsz egy olyan hátrabukfencet, mint én a Sepiával, akkor tuti nem otthon alszol aznap… Nem is azt mondom, hogy legyen drágább a felszerelésed, mint a motorod: lehet olcsón olyan jó cuccokat kapni, amik ennél a tempónál még minimalizálják a “károkat”…

MaLáTa barátom nem minden esetben tartotta be az etikettet… de legalább jó a pólója…

Hogy mire gondolok? Mivel a Te Szimód “jól megy” (70-nél már jól hűt a menetszél), egy protektoring tökéletes megoldás lehet, még a kánikulára is. A futárok is ilyenben nyomják a városban (jobb esetben), mert szellős, kényelmes – és megfizethető. Vannak speckó nyári dzsekik is, de azok általában drágábbak, mint egy alsóbb kategóriás proti-ing.

A hűvösebb napokra persze “rendes” dzseki kell, és ha nincs (rá pénzed), akkor vegyél fel a kabát alá könyökvédőt – és igen, gerincvédőt. A tesód még biztos, hogy nem esett akkorát, mint én a fentebb elmesélt akcióban: emlékszem, hogy megütöttem a hátamat rendesen, de szerencsére pár nap alatt elmúlt… Gondolj csak Neymarra, a brazil sztár-focistára, akibe most a vb-n hátulról beletérdeltek, és eltört a csigolyája – és ott sem volt tempó… Ha utolér valaki motorral, ugyanez van…

Na, így már el lehet indulni – esetleg a sisakot még egy zártra cserélni…

A profi motoros nadrág sem olcsó mulatság, de itt is akadnak alternatívák: például az olaszos nevű, de magyar Asesso, ami olcsó és jó. A térdvédőik nagyon kényelmesek, a helyükön maradnak – és pár ezer forintért jobbat nem kapsz. Fontos a kesztyű is: én a szimós korszakomban sem indultam sehova egy valamirevaló kesztyű nélkül. Megint nem kell a 20 ezer forintos, márkás sport-cuccra gondolni, de valami protektorost mindenképp húzz magadra!

A lábbeliről még nem volt szó: a legjobb megint csak egy “rendes” motoros cipő lenne, de ha van egy erős, magas szárú cipőd vagy bakancsod, akkor már tettél az ügy érdekében. A lényeg az örök igazság, miszerint kis motorral is lehet nagyot esni. Ezért “illik” tetőtől-talpig protektorozni magad, mert a sérülés mértéke nem mindig alakul egyenesen arányosan a sebességgel… Ja, és a sisak: ha ránk hallgatsz, ebből is zárt fajtát választod – mi legfeljebb a fotózásokkor vesszük fel a “mosolygóst”…

Domino másodvéleménye

Minket, motorosokat nem véd a kasztni, ezért sokkal sérülékenyebbek vagyunk, mint autóval közlekedő társaink. Akár egy hosszú túrára indulsz, akár a „következő sarokig”, nem szabad elfelejteni, hogy a mi elsődleges védelmi vonalunk a motorosfelszerelés, amit viselünk…

Lehet ez bőr, kordura, kevlár (de még egy normál, hosszú szárú farmer is jobb a semminél), a lényeg, hogy sose indulj el megfelelő (teljes testet takaró) ruházat nélkül – nem, még robogózni sem, hiszen a városban is ugyanolyan maró az aszfalt, ugyanolyan kemény az autók fémje, és ugyanolyan oszlopok sorakoznak az út szélén, mint a nyílt utakon. Ráadásul az urbánus környezet dzsungele még inkább „nehezített pálya”, elég csak a hétköznapok óriási forgalmára, a dugókra, tülekedésre gondolni.

Tehát ugye Te is belátod, hogy könnyebb felkapni valami, mint később átültetni a bőrt a hátsódról a karodra. Tehát bármennyire hangulatosan is, a rövidgatya-póló szerkót semmiképp nem ajánljuk, robogóra sem, Simsonra sem…

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending