Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Ti írtátok: Egy féktárcsával is meg lehet állni?

Krisztiánnak minden tekintetben megfelel a Suzuki klasszikus első nagymotorja, a naked GS500-as, kivéve a szimpla első tárcsát – vajon van mitől félnie?

Közzétéve

ekkor

suzuki harmati megnyito
RST AIRBAG
MPS RAM MOUNT

A hetekben szereztem meg az A2-es jogosítványomat és a kérdésem az lenne, hogy milyen motort tudnátok nekem ajánlani? Rólam annyit, hogy 21 éves vagyok és 195 centiméter magas, immáron 10 éve motorozok. Időközben folyamatosan hajtottam Simsonom, mint mindenki más, GasGas EC 50esem is volt és kipróbáltam már nagyobb krosszokat és naked bike-okat, szóval van némi tapasztalatom. Már csak az a dilemma, hogy ekkora embernek, mint én, mit ajánlanátok 500.000 forintos keretösszeggel?

Igazából a Suzuki GS500E-ket nézegettem, illetve az F-eseket, de utóbbiról azt olvastam/hallottam, hogy orrnehéz. A meztelenség felé húzna igazából a szívem, szóval mintha egyértelmű lenne a dolog, de zavar az egy tárcsafék. Egy ekkora motornál ez elegendő lehet, ha hirtelen veszély történne? Szeretném kihasználni azt a 48 pacit, szóval az új Kawa, KTM, Hyosung már kilőve, még ha lenne is árban véletlenül. Magyarul szerintetek a GS500E jó választás lenne? 🙂 Esetleg más motor? Hátha van olyan, amiről még nem hallottam. /Krisztián

Kedves Krisztián, szerintünk is megfelel a céljaidnak a GS500-as, és el is fogsz férni rajta. A Suzuki népszerű kéthengeresének ez az egyik titka: annyira univerzális, hogy a legtöbb motoros számára megfelelő az ergonómiája – azért az üzlet előtt, ha teheted, kérj köcslön egyet pár órára, hogy biztos lehess benne.

A testalkatodhoz egy supermoto mondjuk jobban passzolna, például a DR-Z400SM, aminek 40 lóereje még bőven belefér a kategóriába. Ennél például nem is lehet kérdés, hogy elég-e az egy tárcsa az első villára – bár a GS-en kisebb a tárcsa, és kevesebb is a dugattyú a nyeregben (miközben nehezebb és erősebb), mégis gond nélkül meg kell, hogy tudjon állni.

A riasztós tárcsafékzár duplán véd, és még meg is lehet fizetni

A fenti állítás “normál használat mellett” érvényes, tehát amire ezt a típust gyártották. Azaz a hungaroringi cél végi lejtőn egy 20 perces menet utolsó köreiben már nem biztos, hogy nem a kavicságyban kötnél ki, de ugyanilyen alapon az egyszerű futómű is két vállra fektethető. Mindennapi- és túracélokra azonban minden további nélkül alkalmas, és Dobogókőről lefelé sem kell fékhatásért fohászkodnod, mint nekem anno a Simsonon, dobfékkel (felpakolva).

A fékérzeten javíthatsz minőségi fékbetéttel (nem ajánlott a legolcsóbb túrás valamit megvenni), egy “tuning” fékkartól (és akkor már kuplung) is jobban érzed magad, valamint nem szabad megfeledkezni a fékfolyadék két szezononkénti cseréjéről sem (a vásárlás után ezt valószínűleg el is kell intézned). Esetleg fém fékcsővel lehet még bolondozni, de ebben a szegmensben ennek nincs nagy jelentősége. És még valami, aminek már annál inkább: ott a hátsó fék is! Mind a kettővel fékez(z)ünk, egyszerre!


Mint modell, még a Kawasaki ER-5 jutott eszünkbe, ami ugyanez pepitában, azzal – a számodra biztosan nem elhanyagolható – különbséggel, hogy a Kawát hátul dobfékkel szerelték (elöl ott is 1 tárcsa van, 2 úszó nyereggel). Ettől még persze ezt is meg lehet venni, és az általad említett összegért van is mit.

– ha Neked is kérdésed van, ne tartsd magadban: info@tesztmotor.hu

Comments

comments

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

MPS AIRFORM

Trending