Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Ti írtátok

Ti írtátok: Milyen új A2-est vegyek?

Sándor új, vagy újszerű A2-es gépet vásárolna – segítünk neki. Honda, Kawasaki, Yamaha, esetleg Hyosung?

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Szezonra (kora tavasszal) szeretnék venni egy motort, amelyre én maximum 2 millió forintot szánnék. Opcionálisan új, vagy nagyon fiatal, ami szóba jöhet. (Elöljáróban rólam annyit, hogy 10 éve motorozom, A2-es jogosítvánnyal rendelkezem, cirka 170cm vagyok és 78kg, ha stabilan leér az egyik lábam képes vagyok fizikumomból adódóan megtartani a motort).

Rengeteg motort végignyálaztam, fórumokat böngésztem, teszteket olvastam. Ami nekem szempont lenne a motorral kapcsolatban:

– Városba, és hosszabb, rövidebb túrákra is alkalmas legyen 1, illetve 2 személlyel is
– Mindenek felett megbízható, alkatrész ellátottságát tekintve pedig elérhető legyen hozzá minden (bár ezzel kapcsolatban már ezekben az időkben úgy gondolom, majdnem minden beszerezhető manapság viszonylag rövid határidőkön belül bármilyen motorhoz) – ez így igaz (szerk.)
– Jó fogyasztás (6 liter alatt)
– Magyar utakkal toleráns futómű
– 50-60 körüli Nm elegendő lenne

Nem vagyok sebesség függő, az esetek 95%-ában betartom a KRESZ-t. Ami egyáltalán nem érdekel – stílust tekintve – az a chopper, és robogó.

Az alábbi motorokat néztem:
-Honda NC700S
-Kawasaki Er-6n (35kW)
-Yamaha XT660X
-Hyosung GT650 naked (35kW)

A Hyo márkakereskedéssel beszéltem, de sajnos az importőr fiatal ember nagyon ellenszenves volt, nem tudtam hova tenni, olyan volt, nekem mintha nem akarnának eladni motort, illetve a weblappal sem foglalkoznak…Nagyon jó motor lenne, de nem reklámozzák, szinte semennyire…

A fent említett motorokkal kapcsolatban is meghallgatnék érveket/ellenérveket, valamint ha lenne még valamilyen opció ezeken kívül, illetve tanács, azt szívesen fogadnám.
Sok ember rendelkezik 35kW-os jogosítvánnyal, sőt egyre többen lépik meg, és biztos vagyok benne, hogy van még olyan motoros, aki nem akarja/tudja/szeretné lerakni a korlátlan jogosítványt, saját vagy egyéb okokból kifolyólag, mint én. /P. Sándor

  Kedves Sándor!  

Az általad támasztott minden követelménynek, mindegyik általad említett modell megfelel – csak választani kellene közülük, ugye. Van egy fontos választóvonal, ami nagyban befolyásolhatja a döntést – mégpedig hogy  a jövőben szeretnél-e “nagy” A-s jogosítványt, ezt jó lenne tudni.

Azt meg még jobban, hogy azzal a motorral szeretnél-e tovább motorozni (a fojtás eltávolítása után), amit most készülsz venni, vagy sem. Ennél fogva az ER-6n volna a legjobb megoldás, amely “nagymotorként” is kifogástalan, nem csak A2-esként. Tényleg nehéz fogást találni rajta, csupán kisebb ergonómia bakit jegyeztünk fel róla a tesztben.

Kawasaki ER-6n

Ami a szintén fojtott Hyót illeti, ismerjük az érzést, amit az importőrrel kapcsolatban érzel (csak mi üzleti tekintetben), és nehéz mit hozzá tenni. Nem rossz motor a GT650, de ha volna a célra kétmillióm, én japánt vennék. Az XT660X már nem is fér bele ebbe a keretbe, legalábbis újonnan.

Honda CB500F 2016

Sőt, ha már új motort vennék, idénre megújult új motort vennék, úgyhogy ajánlom figyelmedbe az 500-as Hondákat (amelyek ugyanúgy kimerítik az A2-es teljesítmény-keretet, mint az NC700). A naked CB500F divatosabb és praktikusabb lett, akárcsak a túraendurós 500X – gondolom ez is szóba jöhet, ha az XT-X is szerepel a listán.

Honda CB500X 2016

Az említett NC700S is tökéletesen megfelel a kritériumaidnak – kár, hogy az új NC750S már több, mint 48LE. Egyébként összeszedtük idén a 10 legjobb A2-est, és ezen a listán a 2. helyen végzett. A többi (például a győztes GS500F) vagy régebbi, vagy kisebb – gondolom a divatos, új 300-környéki kategóriában nem gondolkozol. Ha mégis, akkor az már egy újabb cikk témája.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending