A helyszín egy benzinkút. Izgatottan várom a találkozást az 1130-as Benellivel. Az internetes forrásokat áttanulmányozva nem tudhattam, pontosan mire számíthatok. Mi is ez pontosan? Egy túramotor? Egy enduró? Egy fura naked? (videóval)
Az olasz gyártó már hosszú évek óta használja sorhármas 1130 köbcentiméteres erőforrását, mely köré 2006-ban megépítettek sport endurójukat, a Tre-K modellt. A teljesítményt és a nyomatékot kissé áthangolták, így 123 lóerőt és 115 Newtonmétert teljesít a gép. Megkapta a PowerControl funkciót is, amivel egy gombnyomásra túrás motorteljesítményből sportossá vált át. Szokatlan dizájn, felhúzott kipufogó, melyet művészien körbeölelnek a kettéválasztott hátsó fényforrások.
A megjelenésénél csupán a hangja szokatlanabb. Alapjáraton karakteres olaszos zakatolás, magasabb fordulaton pedig átvált ércesebb hangtartományba. A gyártó megoldotta a hűtési problémákat is, a motor fara és oldala után végre a megszokott helyre helyezték a folyadék hűtőjét.
A próbaút egy 100 kilométeres túra során valósulhatott meg kedvenc útszakaszaimon, melyeken megfelelőképpen szóra bírhattam a tesztalanyt. Az vezetési pozíció kiváló, bár az ülésmagassága számomra szokatlanul magas: szerintem a 175 centi alattiaknak ez akár gondot is okozhat. A váz és a felfüggesztés kidolgozása gyönyörű, menet közben pedig végig érezhetjük a rendelkezésünkre álló rengeteg tapadást.
123LE és 115Nm 1130 köbcentiből, 3 hengerből
A motor teljesítményleadása tovább javít ezen az érzeten, még az erősebb üzemmódban is nagyon finoman, jól adagolhatóan adja le a teljesítményét. A köbcentielőny érezhető, egyenesekben sportmotoroknak is becsületére válóan indul meg, és hamar el tudja érni a 200km/h feletti végsebességét. Természetesen ez nem sportmotor, máshogy reagál a gyors kanyarokra és hiába a Brembo fékek, máshogy lassu,l mint az olasz sportgépek, amikre ezeket szerelték.
A műszerfal szépen kidolgozott, kapunk egy jól működő üzemanyagszintmérőt is, viszont meglepett az óra hiánya
Tehát mi is a Benelli Tre-K?
A médiában a következő kifejezéssel találkozhatunk manapság: Sport Enduro. Azt hiszem ez jellemzi igazán, és a Tre-K is az izgalmas felsőkategóriás példányok közé tartozik, mint például az új Aprilia Caponord, Ducati Multistrada vagy a Triumph Tiger Sport.
Hogy tetszett-e?! Nagyon! :)
Összességében egy kiváló funbike, amivel túrázni is élmény. A gyártó remek túradobozokat kínál a vashoz, azonban – mint bármilyen más alkatrészt – ezeket is borsos árbon mérik. Továbbá hihetetlen, hogy egy ilyen kiváló motort készítő vállalat nem tudja megbízható márkakereskedésekkel ellátni legalább az európai piacot. Külföldi fórumokon is gyakran felemlítik a kereskedések gyenge színvonalát, teljes hiányát vagy a több hónapos várakozási időket az egyes alkatrészekre…
– ha Te is szívesen látnád a motorod – vagy az általad kipróbált gépet – a Ti írtátokban, akkor pár kép kíséretében írd meg tapasztalataidat az info@tesztmotor.hu címre!Tedd híressé a bringád! ;)