Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Ti írtátok: Eladtam a kis CBR-t, mivel folytassam az utam?

Gábor a CBR125-ösön már elsajátította az alapokat, és most feltette magának a nehéz kérdést: mi legyen a következő, egyáltalán, milyen (jogosítvány) kategória? Igyekszünk segíteni

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Sokat olvasom az oldalatokat és minden elismerésem a cikkek minőségét és színvonalát illetően. Így tovább! 🙂

Már egy hónapja, hogy eladtam hirtelen – műszaki és tél előtt, áron felül – a kis CBR 125-ös motoromat. Utódját azóta is keresem, de sajnos nem találok a piacon megfelelő motort.

Az elképzelésem egy (125-650-es) sportosabb kinézetű túramotor, vagy egy kisebb gyorsasági motor, aminek teljesítmény és kényelem terén nem okoz gondot egy-egy Balaton-kör vagy 100-150km-es eseti napi futás.

Jelenleg csak A1-es jogsim van, de holnap elérem az életkort a korlátlan jogsira, így tavasszal különbözetivel letehetném a nagy jogsit.

Sajnos(?) mivel önköltséges egyetem mellett dolgozok és magam fizetek mindent, így a jogsi árán kívül 550 ezer Ft-ot tudtam megspórolni a nagyobb motorra. Vagy ha várok a nagyobb jogsival és javasoltok egy termetre/teljesítményre nagyobb 125-öst, akkor 650ezer Ft-ot (átírást mindkét esetben belekalkuláltam).

Folyamatosan böngészem a hirdetőoldalakat, de jobbára csak 50.000km fölötti vagy “limitált” egyedileg – esés után átfestett – átalakított modellekkel találkoztam.

A CBR 125 előtt, RS50-es Apriliám volt, 7.000km-es vezetési tapasztalatom van váltós motorral. A CBR teljesítményével, kényelmével, fogyasztásával egy személlyel elégedett voltam (aki a kicsit nem becsüli..), csak ha barátnőmmel mentünk hosszabb útra, akkor már a virsli méretű gumik és a motor kis mérete miatt nem volt se túl kényelmes, se jól fékezhető.

Az olcsóbb fenntarthatóság és megbízhatóság is szempont, ezért fordult meg a fejemben fiatalabb/testesebb/erősebb 125-ös példány. (Pl: YZF-R125, XL125 Varadero, RS 125)

Ti mit ajánlanátok? (A pénz már megvan, akár a héten is mehetnék érte, garázsban is van hely 🙂 )
Üdvözlettel, egy lelkes fiatal olvasótok /Gábor

  Kedves Gábor!  


Hogy a végén kezdjem: az “olcsóbb fenntarthatóság és a megbízhatóság” sajnos nem igazán férnek meg egy mondatban egy RS125-tel, ahogyan az általad említett, “eseti napi futás” kifejezés sem. Tudom miről beszélek, van egy Cagiva Mitóm, ami mindennapi használatra jószerivel alkalmatlan – mert egy “vasárnapi motor”.

Bár a biztosítása nagyon olcsó még egy erősebb, kétütemű 125-ösnek is, a fenntartási költségei akkor sem alacsonyabbak egy “nagymotornál”, mert a fogyasztásuk sem az (akár 6-7 liter is lehet egy ilyen kis versenyreplika étvágya), nem beszélve az olajfogyasztásról, amit 1000km/l-re tartanak, és négyezer forintba kerül a full szintetikus finomság literje.

És akkor a kényes karbantartási műveletekről (összegekről) nem is beszélve, mert 10 ezer kilométerenként esedékes a dugattyúcsere… Ne is menjünk jobban bele, inkább második motornak megfelelők a 2T sportmotorok, amikor vasárnap egyedül szeled a dombokat, mert a barátnőd sem lesz oda érte, hiába mondod neki, hogy ez egy Lorenzo vagy éppen Talmácsi-replika (11kW-os forgalmival vezetheted csak őket, bár ezzel nem szokott gond lenni, mert a gyári fojtás kivétele előtt – forgalomba helyezéskor – ennyik ezek).

A kedvesed az R125 hátsó ülésétől is úgy fogja gondolni, hogy menjél inkább egyedül motorozni, bár a menettulajdonságai kétségtelenül magabiztosabbak (sportosabbak) a CBR125-ösénél (és most nem a motoerőre gondolok). Ha maradnál a B125-nél, akkor esetedben az igazság valahol félúton lehet, ami például egy új generációs (nagyobb) CBR125R-t jelenthet (2011-), ilyet:

Ezen elfértek ketten kényelmesen, a rendes (méretű) gumik miatt bátrabban markolhatod a féket, ugyanakkor plusz teljesítményt nem kapsz, csak plusz kilókat, nem is keveset, tizet. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nehézkesnek éreztem az új CBR125-öt. Jó kis pörgős motor, kétszemélyezni és mindennap motorozni A1-es jogsival, hibátlan, szerintem.

Félmillió fölött azért már lehet válogatni, ennyiért kapni már újabb kis CBR-t, és karbantartott, kevés kilométeres RS125-öst is, ha még nem vettem volna el tőle a kedved. És félmillió fölött bizony a nagymotorok között is lehet már szépen nézelődni (az A2-esekről nem is beszélve, ahol szintén egy új világ nyílik ki, jó pár sportos gép jött ki a közelmúltban, pl. a Ninja250-300, CBR250-300).


A használtmotor keresőkben gyönyörűen tudod szűrni, hogy pontosan mire van szükséged, és persze mennyit szánsz rá – ezt is szoktam javasolni. Ugyanis érdemes lenne ennyi tőkével már a nagymotorok felé kacsingatnod, vagy az A-s jogsival a zsebedben – a fokozatosság elvét betartva – például egy A2-es motort kinézned. Azzal már előzni is lehet, két személlyel is. De a nagymotorról sem beszélnélek kifejetten le, úgyhogy…

…Gábor, gondold át, melyik utat választod (4T vagy 2T; A1 vagy A-A2), nézz körül a neten, és írj vissza nekünk! 😉

>> ha kérdésed/kérésed van: info@tesztmotor.hu

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending