Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Ti írtátok: Milyen új A2-est vegyek?

Sándor új, vagy újszerű A2-es gépet vásárolna – segítünk neki. Honda, Kawasaki, Yamaha, esetleg Hyosung?

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Szezonra (kora tavasszal) szeretnék venni egy motort, amelyre én maximum 2 millió forintot szánnék. Opcionálisan új, vagy nagyon fiatal, ami szóba jöhet. (Elöljáróban rólam annyit, hogy 10 éve motorozom, A2-es jogosítvánnyal rendelkezem, cirka 170cm vagyok és 78kg, ha stabilan leér az egyik lábam képes vagyok fizikumomból adódóan megtartani a motort).

Rengeteg motort végignyálaztam, fórumokat böngésztem, teszteket olvastam. Ami nekem szempont lenne a motorral kapcsolatban:

– Városba, és hosszabb, rövidebb túrákra is alkalmas legyen 1, illetve 2 személlyel is
– Mindenek felett megbízható, alkatrész ellátottságát tekintve pedig elérhető legyen hozzá minden (bár ezzel kapcsolatban már ezekben az időkben úgy gondolom, majdnem minden beszerezhető manapság viszonylag rövid határidőkön belül bármilyen motorhoz) – ez így igaz (szerk.)
– Jó fogyasztás (6 liter alatt)
– Magyar utakkal toleráns futómű
– 50-60 körüli Nm elegendő lenne

Nem vagyok sebesség függő, az esetek 95%-ában betartom a KRESZ-t. Ami egyáltalán nem érdekel – stílust tekintve – az a chopper, és robogó.

Az alábbi motorokat néztem:
-Honda NC700S
-Kawasaki Er-6n (35kW)
-Yamaha XT660X
-Hyosung GT650 naked (35kW)

A Hyo márkakereskedéssel beszéltem, de sajnos az importőr fiatal ember nagyon ellenszenves volt, nem tudtam hova tenni, olyan volt, nekem mintha nem akarnának eladni motort, illetve a weblappal sem foglalkoznak…Nagyon jó motor lenne, de nem reklámozzák, szinte semennyire…

A fent említett motorokkal kapcsolatban is meghallgatnék érveket/ellenérveket, valamint ha lenne még valamilyen opció ezeken kívül, illetve tanács, azt szívesen fogadnám.
Sok ember rendelkezik 35kW-os jogosítvánnyal, sőt egyre többen lépik meg, és biztos vagyok benne, hogy van még olyan motoros, aki nem akarja/tudja/szeretné lerakni a korlátlan jogosítványt, saját vagy egyéb okokból kifolyólag, mint én. /P. Sándor

  Kedves Sándor!  

Az általad támasztott minden követelménynek, mindegyik általad említett modell megfelel – csak választani kellene közülük, ugye. Van egy fontos választóvonal, ami nagyban befolyásolhatja a döntést – mégpedig hogy  a jövőben szeretnél-e “nagy” A-s jogosítványt, ezt jó lenne tudni.

Azt meg még jobban, hogy azzal a motorral szeretnél-e tovább motorozni (a fojtás eltávolítása után), amit most készülsz venni, vagy sem. Ennél fogva az ER-6n volna a legjobb megoldás, amely “nagymotorként” is kifogástalan, nem csak A2-esként. Tényleg nehéz fogást találni rajta, csupán kisebb ergonómia bakit jegyeztünk fel róla a tesztben.

Kawasaki ER-6n

Ami a szintén fojtott Hyót illeti, ismerjük az érzést, amit az importőrrel kapcsolatban érzel (csak mi üzleti tekintetben), és nehéz mit hozzá tenni. Nem rossz motor a GT650, de ha volna a célra kétmillióm, én japánt vennék. Az XT660X már nem is fér bele ebbe a keretbe, legalábbis újonnan.

Honda CB500F 2016

Sőt, ha már új motort vennék, idénre megújult új motort vennék, úgyhogy ajánlom figyelmedbe az 500-as Hondákat (amelyek ugyanúgy kimerítik az A2-es teljesítmény-keretet, mint az NC700). A naked CB500F divatosabb és praktikusabb lett, akárcsak a túraendurós 500X – gondolom ez is szóba jöhet, ha az XT-X is szerepel a listán.

Honda CB500X 2016

Az említett NC700S is tökéletesen megfelel a kritériumaidnak – kár, hogy az új NC750S már több, mint 48LE. Egyébként összeszedtük idén a 10 legjobb A2-est, és ezen a listán a 2. helyen végzett. A többi (például a győztes GS500F) vagy régebbi, vagy kisebb – gondolom a divatos, új 300-környéki kategóriában nem gondolkozol. Ha mégis, akkor az már egy újabb cikk témája.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending