Csatlakozz hozzánk

Blog

Tiírtátok: Első motor, milyen is kéne, hogy legyen?

Bálint új belépő a klubba, megvan a jogsija, a 125-ösökkel szemez, de mi legyen? Erősebb, de körülményesebb kétütemű, vagy gyengébb, de könnyen kezelhető négyütemű?

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Nyáron tettem le az A1-et, és szeretnék motort venni, ez lenne az első lépésem a motoros világban, ha úgy tetszik! Nagyon széles a paletta, nézegettem a CBR125-öt , a Kymco Quannont, de a 2T-ket is pl. Nem írnak rosszakat a Kymcóról, eleve jó a tapasztalat a családban a márkával, mert volt egy rokonnak egy Grand Dink, jött-ment, tette a dolgát. A motor nekem napi 55-60km megtételére (suliba járás) kéne, plusz a magam örömére való motorozásra. Erre mi lenne alkalmasabb, egy 4T,  vagy egy régebbi 2T (RS125 98-as évjárat, vagy pl. Mito?)

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Mert a kis CBR tetszik, csak félek, nagyon hülyén festenék rajta, vagy éppenséggel nem lenne kényelmes a 180 centis magasságommal és a 70 kilogrammommal. A Quannon meg szinte fehér holló, ahogy a használtautó.hu-t és a képesmotor.hu-t nézem, a kis Yamaha (R125) pedig már az az ár, amiért inkább várnék még A2-ig 2 évet, de azt nem szívesen tenném. És sok helyen írják , hogy a 4T 125-ös gépek erőtlenek, míg a régebbi 2T társaik pörgősek és dinamikusak, nekem a következő lépcső 24 évesen a korlátlan lenne, szóval egy jó 5-6 évre választanék gépet!

Szóval akkor most mi merre van, mi lenne a legjobb választás számomra?/Bálint

  Kedves Bálint!  

Megmondom most, mi merre van. Meg tudom, mert volt CBR125-ösöm, és most van egy Mitóm. Röviden, tömören: mindennapi használatra CBR125, vasárnapra 2T. Legalábbis én “a magam örömére való motorozásra” vettem Mitót – a kihegyezett kétütemű versenyreplika suliba/munkába járásra jószerivel alkalmatlan, egyszerűen nem arra van.

2007-től a nagyobb CBR-ekre hasonlít az eleje, és injektoros is a kicsike – vajon ez a rider hány centi magas lehet?

Míg a kis CBR igen, ami “örömmötörozásra” kevésbé megfelelő, de egyáltalán nem alkalmatlan. Igaz,amit a 2T-4T előnyeiről hátrányairól tudsz, kivéve annyit, hogy már a négyütemű CBR is 10.500-at forog, ugyanannyit, mint a Cagiva legendás sportmotorja, de ettől még nem megy jobban a Honda, de nem is fogyaszt, és nem is megy tönkre – ez utóbbi kettő a kétüteműekről nem mondható el, és sokkal nehezebb is vezetni őket, kezelésre (és karbantartásra) körülményesek, ezért nem valók a hétköznapokra, csak mikor ráhangolódsz a napfényes vasárnapokra…

Az RS125 természetesen ugyanez, Kymcóval pedig nagyon régen mentünk, utoljára még akkor, amikor aktív volt az importőr. A CBR125R-ről viszont rosszat nem nagyon hallani, persze a 2011 előtti példányok vékonykák kinézetre és gumiméretre, de többek között ezért is olyan könnyű kezelni, ahogy.  Ráadásul már a CBR600RR-lámpás is egész jó áron kapható…


Végül a jó hírem számodra, hogy én is 181cm/69kg vagyok, és gyönyörűen elfértem a CBR-en, mert nagyon univerzális az üléspozíciója, szinte mindenkinek kényelmes. Suliba járásra nem hiszem, hogy jobb kell 16 évesen, és annak ellenére, amit az “igazi” 2T sportmotorok kétszer olyan erősek és megennék reggelire (amíg mennek…), a kis Hondán sem fogsz unatkozni hétvégente.

>> ha bármilyen kérdésed/kérésed van >> info@tesztmotor.hu

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending